Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eerst even een overzicht van mijn huidige configuratie:

Visiosat BIG Bisat

4 QUAD LNBs verbonden via een switch naar 4 tuners voor ontvangst Astra 1,2,3, Hotbird

Ik zou graag een uitbreiding doen om meerdere tuners aan te sluiten die allen onafhankelijk kunnen werken. Ik heb gezien dat er systemen bestaan om op 4 quatro LNBs acht tuners aan te sluiten.

Hebben jullie ervaring met deze systemen? Werkt dit naar behoren en wat zijn de beperkingen?

Kan ik zo een systeem achter mijn huidige switch plaatsen zodat er niets aan schotelinstallatie moet aangepast worden?

Bedankt

Jean

MCE W7-DVBLogic 4.1 - XBOX360 (Extender)

DM800HD-DM7025+-VU+Duo- OpenPLI2-Visiosat BIG Bisat-ASTRA1,2,3,Hotbird

Geplaatst:

je zal dan toch zeker je quad lnbs moeten vervangen door quatro lnbs en je switch zl je ook moeten vervangen dus zonder aan je systeem te sleutelen zal moeilijk gaan denk ik.

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Geplaatst:

De LNB's die je al hebt, kan je blijven gebruiken i.c.m. een multiswitch die compatible is met Twin/Quad LNB's.

Je moet zelf even zoeken, maar een voorbeeld van zo'n multiswitch is de Vantage 17/16, bedoeld voor 4LNB's en een terrestrische input, voor 16 gebruikers.

Voor de input kan je Twin, Quad of Quattro LNB's gebruiken.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:
Citaat:
De EMP Vantage 17/16 is voor 4 satellieten op 16 ontvangers
EMP Vantage topkwaliteit switch om met 4 quattro LNBs maar liefts 16 tuners aan te sluiten en volledig onafhankelijk van elkaar te laten werken.

Dus geen twin of quad LNB's zoals jij (goed bedoeld) aangeeft.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

EMP en Vantage kunnen inderdaad overweg met zowel twin als quad als quattro lnb's

Groot pluspunt voor iemand die wil uitbreiden, geen nieuwe lnb's kopen.

PLinux member

Geplaatst:

Al weer wat geleerd. Blijkbaar nooit te oud om bij te leren.

Het spreekwoord klopt dus. :D

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen