Ga naar inhoud


Foto maken van bv testkaart???


roland

Aanbevolen berichten

Vraag mij af hoe sommige het klaarspelen om snel een foto van bv een feed-testkaart te plaatsen op het forum. Heb hier wel een digitaal fototoestel bij de hand, maar zo zal het nie werken zeker? Kan iemand me misschien op weg helpen. Met dank

Feeds worden ontvangen met Azbox HD Premium + Schotel Laminas 120

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt tv-kaarten, zowel satelliet-kaarten als bijv. de bekende Hauppauge kaarten die ook RGB-in accepteren.

Beide kaarten zijn inbouwkaarten voor de PC, zodat je op je scherm het beeld kan krijgen.

Met een satellietkaart (DVB-S kaart) is je PC gewoon de satellietontvanger geworden. Er is software voor om die aan te sturen.

Een RGB-in kaart zoals bijv van Hauppauge of Pinnacle is bedoeld voor analoge tv, maar kan ook gebruikt worden om de beelden van de videocamera op de PC te krijgen. Als je een satelliet-ontvanger hebt met scart of rgb-out, kan je dat ook als bron voor zo'n kaart gebruiken.

 

De bijgeleverde software heeft altijd wel een capture-knop erop zitten die meteen een afbeelding opslaat, zodra je erop klikt.

 

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wanderer

bij mijn aston xena 1700 zit er een knopje op de afstandsbediening "freeze" zodat ik daarmee beelden stil kan zetten en op mijn gemak een foto van het TV-beeld kan nemen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Oké. Maar dan moet je je PC ook koppelen aan je schotel d.m.v. een coaxkabel, of gaat dat dan weer op een andere manier?

Bij een DVB-S kaart moet je je schotel inderdaad koppelen aan de PC, met een RGB-in oplossing moet je PC gekoppeld zijn met je huidige ontvanger.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wanderer
bij mijn aston xena 1700 zit er een knopje op de afstandsbediening "freeze" zodat ik daarmee beelden stil kan zetten en op mijn gemak een foto van het TV-beeld kan nemen....


Ja, mijn MaxDigital kan dat ook inderdaad. Is wel een handige optie als ik op TV een videoclip voorbij zie komen en de titel graag even wil noteren! :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je geen PC kaart dat bied het programa scrap bee uitkomst dit is een stukje hardware dat verbonden met de ontvanger het beeld via software (usb)op je monitor zet en dan kan je een screenshot maken deze srap bee is geheel in te stellen in grote etc OSD etc tevens hou je gewoon beeld op je TV monitor als je dat nog wilt wij feedhunters hebben aan een vakje van 10 x 10 cm in de monitor genoeg.

 

 

Snuffer

TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger maakte ik foto's met een fototoestel van testbeelden (sluitertijd dacht ik 1/15).

Later via een videocapturekaart in de PC.

Maar nu gebruik ik voor beelden de Pinnacle videotransfer kasje. Hier sluit je een usb-stick op aan en je kunt via o.a. cinch uit van je ontvanger het beeld opnemen (mpeg4). De USB-stick zet ik dan op de PC en met Nero Showtime speel ik het opgenomen dan af kan het beeld stoppen waar ik wil en een beeld via "capture frame" grabben.

Zeer handig als je geen PC in de buurt van je ontvanger hebt.

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...