kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 ik wil mijn diseq motor afstellen hetvolgende is er aant jatje eerst stel ik me motor op 0 graden dan plaats ik mijn schotel op mijn motor zoek dan haar de sirius als nulpunt voor mijn decoder als ik dan echter naar astra 1 wil gaan kan die hem met geen mogelijd vinden plaats ik mijn schotel verkeerd op de motor of wat is er aan de hand normaal kan je daar toch niks verkeerd aan doen
vGnp Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Als eerste: Staat de paal 100% waterpas? Als dat niet zo is, dan kun je 100 keer goed zitten op Sirius, maar zul je zowel oost als west onder of over de Clarke Belt kijken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
jacksparrow Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Staat de elevatie van zowel je motor als je schotel juist? Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 ja de motor staat nog op 0 ingesteld vanaf de fabriek maar als ik kijk op sites zeggen ze andere graden . de ene zegd tussen 29 en 30 graden andere zeggen 31 graden andere zeggen 23 graden dat is de helling van de schotel waar ik het over heb
jacksparrow Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Ik had het ook niet over de positie van de motor, die zal inderdaad wel op 0 graden staan als ie uit de doos komt. Het gaat om de gradenboog op de mount (beugel) welke bij de motor geleverd is en de gradenboog van je schotel. Het afstellen van de elevatie komt redelijk nouw. Het is niet zo dat je de motor monteer je wok eraan "plakt" en je meteen beeld hebt. Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 ik kan niet zien op welke graden mijn motor staat ga even fotoos maken kan je het zien post die wel in de volgende
Eduard07 Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Origineel bericht van: kabauter ik kan niet zien op welke graden mijn motor staat ga even fotoos maken kan je het zien post die wel in de volgende Beter om de schotel met motor en al op nulstand op een transponder van Sirius vast te zetten. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 mijn moter staat op ddeze graden ik kan niet zien welke daar hij niks aangeeft met een pijltje (foto's verwijderd) aub de fotoos als ik er nog moet maken hoor ik dat graag lol
Gerdy Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Origineel bericht van: kabauter aub de fotoos als ik er nog moet maken hoor ik dat graag lol Herplaats ze dan in een lagere resolutie! Gerdy
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 ik kan ze wel kleine maken maar dan zie je de graden niet hier dus de link naar de fotoos wellicht is dat een betere optie foto 1 foto 2
Eduard07 Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Origineel bericht van: kabauter ik kan ze wel kleine maken maar dan zie je de graden niet hier dus de link naar de fotoos wellicht is dat een betere optie foto 1 foto 2 Dit is de elevatie, maar heb je de schotel plus motor wel op Sirius gericht? Eerst maar eens oost-west met motor-met-schotel. En dan niet met je tuner draaien, maar handmatig, buiten, met je moersleutels. Dus stroom af van de diseqc! Totdat je een lock hebt op een transponder van Sirius. Vastschroeven en dan de diseqc aansluiten en met kleine stukjes oost-west om te kijken of je de naastliggende satellieten zuiver pakt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 ik heb gewoon de motor op de paal gemonteerd nergens naar gekeken lol en toen met schotel zonder motor aan het zoeken gegaan maar ik weet de graden van de schotel niet de graden van de satelieten wel ik weet dat je schotel in een helling van plusminus 30 graden moet staan echter mijn motr heeft ook nog meerdere graden dat die schuin staat welke graden moeten de motor en de schotel hebben? das eigenlijk mijn vraag
paardengek Geplaatst: 11 juni 2009 Geplaatst: 11 juni 2009 Rotor had je goed staan: latitude 52 a 53 graden. De schotel op ongeveer 22 garden zetten. Dan de sirius op zoeken. Fijn stellen, qua hoogte doe je via de schotelhoek. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
kabauter Geplaatst: 11 juni 2009 Auteur Geplaatst: 11 juni 2009 thx ga er morgen vroeg meteen mee aan de gang weet nu welke graden het zijn ergens rond de 22 zoals je zei nou even de motor met schotel en alles richten op de sirius en dan de schotel fijn afstemmen qua hoogte 22 of 22.5 of 21,5 en dan zou die goed moeten zijn thx thx thx
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen