Ga naar inhoud


[azboxhd]Probleem na het wissen HDD


liberte

Aanbevolen berichten

Nadat ik films op de hdd had gewist heb ik een probleem met de Azbox.

Hij geeft nu constant aan dat er een fout in het systeem zit en dat ik de box moet herstarten.

Na het wissen van de hdd was de zenderlijst verdwenen. Ook krijg ik in de display een symbool te zien van drie blokjes, dit bevind zich naast de slots waar normaal het radertje draait.

Ik heb gevens herstel uitgevoerd. Ook fw vervangen, alles wat je maar kan bedenken heb ik al gedaan. Krijg wel beeld op 1 zender zodra ik naar een andere zender wil valt de zender weg en geeft de signaal meter niks meer aan. Ga ik dan terug naar instellingen komt het signaal vol terug en ook het geluid van de zender. Dit is voor mij ook nieuw dat deed hij voorheen ook niet.

Is er iemand die weet wat de drie blokjes betekenen. De middelste staat wat hoger.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt gelijk is het symbool van bedraadnetwerk.

Ik heb net de nieuwe fw in de box geladen daar werkt draadloos niet dus even een kabel over de vloer.

Met de nieuwe fw ben ik het probleem van de foutmelding ook kwijt.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Terug gaan naar 2032 kan niet meer dan geeft de box dezelfde fout. Het is voor mij onbegrijpelijk Ik volg alle stappen om de box leeg te maken met de nieuwe fw geen problemen, terug naar oude fw zenderlijst verlies en als hij deze behoud maar 1 zender sappen gaat niet valt alles weg. Ik heb ook al een nieuwe pach van de 2032 op de usb gezet zelfde resultaat.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Liberte misschien kan dit je helpen;

 

IMAGE HERINSTALLEREN

Moet toch echt patch.bin heten en dus niet patch.img

En alleen dit bestand moet op de usb-stick staan!!

 

Using a USB Storage If you have a USB memory stick, you can update the firmware from it by performing the following steps:

 

1) Download a new firmware from the Azbox web site. (Format of software should be patch.bin)

2) Copy the firmware file to your USB memory stick.

3) Insert the USB memory stick into the USB port of the digital receiver.

4) Select the Settings > System Information > Firmware Upgrade menu, then the files in the USB memory are listed.

5) Place the highlight bar on the right firmware version and press the OK button.

6) The receiver will be rebooted automatically to upgrade your firmware.

7) Please wait for the installation.

After installation, the receiver will be rebooted again.

Now you can use the receiver with upgraded version.

 

IMPORTANT NOTE

Your USB memory must be formatted in the FAT file system. Otherwise, the digital receiver cannot recognize your USB memory. In addition, the digital receiver can only recognize files and directories which are named with only alphabetic, numeric and underscore letters. If there is a file or folder named with other letters, the digital receiver cannot recognize not only it but also its subsequent files and folders.

 

Voordat je nieuwe firmware laad moet je wel eerst terug naar fabrieksintellingen, hier uitgelegd door " D_liver"

1 - Back-up je eigen instellingen

2 - Voor de fw upgrade ff een data reset (fabrieksinstellingen) uitvoeren.

3 - Na de fw upgrade eerst weer ff een data reset cq fabrieksinstellingen uitvoeren voordat je alle instellingen weer zet zoals je wenst.

@liberte, ik denk als je niet reset naar fabrieks instellingen dat de problemen steeds weer terug komen.

 

Groeten xsatx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe precies wat hier boven staat. De usb die ik gebruik is alleen voor de AZbox fat 32. Laatst was er nog iemand die klaagde over het wegvallen van het geheugen. Het kwam mij toen raar over omdat ik nergens iets van dat probleem had gelezen, nu overkomt mij het zelfde. Wat ik raar vind is dat het in een hogere fw niet meer voorkomt en als ik downgrade het probleem terug komt.

Naar mijn gevoel blijft er toch iets in de box wat er niet thuis hoort. Ik ga morgen nog een fw lager dan de 2032 kijken of het probleem er nog inzit. Met de laatste software kan ik gewoon tv kijken en heb ook geen problemen met het geluid. Het enige waar ik constant last van heb is verbinding maken met wifi bij de ene fw werk het goed en bij de andere niet.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn probleem is opgelost.

Gisteren de hdd gefromat wilde bij eerste poging niet na een reset lukte het wel.

Vanmorgen ben ik terug gegaan naar fw 1868 via internet zo over de laatste fw heen. Geen probleem daarna 2032 ook via het internet boven genoemde problemen waren allemaal weg. Daarna 2163 hier was ook niks verkeerd behalve wifi. Bij de 2163 blijft de box in slaap stand signaal doorgeven via hdmi.

Ik heb nu de fw 2032 opstaan vanwege wifi. Alle up en down heb ik over elkaar heen gezet dit leverde geen problemen op, het voordeel was dat je instellingen niet verloren gaan. Zenderlijst blijft behouden en internet ook. Het enige wat je moet aanpassen is de menu taal. Het beste beeld ervaar ik bij fw 2032.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...