Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik denk niet dat je dat gaat lukken.

Imei is een uniek nummer dat door opsporingsdiensten veel word gebruikt.

Aan de hand van je imei ben je bijna altijd traceerbaar.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Geplaatst:

Je IMEI nummer is de identificatie van het toestel welke samen met de SIM wordt gebruikt om verbinding te maken met het netwerk. Zover als ik weet zijn er geen toestellen waarbij je de IMEI kan veranderen, aangezien je anders situaties kan krijgen dat er twee toestellen met dezelfde SIM / toestel op het netwerk aanwezig zijn...

Maar het kan zo wezen dat er inderdaad toestellen zijn die het toestaan....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Met de juiste hard en software is het mogelijk.

Maar waarom zou je er een ander imei nummer in willen zetten, is je toestel soms warranty-void ??

Groeten Top.

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

• Moderator
Geplaatst:

Het kan op sommige toestellen wel maar of dat legaal is weet ik niet.

Ik kan me nl voorstellen dat criminelen een IMEI willen hebben om niet herkend te willen worden. Of dat een telfoontje "omgecat" moet worden omdat die "van de vrachtwagen is gevallen".

Of dat iemand zoals eerder gezegd een garantie probleem heeft.

Ik zeg niet dat jij een dubieuze bedoeling heb ermee maar een imei is hetzelfde als een framenummer van een auto of motor. Heb je het niet nodig dan beter er vanaf blijven.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Wanneer het door Nokia Service Center word gedaan in opdracht van nokia, zal het toestel een 'Swap' kenmerk meekrijgen, zie het als een soort refurbishment.

Dit werd wel eens gedaan bij de nokia 8800, waarbij er dan ook een nieuwe imei sticker erbij geleverd werd.

Mocht je het zelf willen proberen, na een hardware-flash bij een Service Center word toch altijd weer het orginele imei uit het rom teruggeschreven.

Zo komen wij er ook vaak achter als men bv op de markt een toestel heeft laten unlocken, de Productcode komt dan niet meer overeen welke op de Nokia Online Site word weergegeven.

Na de hardware-flash staat ook de orginele Productcode weer in het toestel, inclusief de Provider lock.

Dit alles even ter informatie laugh

Groeten Top

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen