Ga naar inhoud


rotor niet af testellen


Gast DVD

Aanbevolen berichten

wie kan mijn helpen dus bij me thuis op een rotor aftestellen ik ben nu al een behoorlijke tijd bezig en krijg het niet voor elkaar. ik weet geen raad meer

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is zeker wel te doen door je zelf, alleen de juiste werkwijze aanhouden.

Punt 1 is je Paal/Muursteun 100% waterpas. ( echt waterpas )

Dan de schotel met motor erop, en dan is de hoogte hoe de schotel hangt erg belangrijk, en meestal zit dat wel bij je motor bijgevoegd op een papier en anders effe google.

Als je dat hebt dan is het eigenlijk alleen links en of rechts draaien en dan heb je ten allen tijden signaal op een moment dat je langs een sat draait.

Het beste is dit te doen op de Sirius ( 0 punt voor ons ) en als je die hebt zo hoog mogelijk dan loopt hij automatisch goed naar de rest van de Sats.

Belangrijk is dat je de genoemde stappen goed doet en niet wat smokkeld want dan kom je je later weer tegen.

De aanhouder wint hierbij altijd en het is vele mensen voor jouw ook gelukt die geen sat experts zijn maar gewoon goed hebben gehandeld bij de stappen die je moet volgen.

Ook is op dit Forum alles te lezen hierover.

 

Veel succes ermee.

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat je de Basis stappen niet goed doet en te snel zonder nadenken te werk gaat.

En te snel weer naar beneden, 35 x 20 minuten zou al een weekend zijn bijna en volgens mij ben je vanmorgen begonnen.

Dus nadenken hoe te handelen en dan het dan op, Tvtje erbij en een decoder erbij en dan kan je rustig afstellen als je signaal hebt.

Helaas zijn er forums vol met reakties zoals jouw en dat ligt echt aan jezelf want er zijn mensen voor je geweest die het wel geregeld hebben met succes. ( ik bv en ben echt niet technische aangelegd )

 

Doorzetten of geld uitgeven aan een monteur.

 

 

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gaat er nou precies fout......

 

Neem aan dat je paal 100% waterpas staat, je receiver op een transponder op Sirius staat en de instellingen ook goed staan.

 

 

Wat je nog kan doen is zet je motor op nul graden zet je motor waterpas bedoel dus het gedeelte waarop je je schotel zet en zet je satkabel rechtstreeks op je lnb dus niet via de motor en ook je ontvanger zet je je gegevens op een vaste lnb en zoekt een transponder op sirius ( zie lyngsat voor werkende transponders) en probeer dan je schotel die je dus op de waterpas gezette motor hebt gezet sirius te zoeken .....dus de elevatie regel je door je schotel(begin eens met 25 tot 30 graden) hoger en lager te zetten en oost en west regel je door je motor op de mast te verdraaien, heb je nu sirius gevonden en goed getuned da sluit je weer de satkabel op je motor aan en zet je de gegevens in je receiver weer op rotor of diseq en ga dan verder..............

 

Nog een belangrijke tip, heb je sirius gevonden met bovenstaande methode zet dan een paar goede merktekens op je mast en schotel zodat je een basisinstelling hebt mocht er ooit iets gebeuren.

 

succes .........

Link naar reactie
Delen op andere sites

rechter kan niet alles staat daar goed maar ik heb een aanbieding kom hier en help mee en je krijg me stab hh100

 

en met die stab heb ik 2 jaar lopen kloten

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol leuk aanbod maar is me iets te ver en heb liever dat jij die stab houd en wat meer lol aan de hobby krijgt....probeer het maar eens zoas ik zei het zal je nog verbazen.....lukt sirius niet is een volgende truuk...zet eerst je rotor weer waterpas op je mast vervolgens draai je de rotor met je receiver naar astra die ken je en weet je wat je ziet neem ik aan......probeer weer met net als wat ik eerder schreef je schotel zo op de astra af te stellen dan heb je ook je nulpunt..........is wedrerom een basis om mee te beginnen....dus je paal waterpas rotor op nul waterpas dan draaien met receiver naar 19.2 graden dan je satkabel los rechtstreeks op je lnb aansluiten en dan je schotel die je natuurlijk exact in de midden van je rotor hebt gezet probere uit te richten deze tussen de 25 en 30 graden elevatie...dan kan het bijna niet mis.....

 

Lukt dat ook niet koop dan een oude analoge ontvanger dan kun je een en ander op de ruis uitrichten.....spikkels en dan beeld...........

 

is toch hobby niet dan.....

 

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet in ieder geval een klem op je mast waar de motor-bevestiging dan weer op rust, dan kun je relaxed draaien met de hele zaak zonder dat rotor en schotel naar beneden zakken.

Als je een kompas gebruikt om het zuiden ongeveer te vinden moet je er even om denken dat je hem niet bij metaal-delen in de buurt houdt want dan geeft hij vaak een verkeerde richting aan.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt ook erg moeilijk maar als je de genoemde stappen aanhoud dan is het echt simpel.

Kijk effe naar de buren ofzo of die een schotel hebben, of zoek het zuiden en dat is je 0 Punt.

 

Neem een Tvtje mee en de Decoder en zo kan je rustig en op je gemak zoeken.

En geloof me vinden doe je het dan wel.

 

StabHH100 of welk merk ook maakt niks uit, hier een StabHH120 en die heb ik zelf geinstalleerd en binnen een mum gelukt.

Maar mensen geven te snel op en draaioen wat aan de schotel en nee het lukt niet.

De stappen doen en eerst eens lekker met een Bak koffie Googlen en hier op het forum kijken naar informatie hierover.

 

Hier

Hier

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...