Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heren,

Ik ben nog steeds in de markt voor een HD TV, heb niet echt haast maar het lijkt me wel leuk :-)

Ik lees vanalles over verschillen tussen verschillende systemen als bv Plasma en LCD.

Zo zou plasma een hoger contrast hebben en vollere

(Fellere ) kleuren.

Een vergelijk in een mega store gaf mij exact het tegenovergestelde te zien :-) ( 2 panasonic TV's )

De plasma zou vloeiender moeten zijn maar ik ben kennelijk gevoelig voor schokkerige beelden en zie dat in alle TV's ongeacht de spec's.

De nieuwe LED TV's zien er op 't eerste gezicht goed uit maar in de donkere gedeelten lijkt alle beeldinfo verdwenen. De meeste LED TV's die ik gezien heb waren edge led ( samsung ) en 1 philips met direct led. De laatste lijkt echtere kleuren te hebben maar het was maar 40 inch en ik wil groter en niet die suffe muurverlichting erbij.

Dan het stroomverbruik in het echt, led TV lijkt de onbetwiste winnaar maar van het prijsverschil met Plasma kan ik wel een paar decennia TV kijken.

Wat zijn jullie ervaringen indrukken en adviezen over kopen of nog wachten.

BTW JVC komt in oktober ook met een led tv zei een

JVC medewerker me.

Edmund

Geplaatst:

Ik heb na veel wikken en wegen sinds een paar dagen een HD Ready Panasonic TX-42C10ES voor 699 E. Plasma dus en omdat mijn vrouw per se een zilveren wou hebben was de keus snel gemaakt. Deze was namelijk de enige zilveren in de hele winkel (Een heel grote keten, in D gekocht; ik geloof niet dat dit type in NL verkrijgbaar is). Maar hij heeft precies wat ik wilde.

"Felle kleuren" zal wel een misverstand zijn. Integendeel, de kleuren zijn super-natuurgetrouw. Geen enkele schokkerigheid bemerkt. De beeldkwaliteit hangt verder sterk af van de zender. Veel vergelijkingsmateriaal heb ik niet, maar ik ben super tevreden over mijn nieuwe aanwinst. Echt HD mis ik niet; dat komt wel een keer als er echt aanbod is:-)

Stroomverbruik is rond de 200 W.

Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

• Moderator
Geplaatst:

Kijk eens in een winkel, waar een Pioneer "Kuro"staat.

Naast een heel mooi paneel, hebben de Pioneer´s een goede signaal processing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Jammer, maar in de winkel kan je niet het beeld beoordelen. Alle schermen staan daar in winkel mode. Dat betekent hoog contrast en keiharde kleuren. Zodat de schermen eruit springen ten opzichte van de concurentie.

Kan je je beter orienteren op serieuze test sites.

Ik heb de Samsung LE32B650 gekocht. Zeer goede tests. Ook het zwart niveau wordt vergelijkbaar aan plasma genoemd en soms zelfs beter.

De instelmogelijkheden voor kleuren, contrast etc zijn enorm dus voor iedereen wel een geschikte instelling te maken.

De TV heeft een netwerk aansluiting, 2 USB poorten. Kan via deze USB poorten films van je externe schijf afspelen. Kan ook via het netwerk films van je server afspelen.

Heeft Yahoo Widgets. Daar moet nog wel wat meer aanbod in komen.

En de prijs is ook leuk!

NB: De Kuro is zeker een fraai apparaat maar wordt niet meer gemaakt en is in verhouding erg duur.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels zo'n kuro gezien, daar moet je wel meteen

een airco bij nemen want dat ding is echt heet!

Verder was er geen goed beeldmateriaal om het goed te kunnen beoordelen, ik heb de indruk dat mensen maar wat kopen. Waar kan je nog vergelijken?

Ik heb ook gemerkt dat die plasma's met 600 Hz techniek die zogenaamd beelden interpoleren NIET werkt!

Een 600 Hz TV had veel schokkeriger beeld dan een 100Hz Samsung LED TV en een 100 Hz Samsung LCD TV.

Reclame demo's van sommige merken TV's die op andere merken TV's worden afgespeeld laten alle zg merk gebonden voordelen op alle andere merken ook zien :-) Die demo's zijn dus nep.

Edmund

Geplaatst:

De panasonic V serie heeft deze schokkerige beelden niet.

De G serie heeft hier inderdaad last van.

He beeld van de V serie is ook contrast rijker en meer kleur detail.

(kijk laatste tijd nooit meer naar specificaties maar puur naar het beeld.)

Een plasma moet je toch thuis ervaren en niet in een winkel vol verlichting.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

Ik zag bij alle G's het beeld flikkeren, de V heb ik niet gezien want ben voor een 40WE5 van sony gegaan, goed beeld en voor mij een belangrijk punt laag stroom gebruik, deze set gebruikt 88 watt, minder dan mijn 32'' die ik voorheen had. Ook dat de WE5 uitgaat als er geen bewegingen waargenomen worden ( tijd kan ingesteld worden ) want ik val altijd voor de tv in slaap en dan staat deze de hele nacht aan.

Heb de instelling van een hdtv test overgenomen want die proberen altijd de meest realistische kleuren te benaderen.

Kan niks anders zeggen dat ik tevreden ben met deze aankoop.

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb ook gemerkt dat die plasma's met 600 Hz techniek die zogenaamd beelden interpoleren NIET werkt!

Ga er maar vanuit dat al dit soort digitale truukjes lapmiddelen zijn om onvolkomenheden van digitale TV weg te poetsen.

Vaak is het middel erger dan de kwaal. Bij veel gerenomeerde testsites wordt bij het afspelen van Blu-ray dan ook geadviseerd alle digitale fratsen als ruisfilters en 100hz uit te zetten. Geeft de beste kwaliteit!

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
Origineel bericht van: Psychosammie
Citaat:

Ga er maar vanuit dat al dit soort digitale truukjes lapmiddelen zijn om onvolkomenheden van digitale TV weg te poetsen.

Vaak is het middel erger dan de kwaal. Bij veel gerenomeerde testsites wordt bij het afspelen van Blu-ray dan ook geadviseerd alle digitale fratsen als ruisfilters en 100hz uit te zetten. Geeft de beste kwaliteit!

Veel zeggen dat de oude crt's het beste beeld geven maar ik kan het mij niet echt meer herinneren hoe dat beeld was. In iedergeval veel kleiner :D en dus denk ik dat veel onvolkomenheden niet echt naar boven kwamen.
Geplaatst:

Ik ben na lange tijd uitvoerig vergelijken van zeer veel LCD's en plasma's op de 40Z4500 LCD van Sony uitgekomen. Zeer mooi, ik ben geen mooiere tegen gekomen! In ieder geval de Z-serie even bekijken, er zijn nog 2 grotere dan de 40 inch. Wel prijzig.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Origineel bericht van: minplus
Ik ben na lange tijd uitvoerig vergelijken van zeer veel LCD's en plasma's op de 40Z4500 LCD van Sony uitgekomen. Zeer mooi, ik ben geen mooiere tegen gekomen! In ieder geval de Z-serie even bekijken, er zijn nog 2 grotere dan de 40 inch. Wel prijzig.

Hier ook na lang wikken en wegen en veel kijken/vergelijken ben ik ook op bovenstaand merk/model(200hrtz) uitgekomen en heb hem inmiddels 2 weken staan hier geen moment spijt van gehad!! en ben er erg blij mee.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Fijn voor je als die Foney het nog doet, zelf koop ik van m'n leven niks meer van die zwendelaars.

Dit na m'n persoonlijke ervaring, ( vroeger was ik haast een sony fan ) met fire wie aansluitingen die zomaar stuk gaan, virussen die sony op je computer installeerd en de niet bestaande garantie en bijzonder lange reparatie tijden. Dit met de ervaring van collega's, SACD en CD spelers waarvan het laatje niet wil sluiten CD's die niet willen spelen enz.

Never again, nog geen batterij koop ik van ze laat staan een TV :-)

Edmund

Geplaatst:
Origineel bericht van: Edmund
Fijn voor je als die Foney het nog doet, zelf koop ik van m'n leven niks meer van die zwendelaars.
Dit na m'n persoonlijke ervaring, ( vroeger was ik haast een sony fan ) met fire wie aansluitingen die zomaar stuk gaan, virussen die sony op je computer installeerd en de niet bestaande garantie en bijzonder lange reparatie tijden. Dit met de ervaring van collega's, SACD en CD spelers waarvan het laatje niet wil sluiten CD's die niet willen spelen enz.
Never again, nog geen batterij koop ik van ze laat staan een TV :-)

Edmund

Dit soort berichten kan je dus van elk merk en van elk apparaat vinden en slaat dus nergens op.

Sony maakt over algemeen goede producten die meestal iets duurder zijn. Je moet geluk hebben met elk merk/apparaat die je koopt.

Ik heb een paar sony producten in huis en alles werkt zo als het moet en nog geen enkel probleem mee gehad. Ik hoop dat dit zo blijft wink
Geplaatst:

Sony zou voor mij niet de eerste keus zijn voor een LCD TV,

overigens voor geld Philips het zelfde. Buizen tijdperk is voorbij. Voor Videocamera's is het een ander verhaal.

Mijn top 3 is Samsung,LG en Panasonic.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen