Ga naar inhoud


Hoe maak je een multiboot configuratie


dMITRY

Aanbevolen berichten

Beste Dreamboxers,

 

Ik heb een paar uur geleden de 8000 uit de doos gehaald en ben aan de slag gegaan. Ik wil een multiboot configuratie maken zoals ik die ook op de 7000 gewend was: Dream in Flash, met FlashWizard Pro multiboot maken, USB stick erin en PLI op de USB stick.

 

FlashWizard Pro ziet de USB stick niet. Daarnaast heb ik het gevoel dat deze versie te oud is om een 8000 aan te kunnen (incompatibel met de nieuwere software).

 

Ik heb het nodige zitten zoeken maar heb nog geen sluitend antwoord gevonden. Ik heb de volgende vragen:

1. Kan ik FlashWizard nog gebruiken? Zo ja, welke versie?

2. Zo nee, wat is een goed alternatief? Ik heb wat zitten lezen over Barry Allen maar heb nog niets gezien over een FlashWizard-achtig stuk software aan de PC-kant.

3. Ik heb geen seriële kabel voor DreamUp. DreamUp ziet m;n Dreambox wel maar wil niet connecten. Is er een alternatief programma dat werkt via het netwerk?

 

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

 

Mocht ik (ondanks gericht zoeken daarnaar) een thread hebben gemist, geef dan even een link naar de betreffende thread..

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Flashwizzard is niet geschikt om met enigma 2 te werken. Dus Barry Alleen is de goede keus hiervoor.

 

Flashen doe je zo:

 

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm8000/ger_browser.php

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm8000/eng_browser.php

 

Dat gaat dus via netwerk via een webbrowser.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook weer even de waarschuwing: garantie tot aan de deur. Als je een image onder een multiboot-configuratie installeert, dan kun je niet rekenen op support van de image-bouwers, aangezien het vragen om problemen is. Image-bouwers kunnen geen rekening houden met het feit dat hun image opeens door een willekeurige andere kernel van een andere image gedraaid worden.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat jij geen problemen hebt hoef jij ook geen support bij de imagebouwers te vragen.

Wat Erik bedoelt is, dat als je problemen hebt / krijgt, dat je dan doorgaans geen support krijgt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

PLI is inmiddels met succes in Flash geïnstalleerd. Dat geeft me even tijd om multiboot verder uit te zoeken.

 

Bedankt voor alle antwoorden!

 

De door Dream beschreven methode werkt overigens niet wanneer er een USB-stick aanwezig is want dan blijft het OLED scherm staan met de volgende mededeling:

BOOT #70(20081129)

Het teken ***STOP*** verschijnt nooit.

 

Groeten,

 

dMITRY

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...