Ga naar inhoud

Fibo Philips 90Cm , Schade experts aanwezig?

Aanbevolen berichten

Gast Sathunt84
Geplaatst:

Hallo,

Vandaag heb ik m'n nieuwe Fibo 90Cm gregorian binnen gekregen, wel is deze gebruikt en heeft een soort vervorming in de schotel, niet erg diepe deuk ofzo maar meer een lichte vervorming, het lijkt wel een auto schade zo..

DSC01746.jpg

DSC01747.jpg

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is mischien eruit wrijven met een doek? iemand ervaring hiermee? herstellen van de schotelvlakte?

En dan de Lnb...

Ik heb de originele Lnb erbij met het tussenstuk Fuba(polarisator) maar welke Lnb's kan ik hierop monteren ik zal dus alles tot en Met de polarisator weg moeten halen en dan hou ik nog een ronde aansluiting op de Fibo feedhorn over..??

DSC01744.jpg

DSC01743.jpg

Geplaatst:

@Sathunt84,

Helaas zijn de foto's wat onscherp maar wat ik ervan meen te zien is volgens mij niet zo fraai.

Dit samen met het feit dat je het over een ''lichte vervorming'' hebt geeft aanleiding

tot het plaatsen van vraagtekens met betrekking tot de prestaties van die schotel.

Ik ben bang dat het moeilijk zal worden om te ''repareren'' maar misschien

dat er anderen zijn die daar optimistischer over zijn.

In ieder geval hoop ik dat je niet (te) veel voor deze schotel betaald hebt.

De lnb die bij zo'n Gregorian past is een zogenaamde flens lnb.

Er zijn slechts een paar merken/modellen van op de markt, onder andere Invacom, Inverto en MTI.

Het is ook even zoeken, niet iedere satellietwinkel verkoopt ze.

Doorgaans zijn deze flens lnb's ook iets duurder dan gewone lnb's.

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Als ik dat zo zie dan zeg ik vergeet het maar.. Dit krijg je niet goed. Zo'n schotel wordt in een keer onder een pers diepgetrokken. De ronding moet exact zijn. De weerkaatsing naar de lnb moet perfect zijn. Jammer!!

Gast Sathunt84
Geplaatst:

Niemand die ooit gehoord heeft van polijsten?, moet natuurlijk een stuk strakker kunnen worden alleen al met een doek wrijven dus ik heb er nog wel vertrouwen in, en ja zeker dat het vlak belangrijk is ja.

Ik geef toe het is op de fotos moeilijk te zien, vooral de bovenste geeft een slechte indruk maar de onderste foto een meer realistischer beeld van de "golfjes" in het bovenste gedeelte van de schotel

Het is een soort heuvel/bult op de schotel ik heb al wat bgeprobeerd en gelukkig werd het al minder dus ik denk dat als ik er wat meer wrijf tijd in stop het nog wel eens aardig goed kan komen, gelukkig heb ik er niet veel voor betaald nee.

dus een flens Lnb past altijd?, wat daar kan ik makkelijk aan komen geen punt dat zal zeker weer een Mti-tje worden dan

Geplaatst:

@Sathunt84,

Volgens mij wordt jouw probleem niet (in eerste instantie) opgelost door te polijsten.

Het probleem is de deuk(en) in jouw schotel en dat los je niet op met wrijven en/of polijsten.

Zoals maja en ik al schreven lijkt het ons moeilijk om dat te ''repareren''.

Maar goed, laten we afwachten in hoeverre het jou lukt.

Ik heb wel de indruk dat je misschien liever de mening van de door jou zelf gevraagde schade experts

tegenspreekt dan ernaar luistert :D

Ik heb niet geschreven dat een flens lnb altijd past.

Zie hiervoor en voor meer info deze site smile en/of het Fibo Owners Forum.

sattaz

Geplaatst:

Deze (is niet de mijne )120 cm fibo heb ik ook weer goed gekregen , presteert op nilesat als voor de storm .

Momenteel zitten in beide schotels de Inverto Black Ultra lnb's

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/57472/filename/fibo%20crash.jpg

post-368-1318260304,3493_thumb.jpg

post-368-1318260304,9065_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Ziet er niet zo vraai uit zal je veel geduld bij nodig hebben lukt het niet ik heb hier nog een ongebruikte 90 cm liggen alleen de grote schotel de rest is weg in onderdelen.

Deze schotel is 100% goed dus hoef je niets aan te doen mag je zo menemen.

O ja als je hem wilt neem dan wel 2 guvulde koeken mee voor bij de koffie

Ron

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Gast Sathunt84
Geplaatst:

Goed om te horen dat het ook wel op te lossen is, moet een leuke tik hebben gegeven als ik die fotos zo zie, maar goed

te horen dat ze het overleeft hebben.

Ik heb nu al een uurtje zitten slaan(met een sok) duwen en wrijven en het lost langzaam wel aardig op en het metaal springt uit natuur al weer terug naar de originele plek.

En dat aanbod van Snuffer klinkt ook erg aantrekkelijk.. ik Pm wel even

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sathunt84

Ik heb nu al een uurtje zitten slaan(met een sok)

dat helpt alleen als ie lang gedragen en nooit gewassen is :D

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Naast de bijzonder mooie bovenstaande geste van snuffer zou je nog even bij een plaatselijk autoschadebedrijf kunnen binnen lopen voor een advies?

Dreambox DM8000 rev 1.2 OpenPli 4.1
Visiosat Big Bisat, 7 x twin lnb Alps 28E-23E-19E-13E-7E-1W-5W
2 x EMP-Centauri P.168-W V2
Satlook NIT Color

Geplaatst:
Origineel bericht van: trust
Deze (is niet de mijne )120 cm fibo heb ik ook weer goed gekregen , presteert op nilesat als voor de storm .

@trust,

Wellicht kun je Sathunt84 helpen door te vertellen wat de schade was en waarschijnlijk nog belangrijker
wat je gedaan hebt om de schade aan jouw Gregorian te herstellen?

Oeps, ik zie nou dat het niet jouw schotel was in de storm blush
Maar misschien heb je desondanks nog enkele goede tips voor Sathunt84.

sattaz
Gast Sathunt84
Geplaatst:

dat is inderdaad de profesionele oplossing die ik nog achter de hand heb, ik zocht even wat huis tuin en keuken oplossingen hier.

vrienden van me die in de autoschade werken zullen hier wel van smullen denk ik,hoeven ze een keer geen rekening te houden met kleurverschil en dat gedoe

Geplaatst:

@Sattaz , volgens mij ben jij hier de nieuwsgierege blush

Het is de schotel van PaulvR , had ie eindelijk TV Neptun op Amos (met de 90 cm delta star ging dat niet ) waait het spul ondersteboven (niet genoeg ballast)

Hij zag het niet meer zitten , de schotel was scheel en gedeukt .

Hij had hem zelf weer overeind gezet , maar zelfs op astra kreeg hij geen beeld .

We hebben hem in de huiskamer op de parketvloer gelegd en op sommige punten stond de rand wel 4 cm van de vloer .

Onder die punten waar de schotel de vloer wel raakte hebben houten plankjes gelegd en ik ben op de "hoed" (de versteviging achter op de schotel) gaan staan wippen , plankjes verleggen en weer wippen .

Door 2 draden kruisling over de voorzijde van de schotel te leggen (12/6h en 9/3h 0 en kijken of ze op het kruispunt elkaar wel/niet raken konden we zien of hij weer recht was .

Die kruismeting hebben we ook 45º gedraaid uitgevoerd .

Nu was ie wel recht maar er zaten ook nog deuken in , die heb ik met een rubber hamer (een zachte stratemakers exemplaar niet zo'n harde waar je de tentharingen mee mept) eruit gewerkt , steeds met de hand de welving gevoeld (klinkt lekkerder dan het was )

In de carroserie branche noemen ze dat "restyling"

Benieuwd of het 100% gelukt was , hebben we de schotel in het stikke donker weer op dak gehezen en op Amos uitgericht .

En zowaar , Neptun was weer te zien .

Zijn ontvangst waardes komen overeen met de mijne (allebei maxplus 2100)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sathunt84
dat is inderdaad de profesionele oplossing die ik nog achter de hand heb, ik zocht even wat huis tuin en keuken oplossingen hier.
vrienden van me die in de autoschade werken zullen hier wel van smullen denk ik,hoeven ze een keer geen rekening te houden met kleurverschil en dat gedoe

@Sathunt84,

De vraag naar schade experts en het hier even zoeken naar wat huis-, tuin- en keukenoplossingen
zijn volgens mij toch wel twee verschillende dingen blush

Misschien zullen jouw vrienden wel smullen hoewel dat wellicht ook minder kan zijn
als ze daar niet of niet zo veel als normaal aan kunnen verdienen
of als het karwei toch iets minder eenvoudig blijkt te zijn als aanvankelijk verwacht.
Of jij daarna ook nog smult blijft denk ik eveneens even afwachten.
Ik zou me goed kunnen voorstellen dat autoschadeherstel en schotelschadeherstel
twee verschillende takken van sport zullen (blijken te) zijn.
Jouw vrienden zullen dan geen gedoe hebben met kleurverschil maar wel te maken krijgen
met de noodzaak de schotel tot op een fractie van een millimeter nauwkeurig
over de gehele oppervlakte in de perfecte paraboolvorm te krijgen.

Ik zou in ieder geval van het zeer loffelijke aanbod van Snuffer gebruik maken.
Dan weet je (zo goed als) zeker dat je een schotel krijgt die perfect gevormd is.
Kun je daarna altijd nog, al is het maar bij wijze van test,
de schotel van Snuffer vergelijken met de uitgedeukte schotel.
Ik ben in ieder geval benieuwd naar het resultaat van zo'n test.

Met vriendelijke groeten,

sattaz
Geplaatst:
Origineel bericht van: trust
@Sattaz , volgens mij ben jij hier de nieuwsgierege blush

@trust,

Inderdaad ben ik benieuwd hoe jij het gefixt hebt.
Maar degene die er nu meteen eventueel profijt van zou kunnen hebben is toch echt Sathunt84 smile

sattaz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen