Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Je kan je overigens voordat je een T90 gaat installeren nog wel even afvragen of je wel naar al die posities gaat kijken.

Ik heb zelf de astra's en hotbird en ik betrap mijzelf er regelmatig op dat vrijwel nooit meer naar een zender van de hotbird kijk.

Maar ja, het kan natuurlijk ook gewoon puur voor de hobby zijn, dat kan ik goed begrijpen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

• Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Het zal in eerste instantie alleen voor Astra 1,2,3 en Hotbird zijn. Ik heb een plat dak waardoor je 'm helemaal niet zal zien. Met de Visiosat heb ik met regen soms uitval en dat zal met de T90 niet het geval zijn.

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Die Visiosat is uitermate geschikt voor het ontvangen van de door jou genoemde satellieten, als er veel regenuitval is staat je schotel niet optimaal.

Dat ga je door een grotere schotel te nemen niet verbeteren.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Je hebt helemaal gelijk alleen is het zo dat ik voor de komende jaren niets wil veranderen aan de installatie m.u.v. extra lnb's. Die mogelijkheid heb ik met een T90. Vandaar die keuze.

Uitrichten is een vak apart en vandaar dat ik hoop dat henksat dat zou kunnen doen. Alleen heb ik 'm nog niet te pakken gekregen frown

VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Ok dan, vanmorgen de T90, tegelvoet 60x40 en een Dreambox 800HD opgehaald.

De T90 zojuist helemaal in elkaar geschroeft. Best nog een hele klus maar daar was ik ook voor gewaarschuwd. Wat nu zeer irritant is is dat ik nog twee boutjes, twee moertjes en twee plaatjes over heb confused. Zo maar effe met het boekje naar buiten en alles nalopen.

De tegelvoet draaide ik 1 vastgelaste inbus los van de bodemplaat dus die moet ik volgende week omruilen (alleen het plaatje). Heb het gevaarte, want daar mag je zeker van spreken zo groot als ie is :o, in de tuin gezet om alles na te lopen voordat ik alles naar het dak ga brengen.

De DM800HD ga ik dadelijk is aansluiten en een beetje mee spelen. Het zijn de eerste ervaringen met een op Linux gebasseerd apparaat en ik ben wel heel erg benieuwd.

post-47831-1318260329,9206_thumb.jpg

post-47831-1318260329,9396_thumb.jpg

post-47831-1318260329,9681_thumb.jpg

post-47831-1318260329,9855_thumb.jpg

Geplaatst:

wat jij voor een bout bedoeld is een slot bout en geen inbus,verschil is;bij een slot bout zit er een vier kant onder de de half ronde kop,bij een inbus zit er een zeskant in de kop. O ja die" tegelvoet konstruktie is technies gezien een slechte,daar de plaat te dun en te slap is,en is maar half afgelast,heeft boven dien geen goed dragend oppervlak op 4 van die smalle U profieltjes,al met al een slappe handel,voor een paar knaken in elkaar gebraaid in een sociale werkplaats,en is beslist geen vak werk, het verzinken kost vaak meer dan de hele konstruktie.

Geplaatst:

Het zijn echt inbussen die zijn vastgelast op die plaat. Daarom heeft ie ook losgelaten. Had met een slotbout nooit gebeurd.

Hmm, ik vond 'm al niet helemaal super maar je helpt te bevestigen wat ik dacht. Ik breng 'm van de week wel terug. Waar kan ik een goede tegelvoet 60X40 kopen?

Geplaatst:

Geen idee, meestal in een sat shop ,ik maak die dingen zelf van RVS,is stabieler en je hebt niet zo'n dik matt.nodig en geen onderhoud . bij een kennis van mij blijft er wel eens wat rest matt. over daar maak ik dan een bevestigings constuktie van ,zie foto schotel van 1m.

post-33806-1318260330,6078_thumb.jpg

Geplaatst:

Had deze bij een bekende satboer in Zoetermeer gehaald maar ja...........

Die van jou is heel netjes zeg cool. Die kwaliteit kan je nergens standaard kopen denk ik. Heb je misschien interesse om er 1 te maken zoals ik nodig heb? Als je dat zou willen doen moet je me maar een PM'tje sturen. Geen probleem trouwens als je het niet wilt he wink

Geplaatst:

Gezien de 2 missende bouten in het kruis, zullen daar, die twee die je over hebt, wel thuishoren.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Geplaatst:

Hahaha, die zou je er bijna voor gebruiken ja.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
volgens DIT verhaal wel

afronden en of terugmelden is wel zo verhelderend voor de lezers.

chiao wink

Dat ben ik helemaal met je eens Tonskidutch. Alleen lag ik vannacht om 01.30 uur op bed na veel gedoe met de DM om m'n batterij een beetje op te laden wink. Ik had het al gemeld maar niet in dit topic. Was in het topic van Henksat.

Ik had het probleem dat na een factoryreset de henksat settings voor Astra 1, 2 en 3 niet meer te vinden waren in de downloads van PLI met image jade2-2009-05-04. Bij de downloads kan je installeren of verwijderen. Toen ik op verwijderen klikte stond bij settings de versie van Henksat die ik wilde hebben. Na deze verwijderd te hebben kon ik ze bij de downloads weer vinden.

In het kort, PLI eraf gehaald en Milo erop. Zelfde verhaal, geen Engelse zenders, geen regionale en geen uit het themapakket. Vervolgens Gemini erop gezet en dat was helemaal 1 grote droevenis. Geen softcam in de downloadsectie, geen bouquets en nog veel minder zenders binnengehaald. Toen weer terug naar PLI omdat die de meeste zenders binnenhaalde en het Nederlandse "sausje" is toch wel heel makkelijk. Let op, deze gek deed alles met de nul-modem kabel dus elk image duurt dan een uur sleep. Om een uur of 12 vannacht las ik dat dit makkelijker te doen was via de browser.

Daarna de zenders allemaal weer opgehaald en kwam er later achter dat wanneer je de Henksatsettings gebruikt je dat helemaal niet hoeft te doen. Je begrijpt inmiddels wel dat ik nieuw ben in dit soort dingen maar we leren snel van onze fouten smirk. Nou ja..........in ieder geval het spul weer draaiend. CCcam 2.1.1. weer erop gezet, Henksat erop gezet en om 01.15 uur nog snel effe kijken wat we doen echt konden zien. Alles werkt nu, dus ook de BBC's en ITV's. Wat ik nu nog mis zijn de themakanalen (consumententv, discovery travel & living, etc) en de regionale.

Ik denk zelf nu dat het ligt aan de configuratie van de Diseqc's. Alles komt binnen op de Triax multiswitch. Daar vandaan gaat alles direct naar alle kamers met uitzondering van de woonkamer en slaapkamer. Daar hangen na de triax nog 2 maal een switch 2/1 (1 voor de woonkamer en 1 voor de slaapkamer). Op de slaapkamer met de Topfield 7700HCSI werkt alles gewoon. In de woonkamer met de DM800 dus niet helemaal. Ik heb de switches al verwisseld maar het blijft hetzelfde verhaal. Wat ik nog zou kunnen proberen is de Topfield naar beneden halen en kijken of het dan wel goed gaat beneden maar dat is weer zo'n klus.

Waar zou ik voor de DM800 instellingen kunnen vinden voor de LNB's etc. Ik heb nu de tweede optie gekozen met ABCD waarbij ik bij D niets heb ingesteld.

Zo.........is deze update een beetje naar tevredenheid whistle

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen