Gast monderman Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Allen, Ik heb op dit moment een behoorlijk aantal tv-opnames op mijn dreambox 7025 staan. Het zou fantastisch zijn wanneer ik deze over zou kunnen zetten naar DVD. Maar nu de vraag. Heeft iemand een idee hoe? Alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Hoi monderman, je zult even moeten zoeken welke voor jouw de beste oplossing is want er zijn meer dan enkel een oplossing de oplossing die ikzelf prefereer is ProjextX en Ifoedit, zoals ook helemaal beschreven en uitgelegd op de website van de maker van ProjextX (OoZoon) het voordeel is daarbij dat je freeware hebt die zeer goed werkt dus geen cent hoeft uit te geven voor halfbakken betaal software waarmee maar de helft kan. hier de online manual/guide chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast tarlmars Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Worden met deze werkwijze de dvd bestanden groter dan de opnames zelf ? Marc
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 uh wat bedoel je precies? even aanname mijnerzijds...> ik haal met het demuxen enkel de taal, teletext en of ac3 geluiden eruit die ik zelf nodig acht... het compileren van de dvd met aanvullende menu's, achtergronden en of separate hoofdstukken (als VOB) kost iets extra aan data als je dat wilt. maar je doorsnee TS wordt 4 a 5 % groter als je alle data uit de Transponder Stream ook op DVD zet als VOB etc. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast MiLo Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Ik vind ProjectX een verschrikkelijk stuk baggersoftware... Maar het is de enige die het goed doet. Ik heb allerlei andere tools geprobeerd, maar ProjectX is de enige tool waarmee het altijd lukt. Met andere tools heb ik af en toe problemen met audio sync, beeldformaat, etcetera. Dus ook ik gebruik ProjectX...
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 de JRE versie van ProjectX is niet erg prettig in gebruik... maar na wat tests kun je er juist dat mee wat andere proggies niet of niet goed kunnen de .exe versie is (per donatie aan OoZoon) ook te krijgen en een heel stuk prettiger. maar om nu het woord >baggersoftware< te gebruiken voor een proggie dat platvorm onafhankelijk zelfs op de dreambox werkt is wel wat kras. werk met beide versies (windows en platvorm onafhankelijk) al sinds 2003 Ik vind het een retesnel proggie en afdoende. chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
Gast tarlmars Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch uh wat bedoel je precies? even aanname mijnerzijds...> ik haal met het demuxen enkel de taal, teletext en of ac3 geluiden eruit die ik zelf nodig acht... het compileren van de dvd met aanvullende menu's, achtergronden en of separate hoofdstukken (als VOB) kost iets extra aan data als je dat wilt. maar je doorsnee TS wordt 4 a 5 % groter als je alle data uit de Transponder Stream ook op DVD zet als VOB etc. chiao Ik zit met een opname op mijn hd van 4,6 gig. Ik wou weten of ik na het converteren met het projectX de opname in dvd formaat nog op een dvd (max 4,7 g) krijg gebrand.
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 nu ja... dat is al een heel stuk duidelijker die opname is 4,6 dus al met al net te groot voor een 4,7 dvd maar je kunt in ProjectX en met Ifoedit.exe a) de teletext weglaten een van de twee of meer talen weglaten c) of evenwel het start en eind punt heel krap editen zodat de film zelf er mooi op staat en dus geen extraatjes aanmaken zoals menu's of achtergronden etc voor het ifo edit gedeelte als VOB ik had enkele die er op die wijze bewerkt net op pasten. overigens dei VOB menu's zijn meestal wel grappig maar ook een hoop tijd verlies als je enkel de film wilt zien in originele taal chiao Les Djinns (Trentemoeller Remix) Djuma Soundsystems
vGnp Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Origineel bericht van: MiLo Ik vind ProjectX een verschrikkelijk stuk baggersoftware... Hangt er denk ik ook van af welke versie je gebruikt. Ik gebruik 0.82.0.04, met latere versie's kan ik geen kant op. Die zijn (vind ik) onoverzichtelijk en moeilijk te doorgronden. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast MiLo Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Origineel bericht van: tarlmars Ik zit met een opname op mijn hd van 4,6 gig. Ik wou weten of ik na het converteren met het projectX de opname in dvd formaat nog op een dvd (max 4,7 g) krijg gebrand. Gewoon de DVD maken, en als het resultaat te groot is kun je hem met DVDShrink nog een beetje krimpen met weinig moeite.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen