Ga naar inhoud

[Satelliet] Duitsland gaat over tot codering (voor HDTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Moet overigens "ARD" niet "Das Erste" zijn?

Das Erste is één van de vele ARD programma´s.
Maar als je het hier over "de" ARD hebt, weet iedereen dat -Das Erste- er mee bedoelt wordt.
In NL onder "Duitsland 1" bekend. Maar als je het hier over Deutschland Eins hebt, wordt je raar en met onbegrip aangekeken. :D :D

Die weet ik nog van mijn duitse les, we moest duitsland 1 vertalen. Wat natuurlijk niemand goed had omdat het simpel ARD moest zijn.

Rekordc

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Amager95
Origineel bericht van: Alfons Verbiest
A.s. zondag (16/8) zendt Das Erste HD live de DTM uit. Ik mag dus aannemen dat dit ook in HD is.

Bron: Digital Fernsehen
Datum: 11 augustus 2009

DTM in HD

ja zie: Das Erste

Het staat er idd nog steeds, maar de training van de DTM is momenteel absoluut geen HD.
Geplaatst:

Als dat hd+ gelukt dan is in de toekomst , wanneer iedereen in staat is om mpeg4 te gebruiken , de kans zeer groot dat dan ook geen sd meer ongecodeerd uitgezonden wordt. Ik vind het een domme zet van astra om de ``freiheit den von himmel komt `` zelf mee te helpen die om zeep te brengen

Geplaatst:
Origineel bericht van: 44piet
Als dat hd+ gelukt dan is in de toekomst , wanneer iedereen in staat is om mpeg4 te gebruiken , de kans zeer groot dat dan ook geen sd meer ongecodeerd uitgezonden wordt. Ik vind het een domme zet van astra om de ``freiheit den von himmel komt `` zelf mee te helpen die om zeep te brengen

Als dat zou is, dan zou satelliet tv weer een troef tov. de kabel inleveren in de toekomst.
Geplaatst:

TL plant HD-Text statt Videotext

Der Privatsender RTL will mit dem "HD-Text" ab 2010 den herkömmlichen Videotext ablösen. Das berichtet der Branchendienst "Kontakter". Das neue Angebot soll auf dem CE-HTML-Standard basieren und ist mit herkömmlichen Geräten nicht empfangbar.

van een duitse website (weet niet of naam wel genoemd mag worden)

RTL Television wil dus teletekst afschakelen voor een speciale versie van HD-tekst.

Geplaatst:

Zijn er al niet genoeg standaarden voor het verzenden van tekstgegevens via DVB? Denk maar aan MHEG en zo.

RTL is wel royaal laat om nu nog standaarden te ontwikkelen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen