Ga naar inhoud


[7020Si] vind smartcard TVV niet


Gast wolfindian

Aanbevolen berichten

Gast wolfindian

Hallo iedereen smile

 

Eerst en vooral bedank ik de beheerdes en meedewerkers van dit prachtige forum.

 

Zit al enkele weken te zoeken op het net hier en daar maar vind de oplossing niet, dacht dat het gemakkekijker was blush

 

Heb een Dreambox 7020 Si gekregen als geschenk cool plus de smartcard van TVV (pluspakket).

Na alles te hebben geinstalleerd (schotel,LNB's hotbird 13.OE en de astra 19.2E,DB,dreambox control center 2.92 verbonden met een direct crossover) werkt alles enkel en alleen TVV niet. Wat is er verkeerd of over het hoofd gezien graag advies

 

Dank bij voorbaat

 

Groetjes wolfindian

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een standard db werkt niet met TVV of CDS kaart.

Daarvoor moet je een softcam installeren.

 

Het gemakkelijkste als beginner is de MILO firmware image te installeren op je DB. Deze image heeft standard een softcam geinstalleerd.

 

In dit forum vind je info genoeg hoe een firmware image te installeren.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000
Origineel bericht van: ranico

Het gemakkelijkste als beginner is de MILO firmware image te installeren op je DB. Deze image heeft standard een softcam geinstalleerd.

Milo heeft nooit een image gemaakt voor de 7020.


Mea Culpa. Is inderdaad correct.

Ja, Pli of een andere image is dan aangewezen, waarbij je dan zelf een softcam moet installeren.

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wolfindian

Bedankt voor de reactie allemaal maar helaas ben ik een beginner, er staat hier zovéél dat ik er niet meer uitkom.

Waar kan ik b.v. firmware (de juiste) vinden heb het net afgelopen en ik vind niets die de DB 7020 Si ondersteunt. Wat is het verschil tussen een image, firmware en softcam. Waar kan ik de info vinden om een firmware en of een image en of een softcam te installen blush

 

Groetjes

 

wolfindian

Link naar reactie
Delen op andere sites

een image haal je van het internet en zet je via DCC of een andere image-uploader in het geheugen van de dreambox. Persoonlijk gebruik ik hiervoor flashwizard pro, is één van de beter maar bon ieder zijn meug.

een image is dus het "operating systeem" van de dreambox, persoonlijk zou ik PLi aanraden maar er zijn alternatieven zoals gemini of nabilo.

let wel : als je een nieuwe image op de dreambox zet dan ben je al je instellingen kwijt. Als je al bouketten gemaakt hebt, deze eerst via dreamboxedit backuppen naar de pc. Je moet namelijk alles terug herinstellen.

eenmaal een nieuw image geinstalleerd, en geinitialiseerd, dan moet je een softcam downloaden & installeren, dit gebeurt via de download opties die beschikbaar zijn in het image. Voor Pli kies je daarvoor de menu toets, instellingen - softwarebeheer - downloads - softcams en je selekteert CCcam 2.1.1

een softcam is het programma dat je kaart gaat lezen, ik neem aan dat een nieuwe seca3 kaart hebt, dan moet je cccam 2.1.1 gebruiken om de kaart goed up-to-date te houden.

hierna moet je de softcam aktiveren, dat doe je via de blauwe knop in de "standaard softcam" drop-down lijst.

nu je seca3 kaartje erin steken, chip naar beneden, en zappen naar één van de TVV kanalen om beeld te hebben.

de geldigheid van de kaart kan uitgelezen worden via de blauwe knop - gele knop. Hiermee kan je ook controleren of CCcam de kaart goed leest.

success ermee.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wolfindian

Hey Jean-Claude

 

Bedankt voor de uitleg zal dat morgen na het werk eens proberen en zal je op de hoogte houden van het geknoei wink

 

groetjes

 

wolfindian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wolfindian

Na 12 uren bezig te zijn en alles geprobeerd via

 

-DREAM UP

-Dreambox control center 2.95

-FLASHWIZARD 6.3 of 4.1.5 of 5.1.1

 

De verschillende image's zijn

 

-Vanilla_Exp_dm7020s

-pli-jade-dm7020-20081001-5635

-pli-jade-dm7020-20080718-5335

-pli-jade2-dm7020-20090322-6302

-gemini-460-dm7020

-gemini2-420-dm7020-200902151855

-Darkstar2_DM7020

 

De PLI en de GEMINI heb ij alleen kunnen flachen via DREAM UP al de rest werkt NIET. Zolas de DCC 2.95 kan ik als zien en doen maar vanaf ik iets wil inladen geeft hij een error.

De flashwizard 6.3 kom ik het verst mee maar helaas die vraagt een IMG file en de image's dat je dounwload zijn allemaal in NFI.

 

Nu heb de beste uitgekozen en die was pli-jade2-dm7020-20090322-6302 de ccam geinstall zenders afgezocht op de 2 sat's

(hotb en astra) HELAAS vind maar een handvol zenders (24).

Heb de firmware van Dream-Multimedia er maar terug op gezet alle zenders afgelopen met als resultaat meer dan 2000 tv zenders maar GEEN TVV.

Voor het noment ben ik een beetje crazy en zal nu stoppen (dagje verlof naar de wip)

 

Graag een oplossing

 

Groetjes vanuit Brugge

 

wolfindian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt een vrij langdurige flashmethode ( dreamup ).

Flashwizzard raad ik je af.

 

Het kan veel simpeler, gewoon via de webbrowser:

http://www.dream-multimedia-tv.de/dm7020/ger_browser.php

 

Ik raad je Pli Jade aan, en zet de diseqc instellingen wel goed:

hotbird op AA

Astra 19.2 op AB

 

Zenderlijst plus emu ( CCcam ) erin zetten en klaar is ie....

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolfindian
Nu heb de beste uitgekozen en die was pli-jade2-dm7020-20090322-6302 de ccam geinstall zenders afgezocht op de 2 sat's (hotb en astra) HELAAS vind maar een handvol zenders (24).

dan klopt er toch iets niet met je antenne instellingen

Origineel bericht van: wolfindian
Heb de firmware van Dream-Multimedia er maar terug op gezet alle zenders afgelopen met als resultaat meer dan 2000 tv zenders maar GEEN TVV.

pech - de firmware van Dream heeft geen emulatoren en leest dus geen kaarten......

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zojuist ook mijn (oude) db7020, de pli-jade2-dm7020-20090322-6302 geinstalleerd, na <download latest menu> uitvoering, om cccam2.1.1 to downloaden/installeren.

Alsook had ik de Henk Sat settings gedownload (laat je toe om onmiddellijk alle zenders in te laden in je DB), in mijn geval voor Hot-Astra123, maar er zijn ook nog andere sats settings beschikbaar.

Eerst had ik ook geen beeld, want ik was ook vergeten de antenne instellingen te programmeren.

Maar eenmaal juist gezet, en alles werkte naar behoren voor mijn TVV kaart.

 

 

DM8000 1Tb 2,5"HDD (Openpli2.1)
2xGigaBlue HD Quad Plus 1Tb (Openmips 4.2)
Wavefield T90(Astra1-2-3 Hotbird)
Synology DS214+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wolfindian

Halloo

 

Na lang proberen en niet opgeven crazy, enkele andere iedeeen uitgeprobeerd en ja hoor een nieuwe DUO LNB CANP-DUO M2TW4PO erop en alles werkt nu laugh. Alvast IEDEREEN HARTELIJK BEDANKT voor mij te helpen smile.

 

GROETJES vanuit Brugge

 

wolfindian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...