Ga naar inhoud

Opta komt tussen bij CDS nav kaartwissel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Volgens de site telecompaper.nl (en ook op andere forums vermeld) is de Opta bij CDS tussengekomen naar aanleiding van de "éénmalige bijdrage" bij de kaartwissel:

" CanalDigitaal stuurt zijn abonnees een tweede brief, waarin gewezen wordt op het recht om op te zeggen. Dit wegens het besluit van de aanbieder van satelliet-tv om eenmalig 9,95 euro te vragen voor het vervangen van de smartcard. Elke wijziging in de voorwaarden die niet 'aantoonbaar' in het voordeel van de klant is, geeft het recht om op te zeggen. Na klachten via de site ConsuWijzer heeft Opta met CanalDigitaal overlegd dat er een tweede brief komt."

Greets

Geplaatst:

Inderdaad het staat ondertussen dubbel.

Ik neem aan de moderatoren één van de topics sluiten.

Het is inderdaad een mooi succesje. Te meer daar in Vlaanderen er eveneens werd geklaagd en ook daar beweging in de zaken is.

Met Test-aankoop die zich met de zaken is gaan bemoeien en ook een klacht heeft ingediend bij de Economische Inspectiediensten.

Wordt nog vervolgd zeker.

Klagen helpt dus wel degelijk. Hopelijk heeft men nu bij CDS en TVVlaanderen begrepen dat de consument niet zo dom is als wordt gedacht en niet alles slikt.

Greets

Geplaatst:

Opzeggen ?

Dat wil ik helemaal niet.

OPTA moet gewoon zorgen dat CDS die bijdrage intrekt !

Maargoed, in mijn brief stond niks over 9 euro nogwat te betalen.

Geplaatst:

En terecht... Maar ik denk eerder dat er na de herinnering een derde brief (die herinnering was al een tweede) moet komen die excuseert en uitlegt dat er niet verplicht betaald hoeft te worden!

Wat betreft die 9.95 Euro bijdrage is er uiteraard wel een voordeel voor de klant (3 maanden entertainment pakket).

De dringende toon die zeker in een betaal-herinnerings brief zit vind ik in ieder geval zeer schandalig...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: pinq
Klagen helpt. Mooi succes.

Tot nu toe heeft het dus nog niet geholpen.

Opzeggen is zinloos omdat CDS je heeft gegijzeld met hun peperdure smartcard. Zeg je op, dan is die kaart waardeloos en verdient CDS dus €65. Je kan dus beter die €10 slikken en vervolgens je kaart verkopen, dan verlies je minder geld.

Jij hebt bij aankoop al €65 (en registratiekosten) gedokt voor die kaart, en CDS besluit die op afstand waardeloos te maken. Hiep hoi. En als je die €10 gaat betalen is het einde ook zoek, straks ben je over een half jaar weer aan de beurt voor nog een tientje. En dan 3 maanden daarna weer etc.

Het is dus nog steeds slikken of stikken.
Origineel bericht van: Littlesat
Wat betreft die 9.95 Euro bijdrage is er uiteraard wel een voordeel voor de klant (3 maanden entertainment pakket).

Ik hoef helemaal geen entertainmentpakket, dus niks voordeel.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Dit is maar 1 puntje. Het gaat er nu natuurlijk ook om dat ze eens doorkrijgen dat we niet achterlijk zijn.

Geplaatst:

Die kaart kost alleen maar extra geld als je een niet gecertificeerde ontvanger koopt. Bij een gecertificeerde ontvanger zit de kaart er bij. Voor 99 Euro heb je tegenwoordig bij CDS een HD ontvanger met kaart en schotel en installatie. Je zit dan wel twee jaar vast aan een pakket van 19.95 of 29.95 per maand. Bij o.a. Ziggo ben je alleen voor een HDTV ontvanger al meer kwijt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat
Die kaart kost alleen maar extra geld als je een niet gecertificeerde ontvanger koopt.

Dat is tegenwoordig zo. Ik schat echter dat 99,9% van de Sat4all'ers gewoon ~80 euro voor die smartcard heeft betaald.
Geplaatst:

Spijtig genoeg is het echter zo dat "dé Jan met dé pet op" zal betalen, en daar rekenen "de hufters" op!

Echter dat CDS/TVV een panische angst hebben dat hun kaart gekraakt kan worden, en zij dit ten allen prijze willen vermijden, zal "ons" een zorg wezen, integendeel :D ; maar hun tekortkoming en nachtmerrie mogen ze toch nooit op hun klienteel verhalen(ons)!!!

Trouwens de initieële aanschafprijs houdt een verzekering in door hun bij de aankoop gegeven?!!!

Geplaatst:

Betalen hoeft niet en wel.......

Ook al veranderen de voorwaarden men is gehouden aan het lopende contract....ergo betaal je net als ik per kwartaal is opzeggen niet zinnig en we zijn immers een doorlopend contract aangegaan volgens de toen geldende voorwaarden die steeds weer LET OP met een jaar werden verlengt dus pas aan het eind van de lopende periode MAG cd komen met een verandering.

In een regel samengevat is het gewoon,

Wij hebben voor de contractduur een betaal plicht en canal digitaal voor dat contract conform dat contract een leverings plicht.

Immers als je tussentijds zou willen opzeggen word je middels een schrijven van canal digitaal ook gehouden aan de contract duur dus als zij eenzijdig willen veranderen geld hetzelfde.

Groetjes...........

Geplaatst:
Citaat:

Ik schat echter dat 99,9% van de Sat4all'ers gewoon ~80 euro voor die smartcard heeft betaald

Dat komt omdat 99,9% hier een niet gecertificeerde ontvanger heeft en ik denk zelfs >80% een of meerdere Dreamboxen.

Maar de gewone CDS abonnee heeft gewoon een standaard ontvanger en daar zit de kaart erbij.

Neemt niet weg dat het hele gebeuren met die nieuwe kaart bij het Basispakket echt belachelijk is... De opta geeft ook aan dat per direct opgezegt kan worden en dan is het zelfs zo dat die 9.95 verplicht is -of- men kan opzeggen. Per 1-4-2009 staat er iets in de nieuwe voorwaarden dat er voor een kaartwissel betaalt moet gaan worden....
Geplaatst:

Nogmaals

Die nieuwe voorwaarden gelden pas na afloop van je lopende contract........

kijk maar eens na je contractduur en hoe die tot stand kwam....ook de voorwaarden omtrent opzeggen staat daarin ....en over kaartwissels stond daar dus niks...ergo bedrijfsrisico voor canaldigitaal, ze kunnen je verzoeken acoord te gaan met de nieuwe voorwaarden dan gaat je oude teniet en gaat er een nieuwe periode in.

Groetjes..............

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Zij kunnen wel degelijk de contracten aanpassen en als je het er niet mee eens bent kan je opzeggen.

De abonnementen worden ook verhoogd per bepaalde datum en met ingang van die datum gaat dan ook iedereen dat nieuwe bedrag betalen, niet bij verlenging van het contract die voor iedereen verschillend kan zijn. Kort samengevat "Slikken of stikken"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen