Jan Ambers Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Ik krijg een doorstreepte schotel linksboven in scherm en geen beeld meer op mijn Nokia-9200???? Ik meet de spanning op LNB aansluiting: 0V! Ik heb de tuner uit de rec gehaald en zie een SMD spoeltje 68 erop gedrukt(smoorspoel?, maar die geeft Ohms door??? De KK zit met de componenten naar ondertoe (naar de dragerprint toe) dit betekent lossolderen van de dragerprint om iets (of niets) te kunnen zien... Zitten er op de KKprint ook nog smoorspoeltjes? Ik meet tss die choke op de KKdragerprint en de LNB uitgang 0 Ohm, dus de spanningsdoorvoer zou OK moeten zijn... Tijdens het omschakelen van Vert naar Horiz en omgekeerd "zwaait" mijn BuisVoltMeter eens om terug te vallen op 0,7V!!! Die 0,7V ziet er mij wel verdacht uit!!! Zit er in die lijn een diode naar massa? Op de KK staat: DF1ST1173 Nokia 9936 02346 Made in Estonia Is er verder op het MB een instelling of mogelijk zwak punt? Heeft er iemand een schema van dit type KK van Nokia-9200?
trust Geplaatst: 2 juni 2009 Geplaatst: 2 juni 2009 Jan , kijk eens naar TS03 op het mainboard bij het voedings gedeelte , ik heb er eens een BD139 voor in de plaats gezet . heb je wel spanning op XP06 ? via hem loopt een lijntje van TS 03 naar de tuner conn. Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Jan Ambers Geplaatst: 2 juni 2009 Auteur Geplaatst: 2 juni 2009 Is opgelost... Ik had nog een sloopboard liggen zonder KK en display... en dat heeft nu zijn diensten bewezen... even boardswapping gedaan Foei foei... ja ik weet het maar was te lui met dit goeie weer... Bord aan de kant gelegd met een klever: Na te zien...
Jan Ambers Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Geplaatst: 5 september 2009 Terug nen Nokia die geen LNB spanning geeft???? Ik sta met 3 Nokies, en terug is die in de veranda zonder LNB spanning??? Toch raar? Kan een LNB de oorzaak zijn, is een 4voudige LNB van merk CHESS De rest van de toestellen (één SAB explorer en 3 nokis) heeft geen problemen.
Jan Ambers Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Ben eens gaan meten, en heb vooreerst de IS04(KS03) = LM317 vervangen... Geen output(1.2V)... De inputspanning 18V(voor 13out) is aanwezig, maar de Vadj is 0V... Smerig is dat de rest van de componenten aan de onderkant zit en niet zo gemakkelijk bereikbaar. Iemand ervaring hiermee?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen