Ga naar inhoud


U.S Robotics AP (router) wireless koppelen aan LAN


Jürgen

Aanbevolen berichten

Deze vraag zal vast wel al menig keer zijn gesteld en beantwoordt maar ondanks behoorlijk wat zoekwerk heb ik het juiste antwoord niet kunnen vinden.

Wellicht weet iemand van jullie waar het antwoord in dit forum al eens is gegeven, als ik maar weet hoe ik moet handelen.

 

Op dit moment staat er op de begane grond een U.S. Robotics router die als AP voor het hele huis en tuin fungeert.

Deze router kan in Bridge Mode werken en ondersteund WDS.

Dit AP wordt gevoed door een Nano Station 2 die het signaal met goedkeuring van de AP van mijn buurman ophaalt.

Dit functioneert verder uitstekend.

 

Op de 1e verdieping heb ik een LAN liggen waaraan via een switch een aantal LAN componenten zijn aangesloten zoals o.a. een netwerkprinter, PC, SAT receiver, MultiMedia Tank, etc.

Op de PC heb ik een USB WLAN client aangesloten waarmee ik via de AP op de begane grond wireless op het Internet kan.

 

Nu is het de bedoeling dat ik met mijn laptop wireless ook de LAN componenten op de 1e verdieping kan bereiken zoals b.v. de netwerkprinter en de SAT receiver.

Hiervoor is het noodzakelijk dat ik de AP op de begane grond wireless aan het LAN koppel want een UTP kabel naar de begane grond trekken is geen optie.

 

Mijn vraag is dan ook hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Vandaag kreeg ik de gelegenheid om voor een redelijk bedrag een Linksys WRT54-GL Router over te nemen.

Voordat ik hiertoe besluit wil ik eerst weten of ik deze router voor het gewenste doeleinde kan inzetten?

Graag jullie reactie.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even een kleine aanvulling.

Stel dat dit probleem d.m.v. 2 routers kan worden opgelost, is het dan beter om 2 dezelfde routers zoals b.v. de Linksys WRT54-GL met DD-WRT software toe te passen of maakt het niets uit.

Ik dacht namelijk hier iets over gelezen te hebben maar kan het even niet vinden.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een mogelijke andere optie.

 

Stel ik verbind mijn Nano Station 2 op de begane grond via UTP met een Bridge zoals b.v. de ZyXEL NWA-1100.

Ik verplaats mijn U.S. Robotics USR5461 AP naar de 1e verdieping en sluit daarop mijn hiervoor genoemde apparatuur aan, heb ik dan mijn probleem opgelost?

 

Nog even kort schematisch:

 

Optie 1:

AP buurman --> Nano Station 2 --> US Robotics of Linksys WRT54-GL (als Bridge) --> AP WRT54-GL

Optie 2:

AP buurman --> Nano Station 2 --> Bridge (b.v. ZyXEL NWA-1100) --> AP US Robotics

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je het signaal van de buurman niet op de eerste verdieping oppikken en dan via UTP naar het lan? Lijkt me in dit geval het eenvoudigste en zonder kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een hele goede optie en bewijst dat je meedenkt maar helaas had ik dit zelf ook al bedacht.

Doordat de kamer waar het LAN ligt aan de andere kant van het huis ligt kan het signaal niet door het aantal muren heen en ik heb ook geen mogelijkheden om het signaal op een andere plek op de 1e verdieping op te vangen.

Maar toch bedankt voor de reactie.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je helemaal gelijk in.

Ik heb gisteren hier op het forum inderdaad 2x WRT54GL gekocht en zal nu beide hiervoor gebruiken.

Of ik alsnog mijn US Robotics modem zal inzetten moet blijken uit het feit of een WRT54GL goed kan samenwerken met een US Robotics.

Zodra de routers binnen zijn ga ik ermee stoeien.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ei is eindelijk gelegd en het beoogde resultaat bereikt.

Met behulp van een op het Internet gevonden beschrijving heb ik de configuratie succesvol uitgevoerd.

Ik heb nu i.p.v. de US Robotics router te gebruiken 2 Linksys WRT54-GL ingezet en aan de hand van een op het internet gevonden beschrijving heb ik de configuratie probleemloos en succesvol uit kunnen voeren, zie de link http://www.wimme.net/wireless-bridge-met-dd-wrt

Alleen heb ik i.p.v. mijn oude US Robotics router 2x een Linksys WRT54-GL router ingezet waarop DD-WRT software is geïnstalleerd.

Uiteraard zou één Linksys WRT54-GL i.c.m. mijn US Robotics ook hebben gefunctioneerd maar het had mijn voorkeur om 2 dezelfde routers te gebruiken.

 

Ik vraag me echter nog het volgende af.

De primaire router op de begaane grond fungeert nu als wireless AP waarop ook het Internet binnenkomt en de secondaire router op de 1e etage is als client-bridge geconfigureerd en daarop zijn een viertal LAN apparaten via de UTP poorten aangesloten.

Nu was mijn veronderstelling dat de secondaire router op de 1e etage ook als wireless AP zou functioneren maar dat is niet het geval want als ik mijn laptop zowat boven op de secondaire router zet dan zie ik met Network Stumbler circa 70dBm Signal/Noise.

in de buurt van de primaire router kom ik tot onder de 30dBm Signal/Noise.

Nu had ik ergens gelezen, althans dat dacht ik, dat met zoiets als Roaming toepassen ook de secondaire router als wireless AP kan fungeren.

Is dit laatste mogelijk en zo ja, hoe kan ik dit dan instellen?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat op de secundaire router u gewoon een extra SSID moet inschakelen , en dat dit dan zou moeten functioneren, hier althans wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...