Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een dream box 500s waarmee ik nogal heel veel problemen heb omdat ik een diseq motor moet plaatsen niks als problemen en nog eens problemen

mijn dreambox lijkt zich langzaam om te gaan toveren in een nightmarebox

dus wil ik van de diseq af

nou zijn er voor mij als beginneling nogal wal LNBees te koop waarop je meerdere sats tegelijk kunt ontvangen

mijn hoofdzaak gaat uit naar

astra 1,3,en een of 2 meer satelieten wat is daarin de keuze en het prijzen pakket ongeveer?

kan iemand mij daar een beetje op weg helpen

Gast wanderer
Geplaatst:

wat jij wilt staat al tig keer met foto's beschreven op dit forum, misschien eerst even lezen....?

je snapt er niet veel van, ook bij meerdere lnb's kom je je diseqc tegen....

Geplaatst:
Origineel bericht van: kabauter

dus wil ik van de diseq af

Jammer dat het je niet is gelukt. Je weet niet wat je mist als ie eenmaal draait.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Inderdaad, je weet niet wat je mist. Zit op dit moment heerlijk naar een stuntellende Chantal Jansen te kijken bij de feed voor het NOS hofvijver concert op de Atlantic Bird3.

Ik zou nog even de tijd nemen om je motor uit te richten, probeer anders een goede meter van iemand te lenen.

Het is echt niet moeilijk maar de eerste keer kost het even wat moeite.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

ja ik denk dat ik achter mijn probleempje ben

het volgende is er aant jatje

ik had eerst een 60 cm schotel

nu een 88 cm daar ligt hoogst waarschijnlijk het probleem dat mijn lnb die ik heb

universele monoblock twin lnb schotel 60 cm

het niet doet

dus is en andere 88 cm lnb de oplossing of wat is de solution?

en wanderer het is maar goed dat we niet allemaal einsteins zijn net als jouw he want dan hadden we geen forums nodig maar ja daar snap jij dan weer niet veel van he

Geplaatst:

ja dat was het euvel mijn diseqc werkt nu ook even die gast van de sat shop onder handen nemen dat die dat niet weet als je een grotere schotel neemt daar ook ander koppen bij moeten lekker 3 daagjes geprutst voor jan met de korte naam

het voordeel is wel dat ik nu eigenlijk geen diseqc meer nodig heb weet ze nou allemaal zo te staan hahahaha

Gast wanderer
Geplaatst:

ben echt geen Einstein, maar zoals u over diseqc spreekt komt het op mij over alsof u absoluut niet weet waar u het over heeft, maar dat geeft niet hoor....

Geplaatst:

Ik krijg een beetje hetzelfde idee. Misschien eerst jezelf eens in de materie verdiepen voordat je moord en brand gaat schreeuwen ;-)

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Geplaatst:

ja das voor mensen zoals jullie een makkie.

jullie zijn er al jaren mee bezig .

je moet niet vergeten dat jullie zelf ook eens zijn begonnen.

en hebben ze jullie dan ook zo afgezeikt als

je snapt er niks van he

wat jij wilt staat al tig keer met foto's beschreven op dit forum

of dacht je echt dat het zo beschreven staat neeeeeeeeeeeeeeee

nergens staat hoe je moet berekenen als je jouw diseqc plaatst op een paal wat de graden van de schotel dan moet zijn

of hoe je dat moet berekenen

misschien een optie om de vragen eens te lezen eer dat jezelf een on nodige reaktie plaatst waar diegene ( die meestal toch al gefrustreerd is dat die al 40 of 50 of meer keer het dak op is geweest) een sneer te geven

want mensen die op dit forum komen met vragen over hoe en wat zitten echt niet te wachtenom afgezeikt of met een sneer beantwoord te worden en is geen reklame voor sat4all

wellicht neem je dat mee als je weer eens iemand helpt die er niks van snapt

Geplaatst:

Heren rustig houdt het gezellig.

Het gemopper ontstaat een beetje omdat je niet duidelijk bent met je probleem.

Daarbij gooi je wat termen door elkaar heen. Een lnb heb je niet in 88 cm een schotel wel.

Als je de zoekfunktie gebruikt van het forum en zoekt op afstellen moter kom je complete handleidingen tegen hoe je een moter moet installeren. Ook kun je vinden hoe je de dreambox moet instellen. Lukt het je dan niet stel dan heel specifiek je vraag waar je blijft hangen en wat je al geprobeerd hebt.

Geplaatst:

Het spijt me als mijn antwoord zo vervelend op je is overgekomen als je laat merken. Maar echt ik zit zelf net 1,5 jaar in dit wereldje en ik had mijn eerste rotor op een zondagmiddag binnen een paar uurtjes werkend.

Inderdaad je haalt wat termen door elkaar. Even ter ilustratie:

- Diseqc is er er in diverse uitvoeringen. De uitvoering welke jij bedoelt is 1.2 en beschrijft een motor.

Daarnaast zijn er echt goede handleidingen via dit forum en google te vinden, ik heb de handleiding welke ik destijds gebruikte nog voor je stuur maar even een PM als je interesse hebt. Nog even de korte stapjes welke je moet nemen:

- Je paal dient 100% waterpas te staan.

- Je zet de schotel en motor vast op de eerder genoemde elevatie waarden.

- Je draait de motor losjes vast op de paal zodat je makkelijk van links naar rechts (oost naar west) kan draaien. Dit doe je met de hand en NIET met de motor zelf.

- Je draait net zo lang tot je sirius gevonden hebt en deze op maximale sterkte is.

- Nu schroef je de motor ook vast op de paal en check je of je alle sats van oost naar west (of andersom) kan vinden.

De problemen welke je nu ervaart liggen hebben denk ik de volgende oorzaak:

- Je paal is niet 100% waterpas.

- De elevatie waarden staan niet goed.

Nogmaals mijn excuses als het vervelend is overgekomen maar je moet je echt goed voorbereiden alvorens je telkens het dak op gaat.

Geplaatst:
Origineel bericht van: kabauter
nergens staat hoe je moet berekenen als je jouw diseqc plaatst op een paal wat de graden van de schotel dan moet zijn

of hoe je dat moet berekenen

Jawel hoor. Het kan zijn dat je het niet kunt vinden. Daar kan ik me iets bij voorstellen. Als alles nieuw is, en je nog niet alle termen kent, dan is het ook een moeilijke materie.
Totdat je veel gelezen hebt (dat is wat anderen bedoelen) en het kwartje valt. dan blijkt het allemaal opeens niet zo moeilijk. Maar dat is met heel veel dingen in het leven zo, en met satelliet ontvangst is dat niet anders.

Hier kun je lezen over hoe je zo'n motor met schotel af moet stellen.
Hier vind je alle help documenten over schotels en installatie.
En hier kun je wat beginwaardes opzoeken voor de afstelling, vul daar even jouw woonplaats in.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen