Ga naar inhoud

[Satelliet] Duitsland gaat over tot codering (voor HDTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Van al datgaan (eventueel) coderen , ik volg niet mee !!

Oftewel voor mij FTA , of niks !!

Voor rest , ookaldie systeemveranderingen , van MPEG 2 ,

naar MPEG 4 , van SD naar HD , wat volgt ?? Pffff !!!!

En nee hoor , geen slechte dag , maar ....

gewoon genoeg vanblijvente investeren !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• 1 maand later...

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dreeke
In diverse media wordt vandaag het nieuws naar buiten gebracht dat ook de commerciële zenders in Duitsland weer een poging gaan wagen met HDTV.

RTL is de eerste commerciële zender die dit nieuws naar buiten heeft gebracht. RTL gaat twee zenders (RTL Televsion en VOX) deze herfst in HD uitzenden, maar wel gecodeerd! SES Astra gaat HD+ uitrollen. Zenders in het HD+ pakket zullen gecodeerd aan de consument aangeboden worden. Een abonnement zal verplicht zijn om deze zenders te kijken. Men gaat deze abonnementen alleen in Duitsland verstrekken.

Gezien de HD activiteiten in het recente verleden van de PRO7/SAT1 groep, verwachten diverse media dat deze groep zich snel bij HD+ zal voegen.

De publieke zenders ARD en ZDF zullen in 2010 hun zenders ongecodeerd op satelliet zetten. Hieraan verandert niets.

De ProSiebenSat.1 group heeft inmiddels bekend gemaakt ook een overeenkomst te hebben gesloten met satellietaanbieder SES Astra voor doorgifte van hun HD zenders via het HD+ pakket.
Als startdatum hiervoor wordt Januari 2010 vermeld.
Slecht nieuws alweer voor satelliet kijkers buiten Duitsland,daar het HD+ pakket gecodeerd zal worden en hierdoor enkel voor inwoners van Duitsland beschikbaar zal zijn.
Geen Duitstalige commercieele HD zenders dus voor ons ,Belgen en Nederlanders tired
En om iedereen die interesse heeft in dit nieuwe HD+ pakket op de hoogte te houden ,heeft SES Astra onlangs een website hierover gelanceerd.
http://www.hd-plus.tv/
whistle
Gr.Bavo27

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

• Moderator
Geplaatst:

Ah, de geschiedenis herhaalt zich, Entavio HD.

En we weten allemaal nog hoe het afgelopen is met Entavio SD.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ceesv
Ah, de geschiedenis herhaalt zich, Entavio HD.

En we weten allemaal nog hoe het afgelopen is met Entavio SD.

Ach, kunnen we de herhaling nu in HD zien :D :D :D

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Nou, ze hebben weer een nieuwe HD+ GmbH (= Geh mal Bier Holen).

Toevallig weer in Unterföhring waar ze net de hoogbetaalde Entavia "top" managers met vette oprot-premies de Pampa in hebben gestuurd.

Alles weer aangevuurd door Astra die lekker mee lopen te roeren in de pot.

Dat ze ook dit keer weer denken dat er in Duitsland voor HD betaald gaat worden..laat me niet lachen. Zolang de öffentlich Rechtlichen niet mee doen...en die doen bij voorbaat al niet mee...wordt het dus niks.

Om over het kartelamt maar niet te zwijgen. Wamt, anders als in NL zijn de Duitse zenders met aantrekkelijke belastingkonstrukties en andere lokpremies, frequenties naar de grote Media Centra gelokt.

Dat zijn Unterföhring bij München en Köln, Köln/Hürt, Ossendorf etc.

Waarom niet?...als ik dan toch moet gaan betalen voor HD, dan liever gelijk naar Sky (ehem. Premiere).

Geplaatst:

De vorige keer HD van ProSiebenSat.1 ging mis omdat er wel veel geld in ging zitten maar er te weinig mensen naar keken. Die hadden dus niet eens geld over voor een nieuwe ontvanger.

Er is nu misschien meer vraag naar HD (zou het? het stikte toen ook al van de HD toestellen) maar als je nu geld gaat vragen gaan er dus nog minder mensen naar kijken.

Goed denkwerk.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Je wilt niet weten hoeveel Duitsers (ca 55%) meen ik te hebben gehoord) nog gewoon naar analoog via Astra zitten te kijken.

Pas als de analoge Astra afgeschakeld gaan worden, over ca. een jaar of 2-3, zullen ze hun Arsch in beweging gaan zetten en over een HD ontvanger nadenken omdat tegen die tijd waarschijnlijk geen SD ontvangers meer op de markt zullen zijn.

Waarom zijn er nog zovele analoge kijkers en is zijn de analoge Astra transponders nog niet afgeschakeld?

Dat komt door de kabel-maatschappijen hier die niks in beweging zetten en hun signaal voor (analoge)kabeldistributie van de analoge Astra transponders nemen.

• Moderator
Geplaatst:

Daarnaast betalen we in Duitsland nog elke maand € 17,98 voor kijk en luistergeld. Mensen met kabelTV betalen in doorsnee daarop nog eens € 16,90 voor een digitaal basispakket.

Daardoor is er een stemming van "we betalen toch al geld om te kunnen kijken."

Verder zijn de programma's van ARD en ZDF zo slecht nog niet.

Ik geef ze weinig kans.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het is dan ook belachelijk dat juist de zenders die voor een derde deel hun tijd met reclame vullen dan ook nog eens geld van de kijkers willen zien.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat
Het is dan ook belachelijk dat juist de zenders die voor een derde deel hun tijd met reclame vullen dan ook nog eens geld van de kijkers willen zien.

Nederland is niet anders laugh
Ken jij dan een pakket ( kabel , digitenne of satelliet ) dat gratis de Nederlandstalige commerciele zenders laat zien?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Komt nog bij dat de Akzeptanz voor digitaal kijken via kabel (SD en/of HD) heel erg laag is.

Otto Normal Verbraucher wil geen gehannes met kastjes, kaarten en nog meer afstandsbedieningen.

Voor een moedertje van 80 is het allemaal al moeilijk genoeg.

Geplaatst:
Origineel bericht van: satcat

nou in duitsland niet geheel onterecht. Zoals opgemerkt in dit thread, betalen we nog flink kijk en luister geld dat grotendeels naar ARD en ZDF gaat. En die hebben ook reclame...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
En die hebben ook reclame...

Ik vind de GEZ Gebühren maar heel weing voor het uitstekende programma aanbod.

ARD en ZDF zijn geheel reklamevrij na 20h15. De rest van de tijd is de reklame minimaal en niet storend.
Op alle andere Öffentlich Rechtliche Duitse zenders is geen reklame.
Geplaatst:

ja drs. ijzerbroot maar jij kijkt dan ook veel ARd en ZDF smile

ik niet, en moet ook die 18 euro betalen. Zelfs als je alleen een auto heb met autoradio ben je gebuhrenverplichtet

binnenkort zijn ze van plan om die 18 euro ook te heffen als je een pc hebt, en geen tv of radio.

ik kijk alleen regelmatig die Bundesliga, met reklame smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Daar heb je ook weer gelijk in.

Maar de GEZ moet toch op één of andere manier aan hun geld komen om over de omroepen te verdelen.

Zie het als een vorm van belasting. In NL is dat niet anders.

En in NL betaalt iedereen, of je nou wel of geen radio/TV hebt.

In Duitsland niet. Heb je geen radio of TV, betaal je niets. Heb je alleen een radio, betaal je ook minder.

Dus het Duitse model is wel eerlijker.

De Duitse omroep is natuurlijk een grote werkgever en bied ook werkgelegenheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen