Ga naar inhoud


Enigma1 for all ABcom HD boxes released


skycar008

Aanbevolen berichten

Enigma 1 voor de ABCOM HD Boxes is uitgekomen. Zie de readme.

 

Readme:

AB Enigma1HD_9xxx_110609beta

 

 

This is Beta version of AB Enigma1HD for AB IPBox 9000HD/900HD/910HD and 91HD

 

 

 

How to install:

 

- unzip downloaded file to your PC

- Copy file from your PC into USB flash memory and rename it into "usb_update.img"

- IMPORTANT: Use "Safety remove USB device" function before disconnecting your USB flash memory from PC !

- Turn off your receiver (Standby+OK on front panel) and connect USB memory to USB (host) connector on your receiver.

- Press and hold Standby on front panel until "BOOTING" message appears on display,

press Up button . "USB UPGRADE" message should appear on display of your receiver - software update performs automatically.

- Wait until DONE message appears and restart your receiver.

 

 

 

 

 

How to install E2 HD (USB stick version) via internet with E1 HD installed inside box (Multiboot function):

 

- connect USB flash memory to receiver and formatt it to ext3

- go to Menu - Setup - System settings - Harddisc setup - line "connected"and make sure if USB is mounted to /hdd or /mnt/sda (if you don´t have installed HDD) or to /mnt/sdb (if you have installed HDD)!!!

- press blue button and go to "tarx", press OK, and choose "Download Addon". You will see "Enigma2.sda" and "Enigma2.sdb" files for each model of HD boxes.

"Enigma2.sda" - choose only when you don´t have installed HDD

"Enigma2.sdb"- choose only when you have installed HDD

- after choosing correct file, download will start and after that confirmation window will appear - press OK on "yes"

- when you will see window with "OK", you have successfully installed E2 HD on USB

- if you want run E2 HD just turn box off (Standby+OK on front panel),that press standby button and press and hold number 2 or 3 (it depends of installed HDD)

 

number 1 - booting from internal flash

number 2 - booting from sda

number 3 - booting from sdb

number 4 - booting from nfs

number9 - booting from set up enviroment 192.168.1.25 ipaddr,

192.168.1.102 server ip, nfsroot

/home/ipbox/rootfs

 

 

 

 

This can be helpfull:

 

- IMPORTANT: By manual searching of channels ever press "retune" after inserting all parameters.

This behavior differs from original E1, so don't forget about it when you need to do manual scan

- In Expert setup you can find "User reset" - this returns box to first setup with basic setting for 4 satellites

- In menu "Common Interface" you can find this: "can handle two services" - when you marked it to on, it is possible one scrambled channel record and one scrambled channel from same TP watch.

Note: this function must be also supported by CAM module!(e.g.Cryptoworks from Mascom supports this)

- If use 720p or 1080i mode with teletext, after teletext switch on, press Menu button and activate "true type fonts" item.

 

 

Please note that this is E1 HD, so in IP9000HD is supported only first tuner.

 

 

 

Known issues:

 

- DVB-C tuners not supported

- internal card readers don´t work (external USB card readers work)

- works upper CI slot only, after inserting CAM module you have to restart it in menu of box. After every restarting of box you have to put out CAM from box and put in to box and reset CAM in menu of box.

- DVB and TXT subtitles are not working

- problem with formatting some 3,5" HDD´s

- some bugs by playback recordings from HDD

- it is not possible timer recording from EPG

- SD menu graphic supported only

- installed games don´t work in 720p and 1080i mode. (work in 576i and 576p mode)

- signal indicators don´t work

- in some situations box doesn´t present any channels, need reinsert CAM and reset CAM in Common Interface menu

 

 

NOTE: Source code of AB Enigma1HD will be released ASAP. Stay tuned

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal hem wel via de vertaal site halen voor de gene die Engels machtig is.(het blijft een Nederlandse site)

Misschien om er naar te kijken,maar gebruik heb nog niet want hij is nog te beperkt.

 

23:26 2009-06-12AB Enigma1HD_9xxx_110609beta

 

 

Dit is Beta versie van AB Enigma1HD voor AB IPBox 9000HD/900HD/910HD en 91HD

 

 

 

Hoe te installeren:

 

- Unzip gedownloade bestand op uw pc

- Kopieer bestanden van uw pc in de USB-flash-geheugen en de naam wijzigen in "usb_update.img"

- BELANGRIJK: Gebruik "Veilig USB-apparaat verwijderen" functie voor het loskoppelen van uw USB flash-geheugen van de PC!

- Zet uw ontvanger (standby + OK op het frontpaneel) en sluit uw USB-geheugen via USB (host)-connector op uw ontvanger.

- Houd Standby op frontpaneel tot "booten" boodschap verschijnt op het display,

Druk op Omhoog knop. "USB UPGRADE" boodschap verschijnt op het display van uw ontvanger - software-update uitvoert automatisch.

- Wacht tot DONE bericht en herstart uw ontvanger.

 

 

Hoe installeer E2 HD (USB stick versie) via internet met E1 HD geïnstalleerd metde box (Multiboot-functie):

 

- USB-flash-geheugen naar ontvanger en formatt naar ext3

- Ga naar Menu - Instellingen - Systeem-sttings - Harddisc setup - lijn "Connected" en zorg ervoor dat wanneer de USB is gemonteerd in /hdd of /mnt /sda (als u niet enn HDD geïnstalleerd hebt) of op /mnt /sdb (indien u een HDD geïnstalleerd hebt)!

- Druk op blauwe knop en ga naar "tarx", drukt u op OK en kies "Download Addon".

U ziet "Enigma2.sda" en "Enigma2.sdb" bestanden voor elk model van HD boxen.

"Enigma2.sda" - kies alleen wanneer u niet enn HDD geïnstalleerd hebt

"Enigma2.sdb" - kies alleen wanneer u een HDD geïnstalleerd hebt

- Na het kiezen van de juiste bestand te downloaden zal beginnen en na deze bevestiging venster - Druk op OK op "ja"

- Wanneer u het venster met "OK", u hebt geïnstalleerd E2 HD of USB

- Als u wilt uitvoeren E2 HD gewoon vak uit (standby + OK op het frontpaneel), dat de druk op de standby-knop en houd nummer 2 of 3 (het is afhankelijk van de geïnstalleerde vaste schijf)

 

nummer 1 - het opstarten van de interne flitser

nummer 2 - opstarten vanaf sda

nummer 3 - opstarten vanaf sdb

nummer 4 - opstarten vanaf nfs

number9 - opstarten vanaf opgericht milieu 192.168.1.25 ipaddr,

192.168.1.102 server ip, nfsroot

/ home / ipbox / rootfs

 

 

Dit kan nuttig zijn:

 

- BELANGRIJK: Bij handmatige zoeken van zenders steeds druk "retune" na het invoeren van alle parameters.

Dit gedrag verschilt van de oorspronkelijke E1, dus vergeet niet weten wanneer je moet doen handmatige scan

- In Expert setup vindt u "User reset" - dit brengt de box terug naar de eerste setup met basisinstelling voor 4 satellieten

- In het menu "Common Interface" vindt u dit: "kan twee diensten" - wanneer u dit activeerd,is het mogelijk een gescramblede kanaal opnemen en een crambled kanaal uit dezelfde TP.

Opmerking: deze functie moet worden ook ondersteund door CAM-module!

(EgCryptoworks van Mascom ondersteunt dit)

- Indien gebruik 720p of 1080i-modus met teletekst,nadat teletekst is ingeschakeld,drukt u op Menu-knop en activeren "true type fonts" item.

 

Houd er rekening mee dat dit E1 HD is,dus in IP9000HD wordt alleen de eerste tuner word ondersteund.

 

 

Bekende problemen:

 

- DVB-C tuners niet ondersteund

- Interne kaartlezers werken niet (externe USB-kaartlezers werk)

- Werkt alleen bovenste CI slot, na het invoeren van CAM-module dient u opnieuw op te herstarten in het menu van de box. Na elke herstart via menu haald u de CI-module uit de box en drukt hem opnieuw in de CI-slot van de box.

- DVB en TXT ondertitels werken niet

- Probleem met het formatteren van een 3,5 "HDD's

- Sommige bugs door afspelen opnamen vanaf de HDD

- Het is niet mogelijk timeropname via EPG

- SD-menu alleen grafisch

- Geïnstalleerde games werken niet in 720p en 1080i-modus. (werkt alleen in 576i en 576p-modus)

- Signaal indicatoren werken niet

- In sommige situaties in het menu geen kanalen, moeten opnieuw CAM en reset CAM in het Common Interface menu

 

 

OPMERKING: Broncode van AB Enigma1HD zal worden vrijgegeven ASAP. Stay tuned

 

 

Je kan hem binnenhengelen op: http://www.megaupload.com/?d=GL6M6HQH

 

Suc6 ermee.

 

Nico

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem getest op mijn 900HD: je kunt de satellieten niet regelen en het beeld is paars als je via HDMI kijkt. Goed beeld krijg ik alleen op PAL en Scart aansluiting. Het werkt wel lekker snel, maar we zullen de updates afwachten. Intussen zet ik weer E2 op mijn box. Die doet het redelijk goed.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt hier als een zonnetje op mijn HD9000 versie2,

bleef eerst op "LOADING ENIGMA" hangen, maar bleek

gewoon geladen te zijn. Had alleen geen settings.

Na een scan van pos. 23.5 normaal beeld. Pet123 erop

en restart. Wel wat lang voordat Pet123 in de zendelijst kwam.

Nu nog een oplossing om cam te laden, neem aan dat CCCamd niet werkt.

 

De download van denktenk waren wat problemen mee, schijnt opgelost te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fdm
het beeld is paars als je via HDMI kijkt.

@fdm
Zoiets had ik ook met mijn dvd speler die ik via hdmi aangesloten had.
Zet je box eens uit en voordat je de box aanzet zet je tv op het hdmi kanaal zet daarna je box aan.
Deze workaround werkt nu wel op mijn DVD speler,misschien werkt het ook met je box.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: GeniusX
Werkt hier als een zonnetje op mijn HD9000 versie2,
bleef eerst op "LOADING ENIGMA" hangen, maar bleek
gewoon geladen te zijn. Had alleen geen settings.
Na een scan van pos. 23.5 normaal beeld. Pet123 erop
en restart. Wel wat lang voordat Pet123 in de zendelijst kwam.
Nu nog een oplossing om cam te laden, neem aan dat CCCamd niet werkt.

De download van denktenk waren wat problemen mee, schijnt opgelost te zijn.


cccam werkt wel,je moet alleen eerst een add on instaleren.

heb hier ook enigma ab ipbox draaien en cccam werkt probleemloos.

mvg stef

Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sevensheaven


cccam werkt wel,je moet alleen eerst een add on instaleren.

heb hier ook enigma ab ipbox draaien en cccam werkt probleemloos.

mvg stef


Op een SD IPbox met Enigma1 (PPC architectuur) werkt CCcam wel, op een HD IPbox met Enigma1 (SH4 architectuur) werkt CCcam niet.

CCcam is niet beschikbaar voor de SH4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de box opnieuw geflashd, kan nu ik wel de satellieten instellen, maar beeld blijft paars. Overigens, ik heb geen HDMI, maar driekleuren naar DVI. Op mijn "oude " Flips LCD TV van bijna 4 jaar geleden zit geen HDMI.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: markvl
sorry maar hoe weet je of een ppc of een sh4 hebt?


Alle HD ontvangers van DGS of ABCom hebben een SH4 processor.

De SD ontvangers hebben PPC processoren.

Gr,

baZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...