Ga naar inhoud

[Satelliet] Duitsland gaat over tot codering (voor HDTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens Broadband TV News gaat het Duitse HD pakket ongeveer € 4.50 p/m kosten.

Bij het gesneuvelde Entavio project was het nog € 3.50 p/m maar ja dit is dan ook HD. laugh

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Dat is €uro 4,50 teveel.

Ja om de Duitse commerciële te zien in de momenteel beste beeldkwaliteit HD dus, zal er toch eerst flink geinvesteerd moeten worden.

Dus de CRT's die keer op keer als hobby gerepareerd worden moeten definitief afgevoerd worden. shocked
Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
Dus de CRT's die keer op keer als hobby gerepareerd worden moeten definitief afgevoerd worden.

Over mijn lijk...ben uiterst tevreden met mijn glasbakken! :D :D
Geplaatst:

4.50 euro is wel erg veel vind ik... De beeldkwaliteit van de commercielen is voor mij eigenlijk wel goed genoeg zo... zelf zou ik maximaal 2 euro per maand er voor over hebben... en eigenlijk is dat al aan de hoge kant, maar als de beeldkwaliteit echt super is zoals het Zweedse svt HD, dan zou het kunnen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Tja... Iedereen wilt hier HDTV, maar als ze er voor moeten gaan betalen dan gaat men over tot een Laat Maar...

Tja op de kabel is HDTV van de publieke omroep gratis en RTL 7/8 wordt via UPC zonder meerprijs aangeboden. Dan willen we wel!!!

En CDS mag het zeker ook gaan aanbieden zonder meerprijs - het SetTop Pakket van 5.83 per maand is toch al duur genoeg, niet???

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Tja... Iedereen wilt hier HDTV, maar als ze er voor moeten gaan betalen dan gaat men over tot een Laat Maar...

Tsja het is een heel apart verschijnsel bij de Nederlanders (en Belgen). Op zaterdagavond staat men probleemloos voor 50 euro aan bier weg te tikken in 't café maar een paar euries betalen voor HDTV gaat er gewoon niet in.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Apple740

Tsja het is een heel apart verschijnsel bij de Nederlanders (en Belgen). Op zaterdagavond staat men probleemloos voor 50 euro aan bier weg te tikken in 't café maar een paar euries betalen voor HDTV gaat er gewoon niet in.

50 euro aan bier????

Ik drink niet eens.. En van 50 euro kan je een week eten zo ongeveer? (wel langer ook als je alleen bent)

Anyway, HD is zo langzamerhand echt wel "too little, too late" te noemen in Nederland. In 2003 hadden ze een premium kunnen vragen ervoor..

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik betaal er ook voor via de inkomstenbelasting aan (HD)TV. Volgens mij verdient de NPO daarnaast massaal aan de STER reclame. Je wordt er mee dood gegooid, van vroeg tot midden in de nacht. Ik vraag mij echt af waar al dat geld blijft, maar dit terzijde.
Dus van die inkomstenbelasting en baten van de STER, kan dus HDTV makkelijk worden betaald.
Bij de commercielen weet ik niet, maar daar is het beleid alleen maar dat eigenaren, gepleast moeten worden met een vette winstresultaat, zodat er weer bonussen uitgekeerd kunnen worden.

Ik kan mij niet herinneren dat er extra betaald moest worden voor de komst van de kleurentelevisie en de komst van Nederland 3. Ook niet het avontuurtje van de NOS, van het allang ter ziele gegane pan-Europese zender Europa TV.

Daarom wil ik dus NIET betalen voor HDTV. Het is een principe kwestie.
Geplaatst:

principes heen en weer,

het lijkt me evident dat met een ontzettende propaganda (Media-"Wirbel") geworven wordt opdat men abonnementen afsluit.

maar je hebt dus wel de vrije keus *1)

keus: of je voor die commercielen gaat betalen of niet

al was daarvoor ook al de keus: kijk je dergelijke zenders KIJKT of niet

Het principe om met nieuwe, betere uitzend en ontvangst kwaliteiten tevens een duurder product aan te bieden is logisch

(de vergelijking met de kleurentv destijds gaat hier echt niet meer op)

maar het principe dat commercielen hun broek "financieel" moeten ophouden WEL.

ik kijk nog duits nog nederlandse commerciele tv want de programmering bevalt me niet (reclame<versus>aanbod inhoud)

een ieder die al zo afhankelijk geworden is door jarenlange conditionering zal muiten... maar dan geldt *1)

Dr Ijzerbout's stelling om dan toch liever sky (voorheen Premiere) te abonneren beaam ik volledig alsmede dat de Oeffentlich Rechtlichen Sender in Duitsland (ard zdf + extra's en alle regionalen) een zeer gedegen informatieve programmering hebben.

een ieder zijn mening

de mijne is dat ik zo'n commercieel stuk reclame op HD kan missen als kiespijn.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:
Origineel bericht van: Amager95

Ik betaal er ook voor via de inkomstenbelasting aan (HD)TV.

Dus CDS betaalt de voor HDTV extra benodigde transponderruimte
uit de belastingpot?

Het heikele punt is dat HDTV aanzienlijk meer bandbreedte vereist dan SDTV, en bandbreedte kost nou eenmaal geld. Deze extra kostenpost was er niet met de overgang van zwart/wit naar kleur, en ook niet met 4:3 naar breedbeeld. Dat kon allemaal over dezelfde snelweg. Nu met de komst van HDTV moet die snelweg echter verbreed worden (in de vorm van meer transponders), en als je denkt dat onze lieve Heer dit gaat betalen dan zit je er echt volledig naast. Het geld gaat linksom of rechtsom van ons abonnee's vandaan komen.
Geplaatst:

uit de belastingpot?

Voor de publieken wel hoop ik (NED1 HD is ook gratis afaik), de commerciëlen natuurlijk niet.
Citaat:
Het heikele punt is dat HDTV aanzienlijk meer bandbreedte vereist dan SDTV, en bandbreedte kost nou eenmaal geld. Deze extra kostenpost was er niet met de overgang van zwart/wit naar kleur, en ook niet met 4:3 naar breedbeeld. Dat kon allemaal over dezelfde snelweg. Nu met de komst van HDTV moet die snelweg echter verbreed worden (in de vorm van meer transponders), en als je denkt dat onze lieve Heer dit gaat betalen dan zit je er echt volledig naast. Het geld gaat linksom of rechtsom van ons abonnee's vandaan komen.

RTL en SBS willen vooral ook geld omdat ze zoveel apparatuur zouden hebben gekocht. Uitzendstraten en dat soort meuk. Dat moest bij de overgang naar kleur ook.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:

Zal ik jullie wat vertellen?

De kosten voor uitzendstraten (zoals dat zo mooi heet op z´n Nederlands) is in de afgelopen jaren alleen maar goedkoper geworden.

Een analoge beeldmixer kostte in de 80er jaren het 10voudige van wat zo´n ding nu kost. Dan is ie nu digitaal kan het 10 voudige en is ook Multidef. Hetzelfde geldt voor camera´s, routing switchers en de hele infrastructuur. Beta SP´s kostten €uro 40-50.000 €uro om over digiBeta´s maar niet te spreken. Het vervangen van koppen van een digiBeta? €uro 10.000..en ga zo maar door.

Alles kost nu nog maar een fractie van de prijs.

Toen de commercielen op satelliet kwamen hadden ze ieder een eigen volle analoge transponder nodig. Ze hebben het allemaal betaald.

Nu kan er extreem bespaard worden op apparatuur, personeel en transponderkosten want in SD gaan er wel minstens 5 of 6 programm´s op een transponder waar je vroeger maar één kanaal op uit kon zenden. Nu de HD kanalen in MPEG 4 komen is er niet veel meer bandbreedte voor nodig.

Dus dat het zo duur is allemaal, dat HD gedoe, is pure onzin. het is stukken goedkoper. En trouwens, er is niets meer in SD te koop. Het is allemaal Multidef wat de klok slaat.

Geplaatst:
Origineel bericht van: W3ird_N3rd

uit de belastingpot?

Voor de publieken wel hoop ik (NED1 HD is ook gratis afaik)

Ned1-HD heeft CDS er bij "gepropt", er zitten nu 6 HD zenders op de HDTV transponder wat er eerst 5 waren. Is dus vrijwel zonder extra kosten gegaan.
Als CDS op kosten van Den Haag een transpondertje zou mogen afhuren voor de Nederlandse publieken in HD dan zou NL2- en 3-HD er natuurlijk al lang zijn geweest. wink
CDS moet HDTV dus hoogstwaarschijnlijk uit "eigen" (onze) zak betalen.
Geplaatst:

Ik denk eerder dat RTL wilt verdienen bij UPC aan die VOD meuk... uitzendingen eerder kijken...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen