Con Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mereltje Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Wat voor een lnb heb je er in zitten? Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
prutsie Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Leuk, Dit waren ooit de up & downlink stations die de eerste rechtstreekse transatlantische beeldoverdrachten mogelijk maakte. Nog uit de tijd dat geostationair niet mogelijk was. In het westen voor gebruik met de passieve Echo 1 & 2, en actieve Telstar 1 & 2, in het oostblok voor gebruik met de eerste generatie Horizont. Dit soort stations zijn al sinds lang in onbruik, ik wist niet dat er in het westen nog een grondstation stond. De meeste zijn niet aan de sloophamer ontkomen. Als je goed kijkt dan kan je zien dat de schotel 360 graden rond kan worden gedraaid en overhead kan draaien. In het oosten ben ik ooit in de gelegenheid geweest ook binnen een kijkje te nemen. Hier stond nog alle apparatuur opgesteld, startkrlaar zoals het ergens eind jaren 70 was achtergelaten. Dit was het relay station van Kemerovo oblast. Dit relay station kon up en downlinken, de rest van de oblast (provincie) werd bediend door straalverbindingen tussen de diverse steden. In alle grote steden van de voormalige SU had men dit soort schotels staan. Zie linkje schoteltje Kemerovo: http://www.flickr.com/photos/alisa7248/13078865 http://www.flickr.com/photos/samwyse/3855829/ Helaas heb ik er zelf geen foto's meer van. En al had ik ze wel, dan had ik ze eerst moeten scannen...... groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Fiene56 Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Con, hoe heb je het met de fundatie geregeld ? VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
Satdorus Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Alleen al de lnb past niet in m'n tuin .......
Fiene56 Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Ik heb net even zitten meten. ik wilde nl een kopie van de Arecibo Telescoop in Puerto Rico in mijn tuin zetten. Helaas gaat het feest niet door. die heeft nl een doorsnede van 305 meter. Deze werd ook gebruikt in een 007 film VU+ Duo en 2x dreambox . -------------------------------- plus 2 ruwharige tekkels
D.Quijote Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Je heb natuurlijk wel en knap tegelvoetje nodig. Salu2, D.Quijote M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
Con Geplaatst: 1 juni 2009 Auteur Geplaatst: 1 juni 2009 Nog even een aanvullinkje, het kontje van Arthur en een verhaaltje. Arthur (Antenna No 1), Goonhilly Goonhilly Satellite Earth Station in Cornwall is the largest and oldest satellite station in the world. It is an international communications centre sending and receiving satellite signals to and from every corner of the globe. Every minute millions of international phone calls, e-mails and TV broadcasts are routed through here. Arthur is the name of Goonhilly’s oldest antenna and is the largest active dish on the site. The dish was named Arthur when Goonhilly opened in 1962 and all subsequent satellite dishes have been named after characters in Celtic legend. Arthur weighs a massive 1,118 tonnes but is surprisingly sprightly for such an elderly (in technological terms) and weighty gentleman. In order to be able to track fast-moving low orbit satellites, Arthur can turn a complete circle in under 3 minutes! En dan nu zijn achterwerk . . . Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Neptunus Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Al neem je nog zo´n grote schotel, het blijft CDS hé! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
prutsie Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Citaat: Arthur is the name of Goonhilly’s oldest antenna and is the largest active dish on the site. Dat ding wordt dus nog steeds gebruikt !!! Wauw, ik dacht echt dat al deze stukken "antiek" ondertussen in onbruik waren geraakt. Neem wel aan dat je met zo'n schotel best een stukje naast de footprint kan zitten om toch nog een leuk signaal te ontvangen met de nodige regenreserve groeten, Peter. ps. ze hebben er zelfs een tour, http://www.goonhilly.bt.com/things_see_do/arthur.html Ha, en een "Big dish cafe": http://www.goonhilly.bt.com/things_see_do/big_dish.html Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
leo1949 Geplaatst: 1 juni 2009 Geplaatst: 1 juni 2009 Ik weet nog als de dag van gister dat met deze schotel de eerste beelden vanuit Amerika via de Telstar satelliet werden ontvangen. De uitzending duurde maar 20 minuten omdat de satelliet niet in een geostationairebaan zat. Men moest de satelliet blijven volgen, en daarom had men een venster van maar 20 minuten. Het eerste beeld vanuit Amerika naar Europa was dat van Lady Liberty in 1962. Hier een beeldje van deze uitzending. De voetbalclub Telstar uit IJmuiden is naar deze satelliet vernoemd Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Con Geplaatst: 1 juni 2009 Auteur Geplaatst: 1 juni 2009 Ik ben daar net op vakantie geweest maar dat had je al door waarschijnlijk. Het is een soort museumachtige toestand daar met de klemtoon op verbindingen. Je vindt daar de allereerste telefoons, een heuse kabelrobot voor het leggen op de zeebodem en meer van dat soort equipment. Je kon ook de schotel "van binnen" bekijken, dat heb ik niet gedaan, maar indrukwekkend was het in ieder geval wel. Veel fotó's geschoten in ieder geval. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
JosFop4Sat Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Hoe komt dat LEDje bovenin dat telefoontoestel, die bestonden toen toch niet? You can never solve a problem on the level on which it was createdGroeten, JosVU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3
leo1949 Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Toen had je waarschijnlijk al gloeidraadledjes. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen