Gast hichamde Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 Ik heb een egyptische vrouw en die kijkt dagelijks op nilesat ik heb 4 maanden geleden Inverto ultra black gehaald bij @#$%$%W$%#% en tot nu toe uitstekend beeldkwaliteit ik heb het op mijn Triax 110 cm gemonteerd. slecht weer of niet, ik ben zeer tevreden over die lnb. groetjes, hichamDE
Gast sattaz Geplaatst: 16 juli 2009 Geplaatst: 16 juli 2009 @hichamde, Zou je kunnen vertellen welke transponders van Nilesat je wel en welke je niet kunt ontvangen? Ik neem aan dat je alle verticale transponders 24 uur per dag kunt ontvangen. Maar met name welke horizontale transponders gedurende welke tijden kun je ontvangen? Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Tradeyell Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Trust, Ik las dat je in Alkmaar woont en dat je prima ontvangst hebt met NileSat. Jij hebt een Gregorian Schotel 120cm, die zijn volgens mij duur. Heb je tips voor me, wat ik precies kan kopen tegen een redelijk prijs? receiver, schotel en LNB (begreep dat ik de inverto black ultra lnb moet hebben). Ik wil graag NILESAT ontvangen, en ik ben woonachtig in Amsterdam-Noord. al vast bedankt Sattaz: Heb jij ook tips voor me?
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: Tradeyell Heb je tips voor me, wat ik precies kan kopen tegen een redelijk prijs? receiver, schotel en LNB (begreep dat ik de inverto black ultra lnb moet hebben). Ik wil graag NILESAT ontvangen, en ik ben woonachtig in Amsterdam-Noord. @Tradeyell, De ontvanger maakt niet zo heel veel uit. ClarkeTech 5000 Combo plus, AZBox HD Elite/Premium, ABCom IPBox 9x0/9000 of andere gevoelige ontvangers zijn prima geschikt. Geen "CanalDigitaal goedgekeurde" ontvanger kopen, deze heeft over het algemeen genomen te veel beperkingen voor gebruik t.b.v. Nilesat. Schotel bijvoorbeeld Laminas 1200 of Channelmaster 120. Beide zijn kunststof schotels wat de kans op vervormingen reduceert. Als LNB inderdaad de Inverto Black Ultra. Van Single, Twin en Quad lijkt de Twin uitvoering de beste keus. Tussen haakjes, de trust met een Gregorian 120 die ik ken woont in Nijmegen en niet in Amsterdam. Maar misschien is er nog wel een "dubbelganger" die in Alkmaar woont?! Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Tradeyell Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 dank je. Wat ik begreep is dat NILESAT in Amsterdam zeer moeilijk is. Of kun jij uit je jarenlange ervaring aangeven dat als ik me hou aan je advies, gegarandeerd Nilesat kan ontvangen. Dank je.
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: sattaz niet in Amsterdam. @Tradeyell, Uiteraard bedoelde ik "Alkmaar" te schrijven en niet "Amsterdam". Helaas kan ik mijn vorige bericht niet meer editeren, daarom maar op deze manier. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: Tradeyell dank je. Wat ik begreep is dat NILESAT in Amsterdam zeer moeilijk is. Of kun jij uit je jarenlange ervaring aangeven dat als ik me hou aan je advies, gegarandeerd Nilesat kan ontvangen. Dank je. @Tradeyell, Garanderen kan en vooral wil ik jou (en anderen) niets! Zie (ook) mijn disclaimer onder elke posting van mij Bij de huidige stand van zaken is mijns inziens ontvangst van verticale transponders in Amsterdam zo ongeveer de gehele dag mogelijk en zijn (een aantal) horizontale transponders waarschijnlijk (voor in ieder geval) een gedeelte van de dag/nacht in Amsterdam te ontvangen. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast Tradeyell Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Dank je Sattaz. Ik ben blij als ik NILESAT kan ontvangen. een ander vraag: ik zag een HUMAX met een harddesk van 320 GB erin en HDTV kwaliteit, is dat ook een goede receiver?
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: Tradeyell een ander vraag: ik zag een HUMAX met een harddesk van 320 GB erin en HDTV kwaliteit, is dat ook een goede receiver? @Tradeyell, Zelf ken ik de ontvanger niet. Er zijn geloof ik wel meerdere modellen van de Humax. Het beste lijkt me als je (met de zoekfunctie) een beetje op dit board "rondsnuffelt". Er is al heel wat geschreven over wat nou "de beste HDTV ontvanger" is. Staat de door jou gewenste informatie er niet bij dan kun je een nieuw topic dienaangaande openen. Met vriendelijke groeten sattaz
trust Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: Tradeyell Trust, Ik las dat je in Alkmaar woont en dat je prima ontvangst hebt met NileSat. Jij hebt een Gregorian Schotel 120cm, die zijn volgens mij duur. Heb je tips voor me, wat ik precies kan kopen tegen een redelijk prijs? receiver, schotel en LNB (begreep dat ik de inverto black ultra lnb moet hebben). Ik wil graag NILESAT ontvangen, en ik ben woonachtig in Amsterdam-Noord. al vast bedankt Sattaz: Heb jij ook tips voor me? Dé Trust woont inderdaad in Nijmegen . En het hoeft echt niet persé een Gregorian schotel te zijn . In Sprundel, Noord-Brabant staat op de bekende veilingsite een 200 cm offset schotel te koop , als je die kunt plaatsen , maak je een goede kans op Nilesat . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast BENSATBEN Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 WIE KAN MIJ DE JUISTE AFSTELLING GEVEN VOOR TURKSAT42? EN HOE GROOT MOET DE DIAMETER ZIJN VAN DE SCHOTEL?
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: BENSATBEN WIE KAN MIJ DE JUISTE AFSTELLING GEVEN VOOR TURKSAT42? EN HOE GROOT MOET DE DIAMETER ZIJN VAN DE SCHOTEL? @BENSATBEN, Welkom op het Sat4all board Dit is een topic over Nilesat en niet over Turksat. Je zult elders op dit board moeten zoeken. Mocht je niets kunnen vinden dat jouw vragen beantwoord dan kun je zelf daarvoor een nieuw topic openen. Tussen haakjes, ik denk dat er iets mis is met jouw Caps Lock. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast BENSATBEN Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 nee het gaat om turksat 42 was vergissing met nilesat. dus weet jij dat mischien?
Gast sattaz Geplaatst: 28 juli 2009 Geplaatst: 28 juli 2009 Origineel bericht van: BENSATBEN nee het gaat om turksat 42 was vergissing met nilesat. dus weet jij dat mischien? @BENSATBEN, Ik denk dat je het beste het advies uit mijn vorige posting kunt opvolgen. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast quinten Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Met ieder 80cm schoteltje moet het prima lukken
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen