Ga naar inhoud


Dreambox pakt 7E niet - FTA decoder wel?!?!


Obi Wan

Aanbevolen berichten

Beste mensen

 

Ik heb een triax 88 multifeed opgehangen. De multifeed is een verlengde versie van de standaard 4 lnb arm. Ik heb hier astra 1,2,3 en hotbird en 7 oost erbij gedaan.

 

Dit heb ik verder helemaal uitgericht alleen met de dreambox heb ik geen signaal op 7e. Met een nextvision cheap ass ontvanger ontvang ik hem volop. Waar kan dit aan liggen.

 

Heb het geprobeerd met een dm500/ clarke tech 550pvr en een dm800. Weet iemand raad?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zit geen db meter op alleen zowel de kwaliteit als de sterkte waren boven de 90%.

 

Ik heb wel groene grondkabel gebruikt omdat ik die even gratis kon krijgen. Zou het kunnen zijn dat die groene grondkabel de oorzaak is? Vind het wel raar dan dat de rest het wel doet namelijk....

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 satellieten

gene switch

ne groene grondkabel

(gratis)

meerdere bakskes

geen wonder dat uwen avatar Obi One is, die kon ook toveren als ik het mij nog goed herinner cool

sorry voor de sarkastische toon, maar hoe wilt ge dat ge hier geholpen wordt met deze nietszeggende informatie ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er nietszeggend aan?

 

Triax 88 met multirail en 5 lnbs erop. Alle lnbs geven signaal behalve op 7 oost. De lnb is gewoon goed.

 

Om problemen met switch uit te sluiten, is de lnb direkt op de receiver aangesloten.

 

Meerdere bakskes om receiver errors uit te sluiten.

 

Als je informatie mist, kun je beter zeggen wat je wilt zien ipv alleen grappen maken smile

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

voilà, nu weten we tenminste hoe ge getest hebt.

dan ben ik geneigd om Merde zijn piste te volgen : de dreambox heeft méér signaal nodig dan een andere ontvanger, dus lnb beter uitrichten, eventueel skew aanpassen, en bij voorkeur een satmeter gebruiken om de optimale afstelling van de lnb te vinden.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
De groene grondkabel is niet de oorzaak in principe of wel?


Ik denk het wel. Koop goede coax kabel met een imdedantie van 75 Ohm. Dus geen "goedkope" kwaliteit kopen.

Denk aan Hirschman / Archsat of Belden. ( speciaal voor sateliet ontvangst ).

Even de technische details:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Coaxkabel

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...