Ga naar inhoud

[Satelliet] Duitsland gaat over tot codering (voor HDTV)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een onzin dat de Das Erste en het ZDF zo worden opgehemeld. Dat is puur persoonlijk. Er zijn zelfs gebruikers die SBS6 de beste zender vinden, echt waar!

Ik kijk zelden of nooit naar de Duitse zenders, waarom zou ik ook, ik woon in Nederland en er is toch meer dan voldoende content op het Nederlandse boeket?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 140
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: spongebob
Deze gewone SD-varianten zullen ook niet gauw afgeschakeld kunnen worden...

Mag ik je even helpen herinneren aan de komst van digitale satelliet-TV?
De Nederlandse zenders wisten niet hoe ze zo snel mogelijk moesten overstappen en de analoge transponders uit moesten zetten waarbij alle satellietkijkers een nieuwe ontvanger+LNB (tesamen zo'n 1000 gulden) moesten kopen, die even daarvoor al een nieuwe LNB moesten kopen omdat RTL5 op de lagere band ging uitzenden.
Voor mijn vader toen te duur en hij had er (terecht) geen vertrouwen meer in dat-ie later niet weer moest betalen, dus overstappen op de kabel was het enige alternatief en met hem vrees ik nog vele anderen.

De satellietkijker is in Nederland ver in de minderheid, dus voor de omroepen totaal niet interessant en dus verwacht nou echt niet dat daar rekening mee gehouden wordt. Als de publieken en commerciële op satelliet ook in HD willen gaan uitzenden zal ze dat alleen maar veel geld extra kosten en nagenoeg niks extra opleveren, dus zal het vermoed ik voorlopig wel alleen SD blijven en anders zal het direct afschakelen van de SD-zenders nog een beetje kostenbesparing geven bij de introductie van HD...
De algehele opinie in Nederland is toch dat we allemaal kabel hebben en als je dat niet hebt je of buitenlander bent of in achtergebleven gebied woont.
De echte satellietkijker weet wel beter...nu de omroepen nog...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
ik woon in Nederland en er is toch meer dan voldoende content op het Nederlandse boeket?

vertel eens wat dat dan is?

toch niet discovery, NGC, history?

Dat klinkt Engels, en het is dus ook Engels. Dus niets Nederlands aan.
RTL is Luxemburgs.
SBS is Zweeds.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Amager95
ik woon in Nederland en er is toch meer dan voldoende content op het Nederlandse boeket?

RTL is Luxemburgs.
SBS is Zweeds.

En de topic ging over Duitse zenders.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Geplaatst:

RTL is Luxemburgs.
SBS is Zweeds.

Je snapt het niet, het hoeft niet persé Nederlands te zijn, het gaat om het CDS en TVV boeket, daar zit voor mij (en vele anderen) zoveel content in dat ik helemaal niet de behoefte heb om naar het ZDF en Das Erste te gaan kijken, met uitzondering van evenementen.

En wat ik ook even duidelijk wilde stellen is dat wellicht voor jou de programma's op die Duiste zenders kwaliteit vertegenwoordigen maar dat is in dit geval subjectief. Er zijn ook kijkers die liever naar Hart van Nederland kijken dan naar het Tagesthemen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

RTL is Luxemburgs.
SBS is Zweeds.

Je snapt het niet, het hoeft niet persé Nederlands te zijn, het gaat om het CDS en TVV boeket, daar zit voor mij (en vele anderen) zoveel content in dat ik helemaal niet de behoefte heb om naar het ZDF en Das Erste te gaan kijken, met uitzondering van evenementen.

En wat ik ook even duidelijk wilde stellen is dat wellicht voor jou de programma's op die Duiste zenders kwaliteit vertegenwoordigen maar dat is in dit geval subjectief. Er zijn ook kijkers die liever naar Hart van Nederland kijken dan naar het Tagesthemen.

Het gaat voor een gedeelte om het programma-aanbod van de Duitse publieke zenders.
Ook hun instelling over mediapolitiek en het hebben van een duidelijke visie, en achter deze visie durven te staan, spreekt mij zo bij deze zenders aan.

Bij de NL'se publieke zenders gaat het weinig om een visie. Ik vind het een chaos. Programma's beginnen nooit op tijd. Ze kleden programma's uit. Een volwaardige journaaluitzending wordt nog alleen maar uitgezonden om 20.00 uur (Bron: interview Hans Laroes zelf) terwijl ze wel de hele dag journaaluitzendingen uitzenden. Dan is het de vraag met wat? En dan tekst-tv. Dit is teletekst. Maar de NOS verwijdert om de haverklap teletekstpagina's. Dus wat stelt tekst-tv dan nog voor?

Voor beeld van een visie bij de ARD. Het is vastgesteld dat elke zondagochtend voor de kleintjes en iets grotere kinderen de programma's SesamstraBe en Die Sendung mit der Maus worden uitgezonden. Ongeacht wat er gebeurt. Het tijdstip van uitzenden kan wel eens iets anders zijn, maar uitgezonden wordt het.
Wat doet Nederland met Sesamstraat bij voorbeeld? Dat is bekend. Net zoals het praten over reclame wat gericht is op kinderen. Er wordt al jaren gesproken dat dit slecht is om dat te doen. Reclame op Zapp zou verboden moeten worden. Maar als puntje bij paaltje komt, is de discussie er over weer gestopt.
Maar ook het volstoppen van het beeld met zenderlogo's stoort mij mateloos. Das Erste en het ZDF hebben rustige halfdoorzichtige witte zenderlogo's. Weinig storend.

Verder vergelijk jij appels met peren. SBS6 is een commercieel station en niet publieke! Deze moet je dus vergelijken, uitgaande van Duitsland dan maar, met RTL Television en Sat1. Commercielen zijn alleen uit op het behalen van de maximale winst. De rest is onderliggend aan deze doelstelling.
Geplaatst:
Origineel bericht van: iRuud
SBS is Zweeds.

Tegenwoordig duits. Eigendom van ProSiebenSat.1 Media AG.

zij hebben Amerikaanse en Britse eigenaren, de holding tenminste
Geplaatst:

RTL is Luxemburgs.
SBS is Zweeds.

Het gaat voor een gedeelte om het programma-aanbod van de Duitse publieke zenders.
Ook hun instelling over mediapolitiek en het hebben van een duidelijke visie, en achter deze visie durven te staan, spreekt mij zo bij deze zenders aan.

Bij de NL'se publieke zenders gaat het weinig om een visie. Ik vind het een chaos. Programma's beginnen nooit op tijd. Ze kleden programma's uit. Een volwaardige journaaluitzending wordt nog alleen maar uitgezonden om 20.00 uur (Bron: interview Hans Laroes zelf) terwijl ze wel de hele dag journaaluitzendingen uitzenden. Dan is het de vraag met wat? En dan tekst-tv. Dit is teletekst. Maar de NOS verwijdert om de haverklap teletekstpagina's. Dus wat stelt tekst-tv dan nog voor?

Voor beeld van een visie bij de ARD. Het is vastgesteld dat elke zondagochtend voor de kleintjes en iets grotere kinderen de programma's SesamstraBe en Die Sendung mit der Maus worden uitgezonden. Ongeacht wat er gebeurt. Het tijdstip van uitzenden kan wel eens iets anders zijn, maar uitgezonden wordt het.
Wat doet Nederland met Sesamstraat bij voorbeeld? Dat is bekend. Net zoals het praten over reclame wat gericht is op kinderen. Er wordt al jaren gesproken dat dit slecht is om dat te doen. Reclame op Zapp zou verboden moeten worden. Maar als puntje bij paaltje komt, is de discussie er over weer gestopt.
Maar ook het volstoppen van het beeld met zenderlogo's stoort mij mateloos. Das Erste en het ZDF hebben rustige halfdoorzichtige witte zenderlogo's. Weinig storend.

Verder vergelijk jij appels met peren. SBS6 is een commercieel station en niet publieke! Deze moet je dus vergelijken, uitgaande van Duitsland dan maar, met RTL Television en Sat1. Commercielen zijn alleen uit op het behalen van de maximale winst. De rest is onderliggend aan deze doelstelling.

Hiermee ben ik het wel eens, strakke programmering, rustige logo's en dergelijke spreken mij ook zeer aan. Moet overigens "ARD" niet "Das Erste" zijn?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Gast Drs. IJzerbout
Geplaatst:
Citaat:
Moet overigens "ARD" niet "Das Erste" zijn?

Das Erste is één van de vele ARD programma´s.
Maar als je het hier over "de" ARD hebt, weet iedereen dat -Das Erste- er mee bedoelt wordt.
In NL onder "Duitsland 1" bekend. Maar als je het hier over Deutschland Eins hebt, wordt je raar en met onbegrip aangekeken. :D :D
Geplaatst:
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Moet overigens "ARD" niet "Das Erste" zijn?

Das Erste is één van de vele ARD programma´s.
Maar als je het hier over "de" ARD hebt, weet iedereen dat -Das Erste- er mee bedoelt wordt.
In NL onder "Duitsland 1" bekend. Maar als je het hier over Deutschland Eins hebt, wordt je raar en met onbegrip aangekeken. :D :D

Er heeft zelfs ARD 2 bestaan van 1. Juni 1961 bis zum 31. März 1963.
Later is het ZDF opgericht.

over ARD 2 op wiki

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen