Ga naar inhoud


Humax iCord en diseqc switch


Vette73

Aanbevolen berichten

Heeft er iemand een iCord samen met een DiSEqC switch (Satconn 10/1) aan de praat gekregen?

Ik wil binnenkort mijn motor setup gaan vervangen door een T90 met 10 LNB's en ik vroeg mij af hoe ik dan mij iCord moet instellen.

 

De eerste vraag ontstaat al bij 'Antenna Type', waar je kunt kiezen uit 'Fixed Antenna', 'SCD Antenna', 'Motor Antenna' en 'SMATV'

Omdat de iCord alleen DiSEqC 1.2 ondersteunt en ik overal leest dat de Satconn 10/1 een motor emuleert zou ik hier 'Motor Antenna' kiezen ipv 'Fixed Antenna'. Is dat correct?

 

Dan 'Connection Type'. Ik wil 10 LNB's via één kabel op tuner1 aansluiten en 1 LNB met een aparte kabel op tuner2.

Het lijkt mij dat ik hier ga kiezen voor 'Two Cables (Different)'

 

Vervolgens kan ik bij 'Satellite Setting' de DiSEqC instellen. Hier kan ik kiezen uit 'DiSEqC A', 'DiSEqC B', 'DiSEqC C', 'DiSEqC D', 'DiSEqC A (2.0)', 'DiSEqC B (2.0)', 'DiSEqC C (2.0)', 'DiSEqC D (2.0)', 'ToneBurst A' of 'ToneBurst B'.

Wat ga ik hier kiezen????

 

Bedankt voor ieder idee!

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat gaat niet werken.

Met diseqc 1.2 (motor) heb je maar 1 tuner.

 

Je kunt diseqc 1.0 kiezen , dan heb je 4 satellieten (of 6 met toneburst) op 2 tuners.

Je kunt het beste kiezen voor 2 cables same.

 

2 cables different gebruik je wanneer je op tuner 1 en 2 verschillende satellieten hebt. Je hebt dan wel 8 satellieten maar verspreid over 2 tuners.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus aan mijn twin LNB voor 19,2E heb ik niets frown Die moet dan maar in de vekoop.

 

Verder snap ik je laatste opmerking niet. Waar komt die 8 vandaan? Is dat een beperking van de iCord? confused

Humax iCord HD v1.00.17 + AstonCrypt v2.19 + Panasonic TH-42PY70

WaveField T90 + ALPS LNB's + SatConn 10/1

10 satellieten van 28,2 Oost t/m 15 West

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...