bmw rijder Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 Al een paar jaar heb ik mijn nieuwe wavefrontier in een doos in de schuur staan. Nu ben ik het huis aan het verbouwen en overal mantelbuizen aan het leggen door de vloer en in de kruipruimte. Alle kabel moet zo veel mogelijk uit het zicht komen, daarna bouw ik de wave wel een keer op. Het is eigenlijk de bedoeling om 26 kabels van ongeveer 17 meter naar de meterkast te brengen, en daar de diverse diseq switchen te plaatsen. Vanaf de meterkast naar de tv in de woonkamer is 8 meter en naar de slaapkamers 20 meter. Is dit verstandig ongeacht de kabelkosten, of is het beter om de switchen zo dicht mogelijk bij de schotel te plaatsen? Dan hangen ze in de winter wel in de kou. Groeten van Martin.
Moderator ceesv Geplaatst: 5 juni 2009 Moderator Geplaatst: 5 juni 2009 Ik zou in dit geval kiezen voor 26 kabels naar de meterkast. Het voordeel is, dat je altijd gemakkelijk toegang hebt tot je diseqc switch en flexibel bent om veranderingen door te voeren. Vanuit technisch oogpunt maakt het geen verschil, om de switch meteen achter de schotel te hangen, of eerst in de meterkast. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast wanderer Geplaatst: 5 juni 2009 Geplaatst: 5 juni 2009 ik zou kiezen voor 26 kabels naar een waterdichte kast vlak bij de schotel en vandaar met zo weinig mogelijk kabels naar de tuners....
Tonskidutch Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 is toch een geld kwestie!? voor kabel, labels en leidinggoot + doorvoeren. chiao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
mifi Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: bmw rijder Het is eigenlijk de bedoeling om 26 kabels van ongeveer 17 meter naar de meterkast te brengen, en daar de diverse diseq switchen te plaatsen. Vanaf de meterkast naar de tv in de woonkamer is 8 meter en naar de slaapkamers 20 meter. Is dit verstandig ongeacht de kabelkosten, of is het beter om de switchen zo dicht mogelijk bij de schotel te plaatsen? Dan hangen ze in de winter wel in de kou. De kou speelt geen rol. Is geen probleem. Water wel. Ze moeten beschermd worden tegen inlopend water, maar er kan vaak een behuizing worden bijgeleverd. Ik zou de switches aan de schotel hangen, maar ik heb ook geen zin in tig kabels door de tuin. Dat wordt een coax snelweg m ---- Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!
Fatfreddy Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch is toch een geld kwestie!? voor kabel, labels en leidinggoot + doorvoeren. chiao Als het geldkwestie is dan had ik het wel geweten. Diseqc vlak bij de schotel in een waterdichte kast is stukken goedkoper dan pakweg zo een 400 mtr. extra kabel. Er staan diverse voorbeelden bij de foto's van eigenaren van schotels hoe zo een kast mooi gemonteerd kan worden. De wartels aan de onderkant en er komt geen spatje water binnen.
Tonskidutch Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 dacht ik ook maar je kunt wel anders dan normaal installeren. chiao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
vGnp Geplaatst: 6 juni 2009 Geplaatst: 6 juni 2009 26 * 17 = 442 2 * 17 = 34 ============= Verschil: 408 Reken een Euro de meter: Van het verschil kun je een (heel) mooi waterdicht kastje kopen. Kijk ook eens hoe ik dit heb opgelost: Mijn WaveFrontier T90 vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
bmw rijder Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Van het verschil kun je zeker een heel mooi kastje kopen, maar ik heb toch al een haspeltje koka 799 in de schuur staan. Het ziet er wel netjes uit, maar ik heb nu de mogelijkheid om alles weg te werken en daar kies ik nu ook voor. Ik kan nu dankzij de mantelbuizen in de vloer ook heel makkelijk in de kelderkast komen en heb besloten om daar de switches te hangen. Dat is bovendien ook korter, 11 meter per lnb. Groeten van Martin.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen