Con Geplaatst: 13 juni 2009 Geplaatst: 13 juni 2009 Als ik de betreffende pc opstart dan verschijnt er de keuze - 1 XP home - 2 XP pro Indien ik kies voor pro dan verschijnt de tekst; "windows kan niet worden gestart vanwege een schijfconfiguratieprobleem. . ." (in het bekende blauwe (zwarte) scherm) Als ik een enter geef, start de pc opnieuw op, indien ik dan kies voor pro gaat het wél goed en start de pc door. Wie kan hier iets zinnigs over zeggen? Er zitten 2 HD's in. Een van 200MB en op de C-partitie windows XP home en op de tweede schijf (40MB) op de eerste partitie XP pro. Het vreemde is natuurlijk dat de pc de eerste keer niet doorstart en de tweede keer wel. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 14 juni 2009 Auteur Geplaatst: 14 juni 2009 Opgelost. 2 HD's en 2 dvd's (allen ide) stonden niet goed. Ingesteld als volgt; - HD 1 (200MB) (xp home) als master op IDE 1 - dvd 1 als slave op IDE 1 - HD 2 (40MB) (xp pro) als master op IDE 2 - dvd 2 als slave op IDE 2 En toen ging alles als een speer en foutloos. In de bootini xp home als voorkeur pro uiteraard als tweede. Overigens ben ik tot de ontdekking gekomen dat de laatste connector van een HD kabel altijd de master is en uiteraard de tweede de slave, dat wist ik niet. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen