Ga naar inhoud

[Satelliet] Duitsland gaat over tot codering (voor HDTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Laat die commerciëlen maar lekker gaan coderen.

Dan weet iedereen binnenkort of het een succes is of niet.

Ik denk zelf van niet, ze zijn in Duitsland nog al conservatief, gezien het grote aantal analoge kijkers, maar wie niet waagt die niet wint...

Het wordt echter wel onoverzichtelijk als je straks èn SKY èn HD+ hebt met ieder zijn eigen codering.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: cookie monster
Van al datgaan (eventueel) coderen , ik volg niet mee !!
Oftewel voor mij FTA , of niks !!
Voor rest , ookaldie systeemveranderingen , van MPEG 2 ,
naar MPEG 4 , van SD naar HD , wat volgt ?? Pffff !!!!

En nee hoor , geen slechte dag , maar ....
gewoon genoeg vanblijvente investeren !!

Origineel bericht van: satcat
Het is dan ook belachelijk dat juist de zenders die voor een derde deel hun tijd met reclame vullen dan ook nog eens geld van de kijkers willen zien.
Geheel akkoord !!

Wanneer geen reclame , ok kanbegrijpen , maar de TV-kijker kiest
of abootje of niks , niemand die kunnen dwingen !!

Origineel bericht van: Pjotrb
Het wordt echter wel onoverzichtelijk als je straks èn SKY èn HD+ hebt met ieder zijn eigen codering.
Zoiets zou inzo'n geval zondermeer nietmogen kunnen !!

ZE zijn naarmijn inzicht TV land omzeep aan helpen !!
Eerlijk , wie blijvenbetalen voor constanteveranderingen ,
bv zenders in pakketten , verdwijnenongevraagd !! (tikkeltje off-topic blush)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Wie zegt dat HD+ een aparte kaart nodig heeft. Voor hetzelfde geld gaat dit ook werken op de SKY (ex Premiere) kaarten...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
Eerlijk , wie blijvenbetalen voor constanteveranderingen,
bv zenders in pakketten , verdwijnenongevraagd !! (tikkeltje off-topic )

ehh...koekjes monster..Sinds wanneer betaal jij voor de Duitse kanalen die je tot nu toe altijd al gratis hebt kunnen zien?
En mocht het achter de codering verdwijnen, dan heb je nog geen poot om op te staan, want de Duitsers kunnen al helemaal niet (gratis) naar NL TV kijken via satelliet.
Geplaatst:

Helemaal akkoord , helaas , maarm'n antwoordwas algemeen bedoeld smile

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Ik hoop dat heel dat spelletje met coderen mislukt.

Niet dat ik veel naar de Duitse zenders kijk (behalve dan Arte, Frans/Duits), maar ik vind gewoon dat de Duitsers in zo'n systeem veel te veel uitgemelkt worden.

Uiteindelijk zat het Duitse systeem toch zo in elkaar ?

Ze betalen een torenhoog kijk- en luistergeld, maar in ruil zitten dan de openbare zenders allemaal ongecodeerd op satelliet en DVB-T.

En omdat die openbare zenders er gratis opzitten, en toch enige kwaliteit bieden, kunnen de commerciële niet anders dan ook maar FTA te gaan.

Als die Duitsers daar nu ook nog eens voor moeten betalen worden ze 2 keer gepluimd.

Ik hoop dan ook dat de Duitsers slim genoeg zijn om Entavio2 te laten scheitern.

Als ze niet betalen, en de openbare komen met HD, gaan de commerciële toch HD moeten aanbieden, en dan hebben ze ze gratis.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je wilt niet weten hoeveel Duitsers (ca 55%) meen ik te hebben gehoord) nog gewoon naar analoog via Astra zitten te kijken.
Pas als de analoge Astra afgeschakeld gaan worden, over ca. een jaar of 2-3, zullen ze hun Arsch in beweging gaan zetten en over een HD ontvanger nadenken omdat tegen die tijd waarschijnlijk geen SD ontvangers meer op de markt zullen zijn.

Waarom zijn er nog zovele analoge kijkers en is zijn de analoge Astra transponders nog niet afgeschakeld?
Dat komt door de kabel-maatschappijen hier die niks in beweging zetten en hun signaal voor (analoge)kabeldistributie van de analoge Astra transponders nemen.

Volgens mij zijn mensen met een bijstandsuitkering toch vrijgesteld om kijk-en luistergeld te betalen?
Als dat zo is dan zullen ze ook weinig geld hebben om te abonneren - en aanschaf van HDTV apparatuur - op HDTV van RTL Gruppe en ProSiebenSat1.
Geplaatst:
Citaat:
In diverse media wordt vandaag het nieuws naar buiten gebracht dat ook de commerciële zenders in Duitsland weer een poging gaan wagen met HDTV.

Hoe eerder de duitse commerciele zenders gaan coderen, hoe beter.
Op geruimd staat netjes zou ik maar zeggen laugh
Daar komen we goedkoop vanaf :D

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Geplaatst:
Origineel bericht van: Satlook
Citaat:
In diverse media wordt vandaag het nieuws naar buiten gebracht dat ook de commerciële zenders in Duitsland weer een poging gaan wagen met HDTV.

Rare opmerking. Zijn zat mensen ( waaronder ik ) die geregeld naar Duitse zenders kijken.

Ik voor mij denk dat coderen een flop zal worden. Te duur en te beperkt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Ik ben geen fan van duits.. maar laat iedereen vrij om te ontvangen wat hij/zij wil..

iRuud
Geplaatst:
Citaat:

En de dagprijs voor de meest domme Sat4all opmerking gaat naar................ frown

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Inderdaad Neptunus... zo een uitspraak als deze van satlook ist das Allerletzte... (om maar eens met de woorden uit WISO te spreken).

Ik kijk naast de Zweedse TV uitsluitend Duitse TV en zou het heel erg vinden als er gecodeerd gaat worden op de commerciele HD zenders... Afhankelijk van het bedrag zou ik er wel 1 of 2 euro per maand voor over hebben om te kijken, maar veel meer toch echt niet. Op de reclamezenders heb je erg veel Amerikaanse bagger... maar ik kijk wel graag naar de Duitse Fernsehfilms die zo toch ook relatief vaak op de buis brengen.

Het allergrootste probleem zal waarschijnlijk wel weer worden om in het buitenland voor een redelijke prijs een kaartje te bemachtigen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sverige
Inderdaad Neptunus... zo een uitspraak als deze van satlook ist das Allerletzte... (om maar eens met de woorden uit WISO te spreken).

Ik kijk naast de Zweedse TV uitsluitend Duitse TV en zou het heel erg vinden als er gecodeerd gaat worden op de commerciele HD zenders... Afhankelijk van het bedrag zou ik er wel 1 of 2 euro per maand voor over hebben om te kijken, maar veel meer toch echt niet. Op de reclamezenders heb je erg veel Amerikaanse bagger... maar ik kijk wel graag naar de Duitse Fernsehfilms die zo toch ook relatief vaak op de buis brengen.
Het allergrootste probleem zal waarschijnlijk wel weer worden om in het buitenland voor een redelijke prijs een kaartje te bemachtigen...

Het is inderdaad jammer als het verdwijnt. Maar zoveel kijk ik er niet meer na de commerciele zenders. RTL+ was vroeger leuk, maar deze zender is eigenlijk opgedeeld in vier zenders: RTL Television, SuperRTL, RTL 2 en Vox. Op deze zenders zie je eigenlijk het aanbod terug van het voormalige RTL+. De spoeling is dun geworden en daardoor een beetje saai. Maar dat is mijn mening.

Wat ik wel zal missen is met de feestdagen dat op deze zenders heel veel speelfilms te zien zijn. Dat is dan voor bij. Maar goed dan maar nog alleen naar de ARD, ZDF, "Duitsland 3'en" en op de 28,2 kijken.
Maar ik ga er zeker geen dure kaart en eventueel speciale ontvanger voor kopen voor het behoud van de commerciale 'private" zenders te kijken.
Maar eigenlijk verwacht ik er niets van het coderen, en dat het uiteindelijke ook gewoon FTA wordt.
Geplaatst:

Entavio verdwijnt binnenkort van de markt.

Entavio GmbH verandert van naam en gaat nu "HD plus GmbH" heten.

Dus hetzelfde bedrijf dat de basis encryptie voor de duitse commerciële zenders niet voor elkaar kreeg, krijgt nog een kans van Astra om het met HD zenders te proberen

Bron, in het duits.

René.

Geplaatst:
Citaat:
Rare opmerking. Zijn zat mensen ( waaronder ik ) die geregeld naar Duitse zenders kijken.

Ik heb geen hekel aan duitse zenders maar ik persoonlijk mis niks aan comerciele duitse zenders.
Ik kijk zelf vaak naar duitsland 1,2,3 enz, maar RTL , RTL2, sat1 enz kan me gestolen worden.

Citaat:
En de dagprijs voor de meest domme Sat4all opmerking gaat naar................
]
@Neptunus

Omdat ik niet van die zenders hou is dat meteen maar een domme opmerking.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen