Ga naar inhoud


Hoe krijg ik images/ settingslijsten/ plugins in mijn Kathrein ?


gerard-almelo

Aanbevolen berichten


Gast SatMann

Gjj,

 

wat gaat niet?

normaal gezien kan je het programma KCC versie 3.2 afhalen.

de gewenste software voor kathrein afhalen (bv AAF versie)

en dan gewoon simpelweg in KCC deze AAF versie kiezen en flashen.

 

maar uiteraard als het jouw eerste keer is, is een beetje hulp welkom.

Helaas woon ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te ver.

Er zullen we mensen zijn uit jouw streek.

 

Anders vraag je het hier maar hé.

Wij gaan je proberen te helpen, daarvoor is het forum toch? :-)

 

SatMann

Link naar reactie
Delen op andere sites

GJJ,

 

Ik weet niet hoe goed jouw duits is. Er zijn verschillende how to documenten in het duits te vinden.

 

Als je op het moment nog de originele software erop hebt staan, dan zijn er 3 mogelijkheden:

 

Update naar de meest recent originele software. Dit is versie 1.06, met de mogelijkheid om naar de recent uitgekomen 1.07 beta te gaan. Dit werkt met de software van Kathrein zelf en via hun instructies.

 

De tweede mogelijkheid is om met BA/AAF aan de gang te gaan. Hierbij wordt de BA software aan de originele software "toegevoegd". Dit maakt het mogelijk om met emulator software (EMUs) te gaan werken. De EMUs zijn in staat, voor experimentele doeleinden, sommige gescrambelde systemen open te krijgen. Echter op het moment werkt dit nog maar voor een beperkt aantal zenders (voor mij alleen op 23.5 (ik heb 13, 19.2, 23.5 en 28.2/5 East).

De nieuwste software hier is de AAF versie 3.0.

Om dit te installeren download je eerst KCC 3.2 en installeer je BA (Barry Allen) 5.5.4 en de BA boot 0.6, waarna je de AAF 3.0 image kan installeren. (er is een goede duitse instructie).

Dit werkt allemaal met de stick, of evt. ook om een hard disk en verlangt ook aansluiting op netwerk. (evt ook in de Flash)

Via dit systeem kun je ook nog steeds met je legale canal digitaal kaart naar de nederlandse zenders kijken.

 

De derde mogelijkheid is om met compleet andere software aan de gang te gaan: Enigma 2 (E2).

Dit geeft je box een enorm aantal nieuwe "speel" mogelijkheden. Echter zeer spijtig werkt tot nu toe de canal digitaal kaart NIET.

E2 kan via KCC op stick worden geinstalleerd (zodat je ook nog makkelijk via mogelijkheid 1 of 2 kan opstarten). Ook bestaat de mogelijkheid om E2 direct in de flash te laden (heeft niet mijn persoonlijke voorkeur).

Bij alle software staat TDT aan de basis. Vervolgens zijn er zeker 4 groepen die dan vervolgens de software naar hun persoonlijke smaak met alle toeters en bellen aanpassen.

De AAF groep lijkt van "oudsher" de grootste aanhang te hebben. Zij hebben zowel stick/HDD als flash versie. Meest recente versie is nu Enterprise Next Generation.

Daarnaast is er de poolse PKT groep. Net uitgekomen met versie 3.5 zij richten zich volledig op Stick/HDD

Ook is er de Roemeense team van Zildan. Ook deze groep heeft image voor stick/HDD.

Tenslotte is er de duitse groep Evolution die alleen maar flash versie (geen stick) ontwikkeld, met naar ik begrijp alleen duitse versie.

Elke groep communiceert via eigen website. De meeste versies worden dan ook hier via sat4all opgepikt.

Om dit te installeren download je eerst KCC 3.2 en installeer je BA (Barry Allen) 5.5.4 en de BA boot 0.6, waarna je het E2 image kan installeren. (er is een goede duitse instructie voor wat betreft AAF).

 

Er zijn dan ook nog hobbyisten die met cardsharing aan de gang gaan, maar dat valt buiten wat kan worden besproken op dit forum, tenzij voor thuisgebruik, zoals je bv ziet in de incubus discussie. (waar men card shared met een dream box).

 

Meer gedetailleerde help word van toepassing nadat je weet met welke optie(s) je aan de gang wil gaan.

Je kan zien van de vele berichten dat er vele meningen bestaan over wat het best werkt en wat de superieure functionaliteit heeft.

 

 

Kathi 910

Multytenne (19.2, 23.5, 28.2, 13 E)

Philips 9000 series (37pfl9632d_10) met ambilight (37 inch): full HD

WD TV Live (vervangt Philips SL300 (stream van PC to TV)

Humax 5400 (buiten gebruik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik het volgend week end proberen heb dan iets meer tijd

ik heb een usb stick .ik heb de origenele soft erop staan de laatste versie op de kath.is het niet mogelijk om alles op de stick te zetten .en gewoon bij het opstarten dat je kunt kiezen ????

als dat kan wil ik u de stick wel sturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je toch even verder moet lezen op het forum overal staat hoe het moet maar wat jij probeert gaat zeker niet dan zou je ba moeten draaien en dan zou je kunnen kiezen tussen image's maar probeer eerst eens een aaf image er op tezetten je kan het hier allemaal terug vinden op het forum hoe je dat moet doen

 

 

Dreambox 7020 open pli,Dreambox 7025 open pli

triple dragon picmod,humax 5400

kathrein 910 Titan

Openbox S10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...