Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De montage van een Inverto (Twin) Black Ultra lnb leidt ook hier tot een betere ontvangst, op alle 'zwakkere' satellieten/transponders worden betere resultaten geboekt.

Met mijn 88cm Triax schotel is het echter (nog?) niet gelukt om horizontale Nilesat transponders te ontvangen.

Op de Turksat ontvang ik echter wel de meeste Eastbeam transponders van de Turksat 1C satelliet.

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

• 2 weken later...

• Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hier nu ook een inverto black ultra geplaatst.

Heb nu heel iets ontvangst op nilesat met dreambox 800 met 78 cm schotel.

moet nog wel ff finetunen.

Alleen laat op de avond ontvangst.

Heb hier ook nog een smart titanium en een germany best lnb liggen

die ga ik binnen kort eens vergelijken op nilesat.

dit is wat ik nu heb (het is nog niet veel,maar in elk geval iets

om te tunen)

post-14336-1318260401,4767_thumb.jpg

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:

@the boss,

Heb je misschien behalve de DM800 nog een andere ontvanger?

In het algemeen gesproken hebben Dreamboxen niet zo'n heel gevoelige tuner.

Met een andere ontvanger krijg je misschien wel een blokvrij beeld...

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

@sattaz

Heb ook nog wel een relook 400,ik kan dat wel eens vergelijken,binnenkort.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:
Origineel bericht van: the boss
Hier nu ook een inverto black ultra geplaatst.
Heb nu heel iets ontvangst op nilesat met dreambox 800 met 78 cm schotel.
moet nog wel ff finetunen.
Alleen laat op de avond ontvangst.
Heb hier ook nog een smart titanium en een germany best lnb liggen
die ga ik binnen kort eens vergelijken op nilesat.
dit is wat ik nu heb (het is nog niet veel,maar in elk geval iets
om te tunen)

Met de Smart titanium had ik het beeld wat ik bij jou zie op je bijlage, terwijl ik met de inverto black ultra een strak beeld had. Dit was zo'n 10 minuten later... Ik denk dus dat de smart bij jou ook een slechter beeld zal geven, van de Germany Best weet ik het niet.... smile
Geplaatst:

Vorige week heb ik ook een Inverto Black Ultra Lnb geplaatst

op mijn Triax 78cm schotel, het was een flinke verbetering t.o.v mijn Edision lnb. Ik kon nu ook de Nilesat vertikaal

transponders ontvangen en Express AM22 sat gaf 5% meer signaal aan. De pret heeft maar een dag geduurd toen was de Lnb defect,

hij gaf geen signaal meer door, 1% rood.Ik heb toen de Edision lnb terug geplaatst en alles deed het weer. Had de Black Ultra lnb besteld via internet heb hem teruggestuurd en kreeg hem vandaag weer terug. Na plaatsing in de schotel heeft hij het 10

min.gedaan toen was hij ook defect.Ik heb nooit eerder problemen gehad met Lnb,s ik heb nog een Wf55 met 9 Lnb oa met

alps en Edisions en die doen het toch al een paar jaartjes. Mijn vraag is nu of er meer problemen met deze Lnb ( want ik wil toch weer een nieuwe Black Ultra lnb kopen)of deze Inverto Lnb misschien in een slechte serie zat.

Clarke-tech 5000HD.C/ Wf 55/ Triax78 met Clarke-tech motorHH390

Geplaatst:

Dat is vreemd, ik heb nog nooit van die problemen gehoord, en bij mij doet 'ie het ook nog steeds perfect! crazy

Geplaatst:

Ook ik heb een defecte Inverto Black Ultra single gehad, enkele weken na aankoop. Zoals bij jou helemaal dood dus ook geen signaal meer. Ik heb toen voor het inruilen de stroom nog nagemeten:

18V: 7...8 mA, variërend

13V: kleiner dan 1 mA, na aansluiten verder afnemend.

Misschien kan je dat ook nog nameten, dan weten we dat het waarschijnlijk hetzelfde euvel is.

Ik was volgens de handelaar de eerste die met een Black Ultra terug kwam.

Ik heb de Wavefrontier sinds een jaar of 6 met ca. 12 LNB's. Ik denk dat er al zo'n 5 kapot zijn gegaan, van allerlei merken (Invacom, Alps, Golden Interstar). Af en toe een defecte LNB hoort er gewoon bij voor veelgebruikers!

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:

Bedankt voor de snelle reactie, toch een vraag aan hvdh, heb

je inmiddels wel al een nieuwe Black Ultra single lnb in gebruik? Wat betreft de spanning:als die niet goed zou zijn

mag ik er vanuit gaan dat de andere lnb,s ook defect zouden gaan en dat is niet het geval,maar ik zal het nogwel nameten.

Gr. Satsi

Clarke Tech 5000HD-C / Triax78 Motor Clarke tech HH390

Geplaatst:

mensen in Amsterdam die zonder problemen Nilesat ontvangen, graag aangeven wat voor sat en receiver en lnb je hebt.

Dank u

Geplaatst:

Ja satsi ik heb nu een nieuwe Black Ultra single naar tevredenheid in gebruik op de draaibare schotel.

Ik wilde trouwens niet suggereren dat mijn of jou LNB's door te hoge spanning defect zijn geraakt. Heb alleen de mA waardes vermeld om eventueel te kunnen vergelijken, als je ook in staat zou zijn het stroomverbruik te meten van het defecte exemplaar.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tradeyell
mensen in Amsterdam die zonder problemen Nilesat ontvangen, graag aangeven wat voor sat en receiver en lnb je hebt.Dank u

@Tradeyell,

Nog belangrijker lijkt mij welk(e) (formaat) schotel er gebruikt is.

sattaz
Geplaatst:

@sattaz.

Begreep dat je 1.20 meter schotel nodig hebt. Het liefst een visiosat, maar die zijn duur..

Geplaatst:

Reactie voor "hvdh"

Ik heb de stroomsterkte nagemeten en kom praktisch op dezelfde waarden uit.

Misschien toch een slechte serie of domme pech.

Ik heb inmiddels weer een nieuwe Black Ultra single geplaatst en wacht maar af of deze een langere levensduur heeft.

Clarke tech 5000HD.c / Wf55/Triax78 met motor CT.HH390

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tradeyell
@sattaz.
Begreep dat je 1.20 meter schotel nodig hebt. Het liefst een visiosat, maar die zijn duur..

@Tradeyell,

Een Visosat is niet noodzakelijk.
Een Channelmaster (en waarschijnlijk ook een ander merk) zal denk ik wel volstaan.

sattaz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen