Beobuddy Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 Dus in mijn eenvoud dacht: Een mediaspeler in het hoofdmenu. Het eerste seizoen van topgear kwam ik tegen in avi-formaat. Dus ik dacht m.b.v. filezilla even de boel naar de hd van de box te sturen en spelen maar. Dus a.h.w. een "snelle" manier om de bestanden af te spelen zonder een pc aan te hebben en een (VLC)server in te richten. Mijn vorige TF7710 had er geen problemen mee, dus ik dacht de DM ook niet. Maar dit werkte dus niet. Ik kreeg een Gstreamer foutmelding m.b.t. de AVI codec. Betekent dit einde verhaal? Mijn laptop geeft als formaat mpeg layer 3 en die speelt dus wel. Het gaat overigens om opnames van de BBC destijds, dus gewoon 25fps pal. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Ome Merde Geplaatst: 10 juni 2009 Geplaatst: 10 juni 2009 avi converteren naar mpg en afspelen maar merDe deze ruimte is te huur
Beobuddy Geplaatst: 10 juni 2009 Auteur Geplaatst: 10 juni 2009 Bedankt voor de tip! Maar het snelle is dus wel vanaf.... Heb dan toch sterk de indruk dat de avi's dus gecodeerd zijn en weer terug naar het formaat moeten waarin ze oorspronkelijk verkeerden. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Ome Merde Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 neuj, dat heeft o.a met codecs te maken. merDe deze ruimte is te huur
Littlesat Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 En toch kun je via een PC constructie met VLC, dmv VLC player, avi's op je box laten streamen in MPEG en daardoor toch afspelen(!) Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Beobuddy Geplaatst: 12 juni 2009 Auteur Geplaatst: 12 juni 2009 Origineel bericht van: Ome Merde neuj, dat heeft o.a met codecs te maken. merDe Ja, codecs, gecodeerd, dat zeg ik..... Ik ben nog "even" bezig geweest met convertXtodvd, maar das ook niks. Kreeg daar VOB bestanden uit die de DM prima afspeelt. Maar zodra je vooruit stapt in de opname, dan krijg je geen synchroon beeld en geluid. Het scheelt maar ook zo'n 3 tot 5 seconden. En dat terwijl je wel met een synchroon beeld de opname start. Ik heb ondertussen de 10 AVI's maar even op een DVD gebrand en de schijf in mijn ps3 gedaan. Scheelt tijd door het niet te hoeven omzetten. Maar ik had de bestanden het liefst bij de rest van de opnames die al heb erbij gehad. Dus we gaan nog een poging wagen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Beobuddy Geplaatst: 12 juni 2009 Auteur Geplaatst: 12 juni 2009 Ik zal het eens uitproberen. Maar mijn persoonlijke drempel is dat altijd dan de pc moet aanstaan en soms wil ik ook wel eens eenvoud. Gewoon de ontvanger aan en spelen. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen