Ga naar inhoud


Converter optisch naar coax


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn "thuis-bioscoop" systeem van JVC heeft geen optische ingang.

Heeft het zin om een converter aan te schaffen die het optische Dolby signaal van de Humax omzet naar een signaal voor coax?

Of geeft dat geen enkele geluidsverbetering?

 

Sparrow.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


***geen-reclame*** verkoopt ze voor bijna € 39

 

Technische spec.: Toslink ingangsbus voor lichtgolvengeleideraansluiting (met 670 nm golflengte gemoduleerd) · Cinch-uitgangsbus met 1,6 Vss digitaal niveau · Gegevenssnelheid 2,05 Mbit/s (DSR), 2,82 Mbit/s (CD), 3,07 Mbit/s (DAT) · Afm. (bxhxd) 90 x 66 x 35 mm.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks. Ik bekijk films nu in Dolby Surround, maar geeft het verbetering als ik via de converter naar Dolby Digital ga.

De JVC TH-A5R versterker heeft een Dolby Digital decoder ingebouwd, en ik wil weten of het de moeite waard is een converter aan te schaffen. Die zijn inderdaad niet duur, maar wel duur als het geen biet uitmaakt.....

 

Sparrow.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien er geen DD 5.1 wordt uitgezonden, en dat is bij 99% van de zenders, zal het weinig voordeel hebben als je je receiver digitaal aansluit. Ik heb zelf geen humax, en weet dus niet of de volumeregeling op de digtitale uitgang werkt, maar het zou dus zelfs lastiger kunnen zijn.

 

Ikzelf heb een hyundai en daar werkt de volumeregeling van de satontvanger óók op de digitale uitgang. Ik hoef dus niet apart de afstandsbediening van de versterker te pakken om het geluid te kunnen regelen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sparrow

 

Jij hebt zeker nog nooit Dolby Digital gehoord? Dan is Dolby surround maar zielig hoor! Wel een paar goede speakers gebruiken. Eventueel een sub-woofer ernaast en knallen.

 

Wel zijn er maar erg weinig kanalen die Dolby Digital uitzenden en dat dan alleen bij bepaalde films.

 

Verder is het geluid via de glasvezel naar een goede versterker beter omdat daar een betere digitaal/analoog converter in (kan) zitten. Heb je een kwalitatief goede versterker, dan mag je dus ook van gewoon stereo een betere geluidskwaliteit verwachten.

 

Suc6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...