Nobody2050 Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Hoi, Ik heb twee identieke harde schijven, waarvan er één kapot is. Deze wordt in de verkenner ook niet meer gezien. Wat en hoe kan ik middels de tweede schijf, de data van de kapotte schijf mee recoveren? Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
winwiz Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 ligt eraan wat er kapot is. Is het printje kaduuk kun je, mits ze precies hetzelfde zijn, deze overzetten. Is het mechanisch heb je pech zonder speciale spullen. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Nobody2050 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Geen idee wat eraan kapot zou zijn, hoe kom je daar achter? Er is geen enkel geluidje te horen wanneer deze aangesloten is. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
Ome Merde Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 ook geen spin-up ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Pagan Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Probeer het eens met testdisk, hoewel het een stuk moeilijker is als verkenner je station niet ziet. http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Suc6
Nobody2050 Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 Harde schijf is geheel dood, jammer. Bedankt voor de suggesties. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
tritium Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Origineel bericht van: winwiz ligt eraan wat er kapot is. Is het printje kaduuk kun je, mits ze precies hetzelfde zijn, deze overzetten. Is het mechanisch heb je pech zonder speciale spullen. zo heb ik het lang geleden opgelost,heeft de ts dit al geprobeerd?
Duwgati Geplaatst: 18 juni 2009 Geplaatst: 18 juni 2009 Heb ik zelf vorige week nog aan de hand gehad, maar uiteindelijk heb ik nog 90% van de drive weten te redden. Drive even open maken en spanning erop. Kijk of hij nog draait en of de koppen nog bewegen. Als hij niet draait, kun je proberen of hij wel op gang wil komen als je 'm een handje helpt. Een zetje geven in de juiste richting wil nog wel eens helpen. En het kan soms gebeuren dat zo'n drive pas na enkele minuten begint op te spinnen, dus niet te snel weer uitzetten. De draairichting van de disks kun je bepalen aan de hand van de plaatsing van de koppen. Als de koppen tegen de klok in bewegen om op de disks te komen, dan is ook de draairichting van de disks tegen de klok in. En vice versa uiteraard. Als je de indruk hebt dat de disks wel willen draaien maar het net niet "trekken", dan kun je kijken of je een externe voeding op de drive kunt zetten. Als de disks eenmaal draaien, maar de koppen niet uit de parkeerstand komen, kun je ze een beetje helpen. Je zou een lichte weerstand kunnen voelen bij het losdrukken uit die parkeerstand, maar daarna zou het heel soepel moeten gaan. Uiteraard moet de drive wel aan de PC zijn aangesloten, anders krijgt hij nooit het commando om uit de parkeerstand te komen (initialiseren). Succes ermee.
Nobody2050 Geplaatst: 21 juni 2009 Auteur Geplaatst: 21 juni 2009 Helaas, no sign of life. Greetz Nobody2050 Greetz Nobody2050===================================================VU+ Duo2, ZGemma Star H2H, Ferguson Ariva 102Mini.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen