Daveys Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Overigens denk ik dat het nu beter is om het te laten draaien zoals het nu gaat. Als dadelijk de nieuwe schotel is geïnstalleerd met nieuwe, dus andere, LNB's en er misschien wat veranderd in het switchverhaal moet ik waarschijnlijk andere instellingen gebruiken dan nu. Waar ik graag nog hulp van jullie zou willen krijgen is de rest van de installatie. * In twee kamers wil ik alles wat op de schotel binnen gaat komen (dus Astra 1, 2, 3 en Hotbird). In 1 van deze kamers moet de aansluiting x2 i.v.m. een twin tuner. Suggesties voor andere leuke satellieten hoor ik graag. * Op drie kamers alleen Astra 1 waardoor ik volgens mij met quad LNB's al tekort ga komen want dan heb ik 6 aansluitingen nodig (iedereen moet onafhankelijk kunnen kijken). * Op 1 kamer doen we niets omdat die nog geboren moet worden (wat ieder moment kan gebeuren). Wel verstanding om er alvast rekening mee te houden? *Schotel is een T90 dus wat dat betreft geen beperkingen. * LNB's hoor ik graag welke ik het beste kan gaan gebruiken. * Alle kamers zullen uiteindelijk een DM gaan krijgen. Ideaal is 1 DM8000 voor de woonkamer en de rest DM800. * Alle kamers hebben een netwerkaansluiting dus geen wireless oplossingen zijn nodig. Netwerkswitch hangt naast de satswitch. * Welke switch(en) moet ik gaan gebruiken om alles mogelijk te maken. * Ben ik nog wat vergeten? Nogmaals, het is allemaal redelijk nieuw voor mij en daarom hoop ik dat jullie me kunnen helpen met het maken van de beste keuzes. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Daveys Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Ik weet dat het bijna etenstijd is maar niemand die goede suggesties heeft? VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 * Ben ik nog wat vergeten? als je meer dan 4 aan te sluiten receivers hebt of nog gaat installeren en meer dan 2 satelliet posities wilt doorgeven is het werken met 4 x Quatro LNB's + 2 x cascade 8x8 multimatrix switch wellicht veel interessanter. maar je zou ook enkel op Astra 1F / Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) een Octo LNB kunnen plaatsen zodat je 8 onafhankelijke receivers aankunt met die ene sat positie je diseqc instellingen in de receiver zelf hangen helemaal af van de installatie en welke switches je gebruikt en of gaat gebruiken... je vraag dient van informatie te worden voorzien die men al tijdens het schrijven schematiseerd Hotbird 6 / Hotbird 8 / Hotbird 9 (13°E) Astra 1F / Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) Astra 1E / Astra 1G / Astra 3A (23.5°E) Astra 2A / Astra 2B / Astra 2D (28.2°E) dus niet 1 2 3 gebruiken voor de posities met de wensconfiguratie binnen receiver 1 (lokatie woonkamer twintuner 1) receiver 1 (lokatie woonkamer twintuner 2) receiver 2 (lokatie werkkamer twintuner 1) receiver 2 (lokatie werkkamer twintuner 2) receiver 3 (lokatie slaapkamer a) receiver 4 (lokatie slaapkamer receiver 5 (lokatie slaapkamer c) o.i.d. satposities x tuners levert => LNB type met switch of cascade matrix pas als dat eenduidig vastgelegd is kun je een diseqc instelling geven voor een dreambox of andere receivertype chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Daveys Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Superantwoord wat ik heel even moet bestuderen. Ik weet zeker dat ik nog wel wat uitleg nodig heb maar wilde je graag vast weten dat dit top is. Gaaf forum hier!!! VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 22 juni 2009 Geplaatst: 22 juni 2009 oeps ik mag geen satlex afbeeldingen/schema's linken die moet je dan daar maar bekijken MAAR dat zijn de mogelijkheden die je bij die satlex site in schema kunt bekijken, bestuderen en natuurlijk ook andere opties, als het schema duidelijk is dan pas gaat het om de aanschaf van hardware en aansluiten daarna pas komt die diseqc instelling die je dm800 moet hebben om beeld te geven op de uitgerichte antenne. mijn eerder beschreven "2 x cascade 8x8 multimatrix" is dus niet de juiste voor jouw dat moet een 17x8 zijn chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Daveys Geplaatst: 22 juni 2009 Auteur Geplaatst: 22 juni 2009 Zeer helder antwoord Tonskidutch en dank voor je correctie. Ik ga snel bij Satlex rondkijken en een configuratie samenstellen en kom er dan z.s.m. op terug hier VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Neptunus Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch yep heel goed. chiao Nou, ik vind het nog een beetje kort hoor! Als ik jouw verhaal zo lees wilde je van Amsterdam naar Rotterdam maar ben je via Enschede gereden! Wel leerzaam. Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons hier te vinden. Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
Daveys Geplaatst: 23 juni 2009 Auteur Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: Neptunus[/quote Nou, ik vind het nog een beetje kort hoor! Origineel bericht van: Neptunus[/quote Als ik jouw verhaal zo lees wilde je van Amsterdam naar Rotterdam maar ben je via Enschede gereden! Wel leerzaam. Het was inderdaad zo'n soort rit. Je verwoordt het precies goed. Nu achteraf ben ik wel blij dat het zo gegaan is want je leert snel. Ik heb nu al een voorkeur voor een image, PLI, omdat ik er al drie geprobeerd heb . Origineel bericht van: Neptunus[/quote Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons hier te vinden. Daar ga ik jullie zeker niet in teleurstellen Gisteravond op de site van Satlex naar wat schema's zitten kijken. De eerste die ik opende was die van 8 deelnemers + 8 satposities. 8 Deelnemers omdat dat het maximale zal zijn waar ik ooit op uit zal komen (4 kinderkamers met single tuners en 2 kamers met twintuners). 8 Satposities omdat dat voor de komende jaren ook wel voldoende zal zijn (of het moet te verslavend gaan werken allemaal). In eerste instantie ga ik met vier satellieten aan de gang. Als je die configuratie opent bij Satlex(8 deelnemers + 4 satposities) is dat bijna precies dezelfde configuratie maar dan door de helft en dus heel makkelijk uit te breiden naar die van 8 satposities. Met 4 LNB's kan ik direct met Diseqc 1.1 werken volgens het schakeloverzicht van Diseqc-ontvangers. Het lijkt mij dan ook verstandig om direct de SPAUN SUR 420F Diseqc 1.1 switches te nemen en niet de SPAUN SUR 210F 2/1 Diseqc. Wat ik me wel afvraag hoe het mogelijk is om met 1 Quatro LNB 8 deelnemers onafhankelijk te laten kijken? Dat zal in het switchverhaal zitten en daar wil ik eerst nog wat meer over weten voordat ik de configuratie vast ga stellen. Is het verstandig om voor de multiswitch OLS 9x8 N van Dream te kiezen? De receiver is, en zullendadelijk, allemaal van Dream zijn. Die dingen van Chess zien er niet zo fantastisch uit maar misschien dat die het werk veel beter doen dan de Dream. Spaun, Triax, etc, het is me allemaal om het even. Welke de klus het best kan uitvoeren moet het worden. Groet, Dave VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Daveys Geplaatst: 23 juni 2009 Auteur Geplaatst: 23 juni 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch oeps ik mag geen satlex afbeeldingen/schema's linken die moet je dan daar maar bekijken MAAR dat zijn de mogelijkheden die je bij die satlex site in schema kunt bekijken, bestuderen en natuurlijk ook andere opties, Hele goede informatieve site Tonskidutch. Heb er gisteravond veel gelezen en gekeken naar de verschillende schema's. Ik weet dat 8 deelnemers + 8 satposities meer is dan ik wil op de 4 kinderkamers maar qua investering scheelt het niet zo heel erg veel en er is direct wat backup mocht er wat kapot gaan . VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 23 juni 2009 Geplaatst: 23 juni 2009 je kunt je natuurlijk ook zelf de vraag stellen, is het zinvol om mijn kinderen dat allemaal zonder "parental guidance" te bieden en of het samen kijken niet veel meer saamhorigheid in het gezinsleven biedt. enkel en alleen al omdat een slaapkamer voor het slapen bedoeld is en alle slaapstoornissen blijken voort te komen uit onvoldoende rust en teveel geluid en licht (kunstlicht per tv inclusief) maar dat is geen technisch aspect. een technisch aspect zou kunnen zijn: als je infrastrucureel in huis op een energiezuinig concept zou aansturen is overal een pc, beeldscherm, tv en receiver ouderwets gedoe dat je jaarlijks kiloWatts kost en dat terwijl kinderen eigenlijk niet alleen willen zijn, maar aandacht nodig hebben. zo die oudbollige stelling moest er toch weer effe tussendoor. chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
Daveys Geplaatst: 23 juni 2009 Auteur Geplaatst: 23 juni 2009 Hmmm, toen ik het net las had ik niet heel veel met je verhaal. Net een bakkie koffie gepakt en er over nagedacht. Ik ben zelf met heel veel opvattingen redelijk oudbollig maar ook weer niet ouderwets. Ik vind nu eigenlijk wel dat je een punt hebt en dat zeg ik zeker niet om jou naar je mond te praten. Als ik naar de situatie nu kijk is het zo dat de woonkamer en de slaapkamer voorzien zijn van tv. Het enige moment in deze situatie dat de twee oudste daar kijken is wanneer wij beneden het journaal kijken. Zij kijken dan naar GTST wat ik zowiezo al niks vind maar ja. Soms bljven ze wat langer weg dan een half uur en heb ik al zoiets van waar blijven ze. Vandaar dat ik nu anders aankijk tegen deze situatie (configuratie). Wat betreft het stroomverbruik.......daar heb ik minder mee. Heel veel zaken kunnen al heel lang. Voorbeeld daarvoor is dat bij de bouw van nieuwe huizen nog steeds niet altijd zonnepanelen worden gebruikt, centrale intelligente bedienigssystemen voor verlichtingen worden gebruikt, etc. Kosten worden door de bouwers opgevoerd als excuus maar in het buitenland zijn dit soort zaken eerder regel dan uitzondering. Hier worden de voorbereidingen niet eens in je huis gemaakt zodat je het zelf nog makkelijk zou kunnen installeren. Zelf zijn we zeker zuinig met verlichting, verwarming, douchen, etc want het begint altijd bij jezelf. Alleen het schijnheilige gedrag van de overheid en het wijzen naar de burgers vind ik zwaar irritant. Phoe, dat was ook een lekkere off topic Ik ga direct weer kijken op satlex voor de nieuwe configuratie en kom hier natuurlijk nog weer op terug VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Daveys Geplaatst: 23 juni 2009 Auteur Geplaatst: 23 juni 2009 Super Columbo. Mijn dank is groot!!! Ik moet even checken of dit voldoende oppervlakte/draagvlak zal zijn voor de T90. Ik laat het je z.s.m. weten. VU+ Solo2 - WaveFrontier T90 - Spaun 4/1 SAR 411 WSG - Inverto Quad Black Ultra - Belden H125 - LG 60PM6700 - 13E-19.2E-23.5E-28.2E
Tonskidutch Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 ook een switchertje zie zijn link chiao The Beat Is Rhythm Club des Belugas
columbo Geplaatst: 24 juni 2009 Geplaatst: 24 juni 2009 Draag vlak is meer dan groot genoeg,zeker met 2 grint tegels heb je genoeg gewicht, dit waait niet om ,zo als je wellicht gezien hebt staat mijn 1meter schotel wat meer beschut,is gemonteerd op een RVS staal plaat van 10mm dik die op 1 grint tegel is geschroeft die duw je zomaar niet om ondanks de buis lente van cva 1m ,omdat het zwaarte punt laag is met veel gewicht.dan moet eerst het dak eraf waaien anders komt er geen beweging in.o voor ik het vergeet spat water dichte kasten ( ook wel sar kasten genoemt)kun je bij de elektrotechnische groothandel in div maten krijgen. Deze kan ik evt leveren uiteraart alleen op bestelling ,anders zit ik met zo'n kast te kijken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen