keessie100 Geplaatst: 4 juni 2009 Geplaatst: 4 juni 2009 Wie weet of het kan om een laptop te strippen om energieverbruik te verminderen. Dus bv audio gebruik ik niet dus ic eruit slopen, bleutooth,cdrom wlan enz. Levert dan ook een echte energiebesparing op of niet? Of doet de laptop niks meer als je dat doet?
Moderator Matchless Geplaatst: 4 juni 2009 Moderator Geplaatst: 4 juni 2009 LOL..erg radicaal. Je kan wel wat besparen door er wat uit te halen maar dat zal niet veel winst geven. Het meeste gebruik in een laptop is de proc, videochip,lcd en chipset. En ik denk dat je die wel nodig heb. Onderdelen zoals de audiochip verbruiken zo weinig dat je in milliwatt moet gaan denken. Loont zich dus niet. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
keessie100 Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Geplaatst: 4 juni 2009 Het lcd is toch gescheurd, dus die kan er wel uit. Kan ik deze kompleet afkoppelen? Dus paneel en inverter?
Gast hummiesat Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Blauwe tand en wlan kun je toch disablen in de bios...
Moderator Matchless Geplaatst: 5 juni 2009 Moderator Geplaatst: 5 juni 2009 Als je echt wilt strippen zou je de proc kunnen downgraden of onderklokken. Dus de laptop langzamer maken. scheelt weer in warmte en verbruik. De proc zo snel laten lopen als je nodig hebt en meer niet. Maar nogmaals, wil je echt wat aan verbruik doen een thin client kopen en het geheel laten draaien op een CF kaartje. Maar dan moet je wel meer geheugen pakken en het share progje in het geheugen laten draaien. Dit om de CF niet te vaak aan te spreken. Die hebben nl een beperkte schrijf/lees tijd. Na x aantal keren lezen/schrijven is de CF-kaart "op". Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Psychosammie Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Voeding eruit mollen. Wordt ie ook erg zuinig van Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Satdorus Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Dingen die je niet gebruikt kun je uitschakelen in het apparaatbeheer (Configuration/systeem/hardware/apparaatbeheer)
JohnO Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 inderdaad gewoon de laptop uit laten is het voordeligst Groet, John 52,44 Noord 6,53 Oost Emmen Drenthe Nederland
keessie100 Geplaatst: 6 juni 2009 Auteur Geplaatst: 6 juni 2009 Da's een mooie laptop hierboven, maar hoe doe je deze in je luxe dure akte koffertje?? Maar gisteren lekker aan het installeren geweest en toen ik bijna klaar was laptop helemaal dood. Alleen de cd rom reageerd nog. Het was een compaq laptop met een gescheurd scherm, dat heb je wel eens als ie in de auto slingert tussen de ladders. Iemand een idee om deze weer tot leven te krijgen, verbruik was 21 W, maar wel lekker vlot voor deze toepassing.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen