Gast mastermel Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Hallo, Ik heb geprobeerd mijn MAGIC Module te updaten. Via de receiver (Echostar PVR-5020) heb ik de module op dreamload gekregen. Maar kreeg maar geen verbinding via de seriele kabel Dus heb ik het maar in de pcmcia slot gestoken van mn notebook. Daar loop ik tegen het probleem dat hij drivers nodig heeft voor de MAGIC module. De drivers voor windows95 en 98 heb ik gevonden maar dat werkt niet omdat ik op VISTA werk. Heeft iemand nog een paar tips/oplossingen voor mij?
columbo Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 vista? dat gaat niet dacht ik ,Maar Gebruik wel een nul modem kabel anders ziet hij hem zo wie zo niet.
Gast mastermel Geplaatst: 8 juni 2009 Geplaatst: 8 juni 2009 Die kabel heb ik ook al geprobeerd maar ik krijg geen verbinding of ik doe iets verkeerd. Is er anders geen Winxp driver te vinden voor de magic module? De XP drivers willen meestal wel werken op een vista pc.
Gast aart44 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Vertel eerst eens wat meer wat wil je op de MM proggen en waarmee. Voor de nieuwe seca kaart van CDS heb je er eigenlijk niets meer aan dus ik ben benieuwd. Als het een penta of tetracrypt is die je met een MM proggertje er op wil zetten met het progje "Magic loader" moet hij in een satontvanger zitten en niet in een laptop dat is nog nooit iemand zo gelukt. Dus de ci module de Magic module in een satontvanger en jij met een laptop er voor met een kabel en progger. En word hij wel juist herkent door de laptop dus als een SCM module als het als MTD 002 is dan herkent Windows hem als een fotocamera of flashkaart en hou dan maar op. En omdat je met een seriele kabel werkt lijkt me het meest waarschijnlijk dat je MM progger kapot is. De seriele kabel is juist en niet zoals @columbo zegt een nulmodemkabel dat past niet eens je hebt een seriele kabel met een mannetje vrouwtjes aansluiting nodig. Maar in ieder geval zal ik als bijlage de XP driver er bij hangen maar laat het nog eens weten. MR_PCMCIA_driver.zip
Gast mastermel Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Bedankt voor het advies Aart44! Dit is de situatie: -Ik heb een nieuwe kaart van CD gehad maar kreeg telkens gecodeerd signaal. -Ik ben daarna in de instellingen van mn receiver gaan neuzen. -En toen heb ik per ongeluk de MM op DREAMLOAD gezet wat dus niet had gemoeten. -Later bleek dat de kaart van CD nog niet was geactiveerd..dom dom dom.. En nu wil ik de penta cript weer erop hebben. Over de kabel kan ik zeggen dat ik het heb geprobeerd met een nul modem kabel. (aan beide uiteindes vrouwtje) En helaas past er alleen een nul modem kabel modem op de receiver (Zie link hieronder) http://tweakers.net/ext/i/1125865327.jpg Vanavond zal ik de xp driver proberen
Gast privatos Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Om misverstanden uit de weg te gaan, wil ik wel even mededelen dat de Matrix en Magic modules weldegelijk kunnen werken met het nieuwe seca 3 kaartje. Echter dan alléén met het bassispakket. Leo
Gast aart44 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Origineel bericht van: privatos Om misverstanden uit de weg te gaan, wil ik wel even mededelen dat de Matrix en Magic modules weldegelijk kunnen werken met het nieuwe seca 3 kaartje. Echter dan alléén met het bassispakket. Leo Dan zouden we ook graag willen weten met welke software op de MM en Matrix de Seca3 kaart dan werkt ucas 3.0 is bekend maar ik dacht geen enkele penta?? Zo ja op welke ontvangers werkt het basispakket dan met penta op de MM en de Seca3 kaart, want dit is nieuw voor mij.
Gast mastermel Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Gelukkig heb ik alleen maar het basispakket bij CD Dus moet het wel lukken hoop ik
Gast aart44 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Origineel bericht van: mastermel -Later bleek dat de kaart van CD nog niet was geactiveerd..dom dom dom.. De kaart moet gelijk werken als je hem in je ontvanger doet er zit een previeuw periode op dus ik ben bang dat het niet gaat werken met penta 1.20. Dan neem ik aan dat je een MM progger en een seriele kabel hebt zoals het plaatje of het dan met Vista werkt weet ik niet lukt het niet dan een andere computer proberen van de buurman of zoiets.
Gast privatos Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Op UCAS 3.1 geprogrammeerd met de CAS 2 of 3 werkt de seca 3 kaart met het basispakket. Leo.
Gast aart44 Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Origineel bericht van: privatos Op UCAS 3.1 geprogrammeerd met de CAS 2 of 3 werkt de seca 3 kaart met het basispakket. Leo. Ja dat is bekend maar dat is geen penta ook het proggen gaat anders als in een laptop. En waarom zou dat dan alleen op het basis pakket werken het werkt op alle pakketten helaas doet een aantal muziekzenders het niet.
Gast mastermel Geplaatst: 9 juni 2009 Geplaatst: 9 juni 2009 Om de kabel te testen heb ik de firmware geupdate van mn receiver en het werkte! Het was wel een ongebruikelijk manier maar de kabel werkt dus. Bij het aanzetten van de receiver kan ik alleen maar 2 seconden connecten met de com1 poort van de pc. De firmware werd dan direct gedownload en klaar. Nu de kabel werkt probeerde ik het met de magicload.exe maar helaas geen verbinding met de com1 port Ik heb verder geen idee hoe ik nou verbinding kan maken met mn echostar pvr-5020 Een satellietboer in de regio flevoland is ook welkom
Gast mastermel Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Origineel bericht van: aart44 Origineel bericht van: privatos Op UCAS 3.1 geprogrammeerd met de CAS 2 of 3 werkt de seca 3 kaart met het basispakket. Leo. Ja dat is bekend maar dat is geen penta ook het proggen gaat anders als in een laptop. En waarom zou dat dan alleen op het basis pakket werken het werkt op alle pakketten helaas doet een aantal muziekzenders het niet. Ok dus Penta gaat niet werken.. heb je voor mij een linkje waar ik die Ucas 3.1 kan vinden? Ik ga het dan gelijk proberen.
Gast aart44 Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Als je in het bezit bent van een cas interface ja dan is het zo gebeurd. Hij is hier al vele malen gepost maar de ucas 3.0 moet je hebben de 3.1 is voor de Matrix revolution. De ucas 3.0 hangt als bijlage bij dit bericht xilinx is onnodig als de MM nu beeld geeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen