Ga naar inhoud


Help: Klink kapot en kan ze niet uitelkaar nemen!


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Ik kwam zojuist uit onze veranda, en de klink voelde lam aan, en sprong niet in de houder...

Maar erger is dat er in de handvatten aan de deur geen verzonken schroeven noch inbusvijzen zitten!

Hoe krijg ik zoiets uit elkaar, hoe kan ik binnen en buitenhandvat van het slotmechanisme af krijgen,en het deurslot eruit schroeven???

Slot met klink is een geheel, en de afdekplaatjes zitten natuurlijk achter de handvatten, maar daar schort het...

 

Zou zoiets geperst zijn? Hoe neem je de handvatten uit elkaar, zonder iets te beschadigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nogmaals alle kanten binnen & buiten gekeken, en de handvatten of krukken of klink hoe je ze ook noemt, hebben GEEN gaatje waarin een borgpil of inbusschroef zit...

De veranda staat er 15j, en ik weet niet meer waar de leverancier woont, of die überhaupt nog bestaat...

Dus ik vermoed ev gelijmd of geperst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto zegt soms meer dan 1000 woorden.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mischien is het veiligheidsbeslag wat er gebruikt is en hoef je alleen het beslag los te schroeven.

 

8330.jpg

Maar wat Boaz al zegt een fototje zegt meer dan 1000 woorden

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was het...

De plaatjes achter de kruk waren aan de kruk gereveerd, en de twee schroeven van de plaatjes los en je kon de kruk er zo uittrekken, en in het slot bleef de vierkante stang zitten...

Poepsimpel als je 't weet, maar anders dan bij een houten deur, en zoals ik tot nu toe gewoon was...

Maar ik heb graag te weten wat me te wachten staat als ik aan iets begin te schroeven...

Slot is merk SOBINCO, en daarin is een veer van 2cm in 3 stukken...

Slot is volledig open te schroeven, maar een nieuw slot zal wel andere afmetingen hebben en daar gaan we dan... vijl vijl vijl in die alu deur...

Link naar reactie
Delen op andere sites

vijl, vijl ????

 

Natuurlijk niet nou ja een klein beetje dan.

Gewoon je houtbeitels goed scherp slijpen en je hakt een slot zo uit een aluminium deur.

Laatste stukje een beetje bij vijlen en klaar.

Als je de afmetingen van je slot hebt kan ik wel kijken wat je daarvoor in de plaats kunt gebruiken.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vr de adresgegevens... zover had ik weer niet gedacht te googelen...

Ga maandag eens bellen vr het veertje.

Zojuist bij een kennis geweest die veel veertjes heeft, maar niet de goeie (Murphy), en ook hij had aludeuren zitten met een concurerend merk van deurslot en idd zou niet passen... die gasten veranderen regelmatig een kleinigheid om hun collega's werk te geven!

Nog een geluk dat dit slot welke ik hier heb openschroeft, of ik kon beginnen in die alu deur, en lach er niet mee, maar een electronicus doen vijlen is een zware straf, zeker vr mij, het gaat niet genoeg vooruit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteinde v d klink veerde niet meer naar omhoog, daardoor viel de deur niet in vergrendeling...

Ik heb het mechanisme uit elkaar genomen en er een andere veer ingeduwd...

Nu is het IETSJE beter en de deur blijft dicht als ze het moet...

Met die oostenwind waaide alles binnen...

Maandag ga ik de fabrikant een polsen voor reserve veren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...