Ga naar inhoud


astra 1 en 3 met één schotel, 2 monoblocks, een diseqc, en de TS4H


scoelie

Aanbevolen berichten

Na een positieve ervaring met een recreatieset besloot ik voor het echte werk te gaan. Uiteindelijk wil ik mijn huis voorzien hebben van op minimaal 4 satellieten gebaseerde HDTV

De weg ernaar toe is er een van geleidelijkheid. Iedere aanschaf die ik doe moet ondersteunend zijn aan het einddoel.

Zaterdag op advies van winkelier aangeschaft:

- 100 cm schotel merk onbekend maar aangeprezen door winkelier

- 2 titanium monoblocks (astra 1 en 3)

- multiblock rail (triax)

- switch diseqc 4 voudig

Ik gebruik daarbij nog:

-TS4H receiver

De status nu is na vele uren knoeien en veel lezen op dit formum:

wel ontvangst van astra 1, maar geen ontvangst van astra 3

Ik twijfel over:

1) de uitrichting van de schotel en de LNB's(er is zeker geen blokkerend element)

2) de aansluiting van de LNB's op de switch ingangen

3) de instellingen van de receiver. (SW update no. 59 aanwezig)

Wie helpt mij met de goede instellingen (twijfel 1 en 2)

en met een stappenplan i.h.a.

bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja , voor wat jij wilt , moet die diseqC-switch van het type "Unconmitted" zijn en je receiver moet dubbele diseqc commando's kunnen versturen , ik weet niet of die TS4H dat kan .

Alleen is het me niet geheel duidelijk , eerst heb je het over 4 satellieten en dan 2 monoblocks voor Astra 1 en 3 .

Als je op die TS4H die 2 satellieten wilt , heb je die switch helemaal niet nodig .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelle reactie, dank daarvoor...

De weg van geleidelijkheid betekende voor mij, laat ik eerst eens 2 satellieten op de multiblock werkend zien te krijgen. De switch kan er wel al 4 aan en is m.i. wel nodig (hoe krijg ik anders 2 coaxkabels in mijn receiver?). De volgende aanschaf zal toch een (HDTV) receiver zijn die meerdere satellieten aan kan. Feit is nl. dat de TS4H er maar 2 aan kan en wel astra 1 en 3.

Ik heb voorlopig nog geen spijt van deze strategie want een systeem met 2 satellieten krijg ik nog niet aan de praat. Dus eerst dit werkend krijgen en dan pas een dure receiver.

 

Je kan natuurlijk ook alles door een expert laten doen, maar dit zelf uitzoeken is voor een technische hobbyist de helft van de fun...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus voorlopig één monoblock rechtstreeks aan de TS4H !!

Die 4/1 switch kan ik als latere uitbreiding begrijpen maar waarvoor is het 2e monoblock ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij niet geheel sjuust bezig.

Astra 1 en 3, en later Astra 2 en hotbird.

Dan heb je niet veel aan 2 monoblocks.

4 losse lnb's gaat veel beter en dan heb je wat aan je switch.

 

Kijk eens op onderstaande link:

http://www.***geen-reclame***/nl/1participant-type_conf_1p_4s.html

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: scoelie
.......?
Op de camping had ik één satelliet al werkend. Het gaat erom op één schotel met 2 LNB's (mono) zowel astra 1 en 3 te ontvangen. De 4/1 switch is inderdaad voor astra 28,2 en hotbird ....later


Even bemoeien met dingen waarmee ik me niet moet bemoeien, maar volgens mij is dit een spraakverwarring.

scoelie spreekt over een monoblock, maar ik denk dat ie gewoon een single LNB bedoeld. Dus heeft ie gewoon 2 LNB's gekocht 1 voor Astra 19.2 en 1 voor Astra 23.5.

scoelie, correct me when I'm wrong...

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De decoder is een goedgekeurde CanalDigitaal decoder met beperkte mogelijkheden. (Thomson TS4H)

Vier satellieten ontvangen is er daar dus 1 van, dat kan hij niet.

Het maximum aantal satellieten met deze decoder is slechts twee, Astra1 en Astra3.

Hiebij met je er op letten dat de LNB voor Astra1 op A (of 1) van de switch aangeslote word.

De LNB voor Astra3 sluit je aan op B (of 2) van de switch.

 

Let er ook op dat je alleen met een snelscan kanalenlijst van CanalDigitaal de Astra3 kanalen in je kanalenlijst hebt.

De kanalen van Astra 3, BBC etc kan je vinden vanaf plaats 501 in je kanalenlijst.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: scoelie
Na een positieve ervaring met een recreatieset besloot ik voor het echte werk te gaan. Uiteindelijk wil ik mijn huis voorzien hebben van op minimaal 4 satellieten gebaseerde HDTV
De weg ernaar toe is er een van geleidelijkheid. Iedere aanschaf die ik doe moet ondersteunend zijn aan het einddoel.
Zaterdag op advies van winkelier aangeschaft:
- 100 cm schotel merk onbekend maar aangeprezen door winkelier
- 2 titanium monoblocks (astra 1 en 3)
- multiblock rail (triax)
- switch diseqc 4 voudig
Ik gebruik daarbij nog:
-TS4H receiver
De status nu is na vele uren knoeien en veel lezen op dit formum:
wel ontvangst van astra 1, maar geen ontvangst van astra 3
Ik twijfel over:
1) de uitrichting van de schotel en de LNB's(er is zeker geen blokkerend element)
2) de aansluiting van de LNB's op de switch ingangen
3) de instellingen van de receiver. (SW update no. 59 aanwezig)
Wie helpt mij met de goede instellingen (twijfel 1 en 2)
en met een stappenplan i.h.a.
bij voorbaat dank



Zoals ik eerder zei: "een technisch probleem oplossen is de halve fun. Toen ik vanavond eigenlijk niet veel verder was qua tips, ben ik simpelweg door steeds verwisselen van hw (kabel, lnb,..) gaan kijken of het probleem mee verhuisde. En ja hoor de LNB die op ASTRA 3 gericht stond was gewoon defect. "Dead on arrival" of DOA zoals men zegt. De LNB van mijn campingset gepakt en "BAM" meteen 2 satellieten te pakken.
Op naar HDTV!
bedankt aan iedereen die de moeite nam te reageren
Scoelie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...