Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik lees op deze site het volgende:

"Software exists however to switch Ver. 1.05 to Conax Ver. 4.0e, Irdero II and Viaccess RED (can't be programmed via laptop)"

Wie kan dit bevestigen? Voor mij is Conax interessant t.b.v. DVB-T. En als het al werkt hoe kan ik mijn CAM dan programmeren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wonderboy
Jawel hoor, moet alleen open om de flash te proggen

En dat is blijkbaar erg ingewikkeld omdat je er verder niks over kwijt wil?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Ja wat er op die site van Lefdata staat snap ik ook niet het hele verhaal klopt niet.

Bij Aston 1.05 staat dit: P/N : 901274 ) Ver.1.05 Rev. 1.1 , non-flashable die is dus niet te flaschen.

Even verder staat dat de versie 1.05 wel te flaschen is, het verhaal in je eerste bericht hier dus naar Conax 4.0 Viacces en Irdeto.

Kijk dan bij How to Do rechts dan geven ze aan onder DOS met het progje Xaload dus echt niet hij is non-flashable.

En ja dan zal hij open moeten en de flasch er af solderen en met een eeprom progger in een speciaal voetje geprogd moeten worden.

Als je niet SMD kunt solderen en de spullen niet hebt vergeet het voor dat geld kun je meerdere cammen kopen. laugh

Geplaatst:

Als je de flash chip wilt offeren dan is eraf niet zo moeilijk.

Pak een gas soldeerbout, schroef de tip eraf en richt de vlam op de chip.

Gewoon op het midden.

Als je de hele handel op zijn kop houdt dan valt na een paar tellen de chip er vanzelf af.

Om de nieuwe flash, die je ergens moet bestellen te programmeren, heb je een Eeprom programmer nodig (Galep 32 oid met de juiste voetverloop erbij).

Dan moet je de nieuwe chip er nog in solderen.

Met een goed soldeerstation is dat wel te doen, maar je hebt er wel wat ervaring voor nodig.

Als je een losse flash chip besteld ben je waarschijnlijk ex verzend de eerste 5 euro al kwijt.

Dan de module nog en dan moet je de spullen hebben.

De enige reden om het een keer te proberen is nieuwsgierigheid.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen