Ga naar inhoud


[Televisie] Publieke Omroep in HD bij Ziggo


Bink

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Elwin
Ik niet. Vind dat er nog te weinig interessante HD-programma's zijn om daarvoor een abonnement te nemen van €5,- per maand.


Dus krijg je een kip/ei situatie. CDS die niet kan uitbreiden omdat er simpelweg geen financiële daadkracht is (te weinig betalende HDTV abonnee's) en de klant die geen HDTV pakket neemt omdat er te weinig aanbod is.

Ikzelf probeer dat vicieuze cirkeltje in ieder geval te doorbreken door gewoon het HDTV pakket te nemen. Aan mij ligt het in ieder geval niet. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Elwin
Ik niet. Vind dat er nog te weinig interessante HD-programma's zijn om daarvoor een abonnement te nemen van €5,- per maand.


Dus krijg je een kip/ei situatie. CDS die niet kan uitbreiden omdat er simpelweg geen financiële daadkracht is (te weinig betalende HDTV abonnee's) en de klant die geen HDTV pakket neemt omdat er te weinig aanbod is.

Ikzelf probeer dat vicieuze cirkeltje in ieder geval te doorbreken door gewoon het HDTV pakket te nemen. Aan mij ligt het in ieder geval niet. :D
Een beetje onderneming neemt dan de eerste stap, want aan de klant moet je zoiets niet overlaten; dat gaat toch niet werken.
Zoiets heet investeren, maar volgens mij moet CDS vooral winst opleveren met zo weinig mogelijk risico. Investeren in HD is daarbij te risicovol. Hadden die stomme kijkers zich maar moeten abonneren op het HD pakket.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bink
Goed nieuws, dat vanmiddag bekend wordt gemaakt:

Vanaf 4 juli zijn alle publieke zenders (Nederland 1, 2 én 3) in HD te bekijken bij Ziggo.
De zenders komen in het gratis pakket, er hoeft niets extra voor betaald te worden.

Voorlopig wordt de aftrap gedaan met de Tour de France in HD. Het wachten is vanaf 4 juli dan ook op ándere programma's die ook echt in HD worden opgenomen/uitgezonden.

Het gaat voorlopig alléén om Ziggo. Niet UPC, niet satelliet.


Dat is NIET eerlijk P.O in HD gratis bij Ziggo en als straks op CDS via satelliet dan we moeten betalen.

CDS is veel mooie beeld dan Ziggo.......

Groetjes Jan (Meijelsat)

Ik ben gehandicapt met slechthorend, moeilijk praten/lopen/bewegen/leren en 100% geestelijke goed. ik weet alles over satelliet-tv en DVD/BLU-RAY

DM7020HD TRIAX 90cm LNB`S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook niet eerlijk dat je bij de kabel al minstends 16 euro betaalt voor alleen een analoog basispakket. Ook al wil geen Nederland 1,2,3 in HD(!)

 

Laten we maar gewoon afw88. Hopen dat het op de schotel komt(!)

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een bron;

 

http://www.hdtvnieuws.nl/hdtv/publieke-omroep-npo-hdtv-2009061/

 

Meteen eens ff gemaild naar CanalDigitaal;

 

Geachte Mevrouw/Mijnheer, vandaag dit nieuwsbericht gelezen maar tot grootte teleurstelling lees ik niets over Canaldigitaal, hoewel u reclame maakt de meeste HD zenders aan te bieden, Hoe zit dat nu?

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) start op 4 juli met drie HD kanalen. Als eerste zijn deze kanalen te zien bij kabeltelevisieaanbieder Ziggo. De Tour de France is de officiële aftrap voor de drie Nederlandse HD kanalen.

 

Ben benieuwd op hun reactie! (zal wel ff duren)

VU+ UNO 4K DVB-C OpenPLi ZIGGO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is de afname van CanalDigitaal Hd weldegelijk flink aan het stijgen, dus niet meer die 8000 abonnee's wat eens gesuggereerd werd.

Ten tweede heeft de NPO gezegd niet voor de volledige sat kosten te willen opdraaien.

niet volledig is niet als helemaal niks!!

Maar Europees nivo is gewoon gezegd dat voor HDTV in de meeste gevallen ook extra betaald moet worden.

dat uitzendingen van een publiek omroepen altijd gratis moeten zijn, dat was vroeger eens.

De normale (oude) sd kanalen, daar betaal je belasting voor, Thema kanalen en Hd kanalen zijn extra content en zal een kleine bijdrage voor betaald moeten worden.

Bij ziggo is het verlopig zo, dat was met eurosport HD ook, na verloop van tijd kom je hier ook voor een betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bink
Origineel bericht van: dukdalf46
Bron Mijzelf? Of werk je soms bij ziggo?


Zucht....

Het kán toch ook gewoon zo zijn dat ik dingen eerder hoor dan een ander, en dat ik daarvan dan melding maak hier?
De bron is en was gewoon mijzelf.

Punt.


Maar dan ben jij toch niet de bron maar degene van wie jij het gehoort hebt?
Of mag die niet genoemd worden ofzo?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig kunnen ze weer TPs op 23.5E krijgen :P

 

die kosten gelukkig ook een stuk minder dan TPs op 19E :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Mister HaCk
Bij ziggo is het verlopig zo, dat was met eurosport HD ook, na verloop van tijd kom je hier ook voor een betalen.

EurosportHD maakt bij Ziggo nog steeds deel uit van het Z1-digitale basispakket.

mvg

H
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
Als ik Canal Digitaal was zou ik toch maar een HD-transponder bijhuren voor bijvoorbeeld Nederland 2 en 3 in HD, maar ook Fashion TV HD, Film1 HD of Sport1 HD zou gaaf zijn.

Blijft natuurlijk een beetje gissen. Maar we zullen het zien.


CS Link / Skylink, waar CDS toch al nauw mee samen werkt, heeft vorige week een extra transponder op 23,5 gehuurd en gisteren in gebruik genomen.

Zij hebben ook Discovery, History, Brava en Eurosport in HD. Als CDS wat meer met hun kan regelen, blijft er ruimte voor de NPO...


Ik ben het er ook niet echt mee eens, dat de consument voor de kosten moet opdraien van publieke TV. Zo voeren ze HD publieken in voor geld, later wordt SD uitgefaseerd, maar de kijker blijft dokken. As usual. Echt niet!!!

en nee, ik ben niet een centen zeikerd, ik heb wel het HDTV pakket

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat de NPO de Nederlandse HD zenders ook snel via andere kabelmaatschappijen en via satelliet zal gaan leveren.

 

De reden is simpel.

De NPO werkt met publiek geld, geld wat door ons allemaal opgebracht moet worden. Door alleen aan Ziggo te leveren bereik je slechts een beperkte groep mensen.

Bovendien is Ziggo regio gebonden, als je niet in het Ziggo gebied woont heb je niet eens de mogelijkheid een abo bij Ziggo te nemen ook al zou je dat willen.

 

Satelliet is voor iedereen te bereiken onafhankelijk in welk gebied je woont. Deze keus ligt dus voor de hand.

De kosten van het doorgeven zullen door zowel NPO als CDS gedragen moeten worden. Dit zonder verhoging van de standaardabonnementsprijs. Bij Ziggo gaat de prijs immers ook niet omhoog.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik verwacht wel dat canaldigitaal ook haar best gaat doen publiek omroep meteen op sat in hd te zeten om geen klaneten te verliezen aan de kabel groeten dj

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de NPO had toch toegezegd dat haar zenders zouden blijven op de 19,2?

Dit wordt een verkapte verplichting om iedereen en alles over te laten schakelen naar de 23,5. Dan krijgen we dus weer de ouderwetse discussie over het uitzenden op zijn minste twee posities in de sky.

 

Dan gaat de NPO er maar helemaal uit en blijf ik wel verder kijken naar de BVN. De NPO wordt toch zo langzamerhand saai, saaier, saaist. Nu is het al weer maanden en maanden vakantietijd en dus herhalingen. Niemand in het land heeft zo lang vakantie. Alleen de NPO wel. De NPO stikt verder van het uitzenden van een irritante hoeveelheid STER reclame en eigen reclame van de omroepen.

BVN heeft dit niet, en zend toch de meest interessante dingen uit als NOVA, Buitenhof, Pauw en Witteman, Kassa en nog wat programma's, en NOS Teletekst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...