Yo! Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Vanmiddag eindelijk na (heel erg) lang wachten kwam mijn DM8000 binnen. De lol was echter van korte duur. Na het aansluiten en aanzetten deed alleen het blauwe ledje rond de aan- en uitknop het. De rest dus niet. Geen OLED, geen beeld op TV, helemaal niets. Ik kan het ledje aan- en uitzetten met de aan- en uitknop, maar daar heb ik niet zoveel geld voor betaald... Zal maandag contact opnemen met de leverancier. Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? Of kan ik zelf misschien nog iets doen? De 'down' knop ingedrukt houden terwijl ik de schakelaar op de achterkant op 1 zet deed ook al niets... Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
satsapper Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 probeer eens de dox aan te zetten, met het knopje links onder het oled scherm ingedrukt te houden en dan de schakelaar achter op. als het goed is licht je scherm op met daarin je IP adres. als dat zo is zou ik erg een nieuwe image in zetten. zoniet dan is het Dreambox 7020 Gemini 4.5 Drtic vanaf CF DM8000HD + hdd Gemini 4.4 Arcon 57cm schotel+rotor nslu2+usb hd 500gig
Enter81 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Yo! Vanmiddag eindelijk na (heel erg) lang wachten kwam mijn DM8000 binnen. De lol was echter van korte duur. Na het aansluiten en aanzetten deed alleen het blauwe ledje rond de aan- en uitknop het. De rest dus niet. Geen OLED, geen beeld op TV, helemaal niets. Ik kan het ledje aan- en uitzetten met de aan- en uitknop, maar daar heb ik niet zoveel geld voor betaald... Zal maandag contact opnemen met de leverancier. Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt? Of kan ik zelf misschien nog iets doen? De 'down' knop ingedrukt houden terwijl ik de schakelaar op de achterkant op 1 zet deed ook al niets... Groet, Yo! Hoi Yo! Lijkt op precies hetzelfde probleem als vele anderen. (waaronder ikzelf) De voeding is stuk. !! Een optie zou kunnen zijn dat je een ticket aanmaakt bij dream. Hierbij de link en als dit niet mag een vraag de moderator om deze te verwijderen.http://tickets.dream-multimedia-tv.de/otrs/customer.pl Deze sturen dan een nieuwe die je dan zelf ( of je leverancier) kan vervangen. (niet moeilijk omdat het een losse print is) Balen natuurlijk en volgens mij mag dream wel iets meer aan de eindcontrole doen voordat ze iets de deur uit doen. (eigen mening)
Ron Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Bij zo'n duur apparaat mag je inderdaad wel verwachten dat er in ieder geval geen vaak voorkomende klachten meer in zitten. Een defect apparaat nieuw uit de doos kan altijd, maar als dit inderdaad een vaker voorkomend probleem is, zou de controle wel wat beter mogen. Van al mijn Dreamboxen is er (in mijn bezit) nog nooit een voeding kapot gegaan. Een DM7025 is in de familie gebleven en daar ia na 3 jaar de voeding van kapot gegaan en die was goed te repareren, maar als ik zo de klachten lees van anderen blijft de "voedings-plaag" Dream Multimedia achtervolgen. Ron
Yo! Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Enter81 Lijkt op precies hetzelfde probleem als vele anderen. (waaronder ikzelf) De voeding is stuk. !! Balen. Zoals Tox ook al aangeeft, dat mag niet (zo vaak) voorkomen bij een apparaat van deze prijsklasse. Voedingen en Dreamboxen gaan duidelijk niet goed samen... Hoe zeker ben je ervan dat dit een voedingsprobleem is? Origineel bericht van: Enter81 Een optie zou kunnen zijn dat je een ticket aanmaakt bij dream. Als de leverancier geen voorraad heeft (en dat is natuurlijk zeer waarschijnlijk) is dat misschien wel de snelste optie. Origineel bericht van: Enter81 Deze sturen dan een nieuwe die je dan zelf ( of je leverancier) kan vervangen. (niet moeilijk omdat het een losse print is) Zelf doen is geen probleem. Maar zonder het apparaat gezien te hebben sturen ze je een nieuwe voeding? En hoe lang duurt dat is jouw ervaring? Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Apple740 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 @Yo!, heb je de box al opengemaakt (om bijv. je harde schijf in te bouwen)? Kijk daar even of alle inwendige kabels (bijv. de kabel die van de voeding naar het moederboard loopt) goed aangedrukt zitten. 2e punt wat je nog ff moet controleren is of de box aan de achterkant wel op "220volt" staat, en niet op 110. Over voedingen gesproken; mijn Dreambox8000 werkte wel maar had een piepende voeding, op sommige met name HDTV kanalen kwam er een ultrahoog piepend geluid (dusdanig hoog dat 40/50 plussers het niet meer horen) uit de voeding. Uiteindelijk, nadat DreamMultimedia er een nieuwe voeding had ingezet maar het probleem hiermee niet verholpen werd, bleek dit aan het moederboard te liggen en heb ik van de NL importeur een splinternieuwe 8000 gekregen afgelopen week. De service van de importeur is iig top.
Apple740 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Toxic[Q ]Bij zo'n duur apparaat mag je inderdaad wel verwachten dat er in ieder geval geen vaak voorkomende klachten meer in zitten. Een defect apparaat nieuw uit de doos kan altijd, maar als dit inderdaad een vaker voorkomend probleem is, zou de controle wel wat beter mogen. Van al mijn Dreamboxen is er (in mijn bezit) nog nooit een voeding kapot gegaan. Een DM7025 is in de familie gebleven en daar ia na 3 jaar de voeding van kapot gegaan en die was goed te repareren, maar als ik zo de klachten lees van anderen blijft de "voedings-plaag" Dream Multimedia achtervolgen. Ron Het zou mij niets verbazen als dit de reden was van de moeilijke verkrijgbaarheid van de 8000, érgens zaten er nog wat probleempjes in de hardware en Dream wilde dit eerst goed oplossen voordat men de productie op full speed zette. Zo valt mij bijvoorbeeld op dat de nieuwe 8000 die ik afgelopen week ontving op de doos een sticker bezit (de barcode) waar "Dreambox 8000 1.2" op staat. Ik weet het niet zeker maar volgens mij stond die 1.2 er op mijn vorige 8000 (aangekocht in december '08) niet bij. Je ziet nu overigens ook dat de verkrijgbaarheid sinds een week of 2 ontzettend vooruit is gegaan, dus mogelijk dat men nu alle problemen getackeld heeft en de productie op volle snelheid staat.
Yo! Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 Zo valt mij bijvoorbeeld op dat de nieuwe 8000 die ik afgelopen week ontving op de doos een sticker bezit (de barcode) waar "Dreambox 8000 1.2" op staat. Mmm... Die 1.2 staat ook op de doos bij mij. Dus nog niet helemaal opgelost in de nieuwe serie blijkbaar... DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Yo! Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Apple740 @Yo!, heb je de box al opengemaakt (om bijv. je harde schijf in te bouwen)? Kijk daar even of alle inwendige kabels (bijv. de kabel die van de voeding naar het moederboard loopt) goed aangedrukt zitten. 2e punt wat je nog ff moet controleren is of de box aan de achterkant wel op "220volt" staat, en niet op 110. Beide punten had ik natuurlijk al gecontroleerd. Helaas is het niet zo simpel... DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Apple740 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Origineel bericht van: Yo! Origineel bericht van: Apple740 Zo valt mij bijvoorbeeld op dat de nieuwe 8000 die ik afgelopen week ontving op de doos een sticker bezit (de barcode) waar "Dreambox 8000 1.2" op staat. Mmm... Die 1.2 staat ook op de doos bij mij. Dus nog niet helemaal opgelost in de nieuwe serie blijkbaar... Individueel voorkomende problemen zal je altijd wel blijven houden. Wat jij nu ondervindt behoeft geen structueel probleem te zijn. (en dat is het mogelijk ook niet, aangezien jij de eerste bent van wie ik dit specifieke probleem - alleen een blauw lampje - tegenkom)
Enter81 Geplaatst: 14 juni 2009 Geplaatst: 14 juni 2009 Als je op duitse forums kijkt (bv die waar gemini vandaan komt) en de zoekopdracht gebruikt zul je zien dat het wel degelijk vaker voorkomt. Het blijkt dezelfde voeding te zijn die ook in de 7025+ zit.
Yo! Geplaatst: 16 juni 2009 Auteur Geplaatst: 16 juni 2009 Aldus mijn leverancier: Citaat: Het schijnt vaker voor te komen volgens hun. Ze hebben al een paar DM 8000 gehad met hetzelfde probleem. Ik weet het, je kunt leveranciers niet altijd op hun blauwe ogen geloven. Maar toch... Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Yo! Geplaatst: 25 juni 2009 Auteur Geplaatst: 25 juni 2009 Even een update: het was inderdaad de voeding. Nieuwe voeding erin en het probleem is opgelost. Groet, Yo! DM800 en DM8000. Visiosat bi-sat 13,19,23 en 28 via EPM 17/8 multiswitch.
Catastrofus Geplaatst: 25 juni 2009 Geplaatst: 25 juni 2009 Origineel bericht van: Yo! Even een update: het was inderdaad de voeding. Nieuwe voeding erin en het probleem is opgelost. Groet, Yo! Ik heb net vandaag m'n dm8000 opgehaald en wat blijkt? Alleen het blauwe lichtje achter de 'power'-knop brand. Op verzoek van de satboer de voeding van een 7025+ ingebouwd (die inderdaad exact hetzelfde is) en voila, hij dut 't. Wederom een voedingsprobleem bij een dm8000 dus... Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen