Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Signaal-winst (in tegenstelling tot signal quality) maakt geen bal uit. Je zult er geen zender meer of minder mee ontvangen.
Gast sattaz Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Origineel bericht van: Wielleke. Ik heb zojuist de Inverto black ultra Twin geplaatst, en i.d 2 tot 2,5% signaal winst. @Wielleke, Bedoel je met signaalwinst signaalsterkte of signaalkwaliteit (of beide?) en met welk apparaat heb je gemeten? Met vriendelijke groeten sattaz
Wielleke. Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Bedoel je met signaalwinst signaalsterkte of signaalkwaliteit (of beide?) en met welk apparaat heb je gemeten? --------------------------------------------------- Ik heb via mijn D.B. de lnb optimaal gezet. Bijde waarde zijn 'n paar% verbeterd, ik ontvang nu ook meer hor. zenders. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Origineel bericht van: Drs. IJzerbout Signaal-winst (in tegenstelling tot signal quality) maakt geen bal uit. Je zult er geen zender meer of minder mee ontvangen. ------------------------------------------------------- Hoezo niet, ?? ontvang nu Hor. zenders die ik voorheen niet binnen kreeg. ik beweer niet dat ik alle hor. ontvang, maar wel duidelijk verbetering. GR. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
schans14 Geplaatst: 29 juni 2009 Geplaatst: 29 juni 2009 Zijn er mensen die de Hama Lypsi lnb vergeleken hebben met de inverto black? natuurlijk staat er op de duitse forums wel veel te lezen. als er hier leden zijn die de Hama Lypsi geeft dit wel een beter beeld. ik heb zelf de indruk dat de Hama Lypsi minstens zo goed presteert. schans14 Triax 78cm met trio hotb/astra1/astra2 Triax110 Aluminium Draaibaar met moteck-SG2100A Diverse Cams--VU+DUO DREAMBOX DM500S
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Citaat: Hoezo niet, ?? ontvang nu Hor. zenders die ik voorheen niet binnen kreeg. ik beweer niet dat ik alle hor. ontvang, maar wel duidelijk verbetering. Dan moet je dat wat duidelijker omschrijven. Er is namelijk een groot verschil tussen "Signal Quality" en "Signal Strength". Heb je meer Signal Quality dan voorheen, dan is je BER (Bit Error Rate) lager waardoor je inderdaad een zender die je vroeger niet of nauwelijks kon ontvangen, nu wel ontvangt. Signal Strength is iets heel anders en heeft te maken met de sterkte van het HF signaal. Dit kan varieren al naar gelang de LNC meer output-sterkte geeft en kan bij lange kabels van voordeel zijn. De meeste goede ontvangers hebben een AGC (Automatic Gain Control) en regelen hun gevoeligheid zelf naar boven of beneden om oversturing te voorkomen. Meer zenders dan voorheen krijgen met een hogere Signal Strength is er niet bij. Dus, door te zeggen: "ik heb meer signaal", is weinig uitslaggevend.
Gast Zak Geplaatst: 30 juni 2009 Geplaatst: 30 juni 2009 Sinds lange tijd heb ik ook weer signaal van Nilesat. Ik had geen signaal meer toen mijn schotel vlak voor een muur stond. Nu staat ie op het dak en ja, Nilesat is weer te ontvangen. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat de LNB altijd wat over de rand van de schotel kijkt. Het heelal (dat ziet de LNB nu boven de schotelrand uit) geeft weinig ruis, in tegenstelling tot de muur die eerst 'in beeld' was. Dit omdat een muur veel warmer is (300K) dan de effectieve temperatuur van de atmosfeer (100K geloof ik). Volgens deze theorie kan het voor de aanpassing van een LNB op een schotel (F/D verhouding) ook nog uitmaken wat er zich achter de schotel bevindt. Nou is er sowieso al geen informatie over F/D te vinden... De ontvangt is niet al te best; alleen 's ochtends en 's avonds is er wat. Maar de schotel is dan ook maar 70 cm breed. Als LNB gebruik ik een Smart Titanium uit de tijd dat die net op de markt kwamen. Een scan levert (op Kathrein UFS-910 met Enigma2) 134 zenders op ten tijde van deze post, maar daarvan zijn er misschien 30 het aankijken waard. De rest geeft een beetje storing (zoals de MBC's), is helemaal blokkenboel of geeft zelfs helemaal geen beeld. Sgnaalkwaliteit is van 30% voor de zenders met storing tot 39% voor de zenders zonder.
Henri Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Dan moet je dat wat duidelijker omschrijven. --------------------------------------------------- daar heb je i.d. 'n punt, dit had ik ook duidelijker moeten aangeven . Gr. Wiel. DM600PVR, 2x DM500Plus, Philipsen Dsx7072 en Dsr2211, Adimo Jazz.
Wielleke. Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: Henri Dan moet je dat wat duidelijker omschrijven. --------------------------------------------------- daar heb je i.d. 'n punt, dit had ik ook duidelijker moeten aangeven . Gr. Wiel. ---------------------------------------------- Drs ijzerbout. Sorry foutje, zit op dit moment achter de pc van mijn Zoon, en was vergeten onder mijn eigen naam in te loggen. Bovenstaande antwoord was dus van mij ( wielleke) Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Ron Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Een beetje een lulverhaal volgens mij. Volgens jullie locatie staan die pc's in twee verschillende dorpen en dus ook in verschillende huizen, maar ze gebruiken wel hetzelfde IP adres. Heb je daar ook nog een goede verklaring voor? Ron
Wielleke. Geplaatst: 1 juli 2009 Geplaatst: 1 juli 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Een beetje een lulverhaal volgens mij. Volgens jullie locatie staan die pc's in twee verschillende dorpen en dus ook in verschillende huizen, maar ze gebruiken wel hetzelfde IP adres. Heb je daar ook nog een goede verklaring voor? Ron --------------------------------------------------------------- Ook goeiedag hr.Toxic. Hoezo Lulverhaal,ik woon zelf in Groesbeek, en iedere Woensdag zijn ik en mijn vrouw kinderoppas bij mijn zoon die in Bemmel woond. Zit dus nu in Bemmel achter de PC. van mijn zoon. Ik heb alleen 'n foutje gemaakt wat inlognaam betrefd. Verder is er geen wolk aan de lucht, of heb ik e.o.a. regel overtreden.???? Gr.Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Ron Geplaatst: 2 juli 2009 Geplaatst: 2 juli 2009 Nee, je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. Ik had niet goed opgelet en zag twee leden onder hetzelfde IP posten, maar na jouw verhaal nog eens goed gelezen te hebben, blijkt dat in dit geval ook logisch. Ron
Wielleke. Geplaatst: 2 juli 2009 Geplaatst: 2 juli 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Nee, je hebt helemaal gelijk. Mijn excuses. Ik had niet goed opgelet en zag twee leden onder hetzelfde IP posten, maar na jouw verhaal nog eens goed gelezen te hebben, blijkt dat in dit geval ook logisch. Ron ------------------------------------------- Prima, iedereen maakt toch wel eens 'n foutje. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
masterw Geplaatst: 6 juli 2009 Geplaatst: 6 juli 2009 Ik heb ook even de Inverto Black Ultra LNB geprobeerd op m'n 1m noname schotel & Dreambox 7000 op Nilesat hieronder een willekeurige verticale transponders getest voorheen met Chess Edition II LNB 11746V Quality 66% - Strenght 52% - BER max 400 11899V Quality 62% - Strenght 50% - BER hoger dan 1000 11937V Quality 64% - Strenght 50% - BER max 60 11976V Quality 65% - Strenght 52% - BER max 440 12129V Quality 62% - Strenght 50% - BER hoger dan 1000 nadien met Inverto Black Ultra LNB 11746V Quality 67% - Strenght 53% - BER max 100 11899V Quality 67% - Strenght 50% - BER hoger dan 1000 11937V Quality 64% - Strenght 50% - BER max 80 11976V Quality 67% - Strenght 53% - BER max 130 12129V Quality 67% - Strenght 53% - BER max 200 dus iets betere prestaties, op sommige transponders is de verbetering aanzienlijk, sommige is het verschil zeer klein. ik ben wel aangenaam verrast van de prestaties op de horizontale transponders. Voorheen kon ik geen enkele horizontale transponder scannen. Nu vindt ie ze bijna allemaal, sommige komen wel wat blokkerig binnen. algemene indruk is dat de Inverto Black Ultra in het algemeen zeer goed presteert op de hogere frequenties
alleyoop Geplaatst: 12 juli 2009 Geplaatst: 12 juli 2009 Inderdaad, zonet ook m'n Chess edition II LNB vervangen door een Inverto Black Ultra. Ziehier het verschil gemeten met de Satlook voor 11823V (Visiosat van 1m): Chess: signaal 3,4dB BER 3,6E10-2 Inverto: signaal 5,0dB BER 1.1E10-2 Ondanks de dikke bewolking heb ik nu ook een paar horizontale transponders terwijl ik met de Chess alleen op 12303H af en toe beeld had. De Black Ultra doet dit allemaal met een stroomverbruik van 90mA wat maar de helft is van de Chess!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen