Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Is er iemand die ervaring heeft met de partnerbox plugin?

Ik heb nu een 7025 met 2 tuners, en loop regelmatig tegen de beperking van 2 tuners aan. Maar om nu 1000 euro uit te geven aan een DM8000, terwijl ik alleen maar 2 extra tuners wil gebruiken, alle andere functies van een dm8000 heb ik niet nodig.

Net las ik toevallig iets over deze plugin.

Nu vraag ik me af kun je met deze plugin 1 of zelfs 2 extra tuners toevoegen aan mijn 7025, door bijvoorbeeld 2 dm500 extra via deze plugin aan te spreken?

gr, Frank

GigaBlue QUAD plus 4XS2

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

laat ik het zo zeggen, deze plugin werkt goed met dm8000 en dm800 ( enigma 2 ). Maar deze plugin ook goed te gebruiken door een box van enigma1 aan te roepen.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Geplaatst:
Origineel bericht van: dolphs
laat ik het zo zeggen, deze plugin werkt goed met dm8000 en dm800 ( enigma 2 ). Maar deze plugin ook goed te gebruiken door een box van enigma1 aan te roepen.

DM7025 is ook Enigma2, zou dus moeten lukken.

@Knarf (hallo streekgenoot!) heb je aan die vier tuners nog niet genoeg? Ik heb een 7020 met één tuner en een 7025 met twee tuners en ik neem ontzettend veel op maar loop eigenlijk zelden of nooit tegen de tunerbeperking aan.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Wat ik me afvraag van deze plugin is: Is het volledig geintegreerd in de timer functie van je dreambox of heb je een appart scherm waarin je dan de planning kunt doen van die "externe" tuner?

Als voorbeeld, ik gebruik nu veel autotimer. Kan autotimer gebruik maken van de tuner in de "Partnerbox"?

Dus eigenlijk, zonder mijn vrouw uit te leggen wat de partnerbox is, wil ik dat ze iets op transponder A en B kan opnemen, iets kijken op transponder C en tijdens reclame transponder C in PIP zetten en ook nog langs transponder D kunnen zappen.

Of heb ik nu een veeleisende vrouw ;-)

@Neptunus, in veel gevallen zal 3 ook wel genoeg zijn, ja.

Gebruik jij deze plugin?

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:
Origineel bericht van: the_knarf
Wat ik me afvraag van deze plugin is: Is het volledig geintegreerd in de timer functie van je dreambox of heb je een appart scherm waarin je dan de planning kunt doen van die "externe" tuner?
Als voorbeeld, ik gebruik nu veel autotimer. Kan autotimer gebruik maken van de tuner in de "Partnerbox"?
Dus eigenlijk, zonder mijn vrouw uit te leggen wat de partnerbox is, wil ik dat ze iets op transponder A en B kan opnemen, iets kijken op transponder C en tijdens reclame transponder C in PIP zetten en ook nog langs transponder D kunnen zappen.

Gebruik jij deze plugin?

Ik zou zeggen, probeer de plugin eens uit.

Je kunt de plugin altijd nog verwijderen als die niet voldoet.

Ik gebruik deze plugin zelf niet maar het ziet er interessant uit, ik zal het eens proberen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

je moet in Gemini via Blue Panel de partnerbox aanroepen dan verschijnen de favourites die je hebt aangemaakt op de andere box en van daaruit kun je selecteren. Voor zover ik mij kon herinneren is een van de laatste patches aan deze plugin in derdaad gerelateerd aan de timer. Probeer anders deze link van ihad

Geplaatst:

Ik wil deze plugin wel proberen, maar ik heb geen andere dreamboxen, dus ik wilde wat info inwinnen om te kunnen bepalen of het de moeite waard is om extra dreambox(en) aan te schaffen.

@Neptunus, laat even weten als je getest hebt, ik ben wel benieuwd.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:
Origineel bericht van: dolphs
je moet in Gemini via Blue Panel de partnerbox aanroepen dan verschijnen de favourites die je hebt aangemaakt op de andere box en van daaruit kun je selecteren. Voor zover ik mij kon herinneren is een van de laatste patches aan deze plugin in derdaad gerelateerd aan de timer. Probeer anders deze link van ihad

Via deze link kwam ik op het idee, het is me alleen niet 100% duidelijk of het werkt zoals ik hoop dat het werkt.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus

Gebruik jij deze plugin?

Ik zou zeggen, probeer de plugin eens uit.

Je kunt de plugin altijd nog verwijderen als die niet voldoet.

Ik gebruik deze plugin zelf niet maar het ziet er interessant uit, ik zal het eens proberen.

Deze plugin werkt heel goed op mijn DM800 en partnerbox DM7000. Is niet geintegreerd in de timerfunktie van de DM800
Werkt ongeveer hetzelfde als RemoteTimer op E1 boxen. Als de DM800 iets opneemt is het mogelijk om te streamen vanaf de DM7000. Maar het is gemakkelijker om de DM7000 te laten opnemen via de RemoteTimer.

post-23294-1318260306,4659_thumb.png

DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85

Control4 Home Automation

Geplaatst:
Ik wil deze plugin wel proberen, maar ik heb geen andere dreamboxen, dus ik wilde wat info inwinnen om te kunnen bepalen of het de moeite waard is om extra dreambox(en) aan te schaffen.

@Neptunus, laat even weten als je getest hebt, ik ben wel benieuwd.

De externe timer loopt goed, streamen gaat niet helemaal goed, het is hakkelig, geen idee hoe dan komt.

Wel een oplossing dus voor het transponderprobleem!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

@Neptuns: gokje - draadloze verbinding? Je moet inderdaad wel een home plug (200Mbit) of directe bekabeling hebben. Met 85Mbit zit je er net naast denk ik, beetje afhankelijk wat je effectief eruit krijgt thuis. Ik zit hiet rond de 35-40 en dat is voldoende om goed beeld te krijgen zonder gehakketak, hoewel dat wel zo was met een van de eerste versies ( HD overigens even nog niet geprobeerd ). Ook bekabeling is een grote bottleneck: CAT5E of CAT6 en dan liefst allemaal zelfde kabels...

Geplaatst:

@Albetmol, bedankt voor de uitleg en het plaatje, maakt het al een stuk duidelijker.

@Dolphs, met het bekabelings verhaal ben ik het niet helemaal eens, maar veel ligt ook aan je huis, ik heb een jaren 30 huis met GEEN gewapend beton, en kan over 54mbit draadloos lijntje 8 zenders tegelijk streamen van mijn 7025 (via cat5) naar mijn laptop (via draadloos routertje).

CAT6 heeft alleen maar zin als je 1Gbit verbindingen hebt en dat hebben dreamboxen (zelfs de 800 en 8000) niet.

GigaBlue QUAD plus 4XS2

Geplaatst:

Ik heb alles bekabeld, dus daar kan het niet aan liggen, ik heb geen idee wat de oorzaak is.

Maar die plugin is wel een verrijking zeg!

bedankt voor de tip!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Werkt als een trein op mijn DM7025+ en mijn DM7000.

Heb op 7025+ Gemini staan en op 7000 Nabilosat.

Heb perfect beeld en geluid via de TVplayer.

Ook de timer werkt goed.

Heb alles bekabeld met cat6 kabels.

1x DM 8000HD Open-Pli 4.0 en 1x VU+ Ultimo 4K VTI
Wavefrontier T90 -  0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E -16E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
Sony 65XD8599 4K Android TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: flugel
Werkt als een trein op mijn DM7025+ en mijn DM7000.

Heb op 7025+ Gemini staan en op 7000 Nabilosat.

Heb perfect beeld en geluid via de TVplayer.

Ook de timer werkt goed.

Heb alles bekabeld met cat6 kabels.

Kan je ook vanaf de 7000 kanalen van de 7025 bekijken?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen