Ga naar inhoud


Muurverf bladdert af op nieuw stucwerk


The Iron Maiden

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb mijn woonkamer eind februari van nieuw stucwerk voorzien en daarna zijn alle muren opnieuw met muurverf geverft.

Nu heb ik 1 muur, waar de verf niet blijft zitten, maar er meteen weer vanaf komt. Het gaat om een 'vlek' van ongeveer 20 cm doorsnede. Op de rest van de muur blijft de verft wel zitten. Het stucwerk zelf blijft wel zitten. Het is alleen de verf die niet hecht.

 

Ik ben hier achter gekomen toen ik de oneffenheden wilde wegschuren voordat de tweede laag verf aangebracht werd.

Op de betreffende plaats komt de eerste laag verf meteen van de muur af,nadat er met schuurpapier overheen gegaan is.

Op alle andere muren heb ik geen problemen (voor zover ik nu weet).

Het gaat om een binnenmuur zonder waterleiding of elektra erin.

De muur is goed gedroogd voordat de muur geverfd is.

 

Ik heb vorige week de loszittende verf met schuurpapier verwijderd en daarna een voorstrijkmiddel voor slecht hechtende muren erop gesmeerd. Gisten wilde ik de muur opnieuw schilderen, maar zonder resultaat. De verft hecht nog steeds niet en komt meteen weer van de muur af.

 

Wie weet wat is er mis is met deze muur en nog belangrijker, hoe kan ik het oplossen.

 

mvg,

The Iron Maiden

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als 't echt alleen een lokaal probleem is, misschien een vettig gedeelte op de muur, dan goed ontvetten, sowieso niet overbodig.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Isoleer primer over de vlek heen kwasten/spuiten.

Zelfde spul wat ze ook over nicotine vlekken oid gebruiken.

 

Suc6,

 

HCO.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
You are screwd ;-)

 

Verkeerde verf gebruikt.

Alles afkrabben en opnieuw beginnen.

 

Hoe verklaar je dan dat de verf op de andere muren wel blijft zitten? Het is dezelfde verf en hetzelfde stucwerk.

En wat is er dan verkeerd aan de verf die ik gebruikt heb en welke verf zou ik dan moeten gebruiken. Ik heb nu gebruik gemaakt van Histor muurverf. Dat lijkt me toch goed spul.

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden

Hoe verklaar je dan dat de verf op de andere muren wel blijft zitten? Het is dezelfde verf en hetzelfde stucwerk.
En wat is er dan verkeerd aan de verf die ik gebruikt heb en welke verf zou ik dan moeten gebruiken. Ik heb nu gebruik gemaakt van Histor muurverf. Dat lijkt me toch goed spul.


Ik kan het niet verklaren want ik ben geen schilder maar ervaringsdeskundige. Nu snap ik dat je niet blij bent met mijn antwoord, maar vraag het maar na bij een echte schilder, dus niet hier. :D
Hij zal mijn woord bevestigen MET een goede uitleg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Een kennis van me die het niet zo nauw neemt met schilderen en behangen, zegt dan altijd "ohh.. daar hang ik wel een schilderij :D

Sjaak(k), dat schilderij gaat dan natuurlijk ook bladderen. crazy

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: The Iron Maiden

Hoe verklaar je dan dat de verf op de andere muren wel blijft zitten? Het is dezelfde verf en hetzelfde stucwerk.
En wat is er dan verkeerd aan de verf die ik gebruikt heb en welke verf zou ik dan moeten gebruiken. Ik heb nu gebruik gemaakt van Histor muurverf. Dat lijkt me toch goed spul.


Ik kan het niet verklaren want ik ben geen schilder maar ervaringsdeskundige. Nu snap ik dat je niet blij bent met mijn antwoord, maar vraag het maar na bij een echte schilder, dus niet hier. :D
Hij zal mijn woord bevestigen MET een goede uitleg.

Ik ben een schilder en als de muurverf op de rest van de muren wel goed vast zit is de verf het probleem niet als het op de rest van de muren ook niet goed vast zit dan natuurlijk wel lijkt me duidelijk .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dat dacht ik zelf ook al. Dus nu is de volgende vraag:

Wat is er mis met de muur en/of stucwerk en hoe is dit op te lossen?

Andere verf proberen heeft dus geen zin

 

mvg,

The Iron Maiden

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Iron Maiden
Ok, dat dacht ik zelf ook al. Dus nu is de volgende vraag:
Wat is er mis met de muur en/of stucwerk en hoe is dit op te lossen?
Andere verf proberen heeft dus geen zin

mvg,
The Iron Maiden

wat er mis is kan ik vanaf hier niet beoordelen maar de tip die ik hier eerder gaf heb je dat al gedaan dat moet in principe lukken gr erwin.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...