Ga naar inhoud


[Televisie] Publieke Omroep in HD bij Ziggo


Bink

Aanbevolen berichten

Tsjaah ik zou ook liever alle drie de HD kanalen van de NPO bij CDS zien. Maar de vraag is hypen we de komst van deze kanalen niet teveel? Ik denk dat 95% van alle content toch echt het eerste jaar upscaled materiaal is. Ik wacht 4 juli wel af.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: wapper
Met 1 transponder zou het moeten kunnen, als ik me niet vergis heeft dvb-s2 bitrate van +-40Mbit/s dan kan je er 3 in doen van 12a13Mbit + reserve.


Dat zou fantastisch zijn. Echter hoef je niet te verwachten dat CDS het bij 3 zenders laat op één transponder. Dat worden er eerder 5 zoals op de huidige HD transponder het geval is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Dat is in principe wel waar maar vergeet niet dat 4:3 materiaal bij een upscale vaak niet meer te stretchen is naar 16:9 bij de meeste tv toestellen


Alweer een voordeel! Dan zien mensen 4:3 programma's gewoon zoals ze bedoeld zijn: in 4:3 dus.

Blijkbaar vinden velen het normaal dat je programma's in de lachspiegelmodus moet kijken, want we hebben een breedbeeld dus mogen er geen zwarte balken zichtbaar zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Blijkbaar vinden velen het normaal dat je programma's in de lachspiegelmodus moet kijken, want we hebben een breedbeeld dus mogen er geen zwarte balken zichtbaar zijn.

Zomaar een quote uit een FlipsTV handleiding:
Kenmerkend voor LCD en plasmaschermen is dat wanneer hetzelfde beeld gedurende langere tijd wordt weergegeven, er een blijvend nabeeld op het scherm achterblijft.Dit wordt fosforinbranding genoemd.
-Zwarte balken: wanneer er zwarte balken aan de linker- en rechterzijde van het scherm worden weergegeven, raden we u aan om een ander beeldformaat te selecteren, zodat de beelden het volledige scherm vullen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jacksparrow
Ook weer iets persoonlijks he ;-) Ik baal er persoonlijk regelmatig van dat ik 1/3 van mijn beeld mis bij dit soort uitzendingen. Een goede scaler kan het effect redelijk compenseren hoor.


Als je op jouw 800 in het menu "4:3 materiaal weergeven als pillarbox" instelt kun je dan op jouw tv niet gewoon full screen zoomen?
Moet je wel ff handmatig doen maar het gaat bij mij in ieder geval wel bij 1080i 4:3.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: satcat

-Zwarte balken: wanneer er zwarte balken aan de linker- en rechterzijde van het scherm worden weergegeven, raden we u aan om een ander beeldformaat te selecteren, zodat de beelden het volledige scherm vullen.

Dat is (geheel in USA-stijl) om zich juridisch in te dekken. Ik kijk al geruime tijd op 16:9 TV's naar 4:3 uitzendingen met zwate balken, maar van inbranden heb ik nooit iets gemerkt.
Mischien bedoeld voor mensen die hun TV met maximum contrast laten werken? wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator
Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: wapper
Met 1 transponder zou het moeten kunnen, als ik me niet vergis heeft dvb-s2 bitrate van +-40Mbit/s dan kan je er 3 in doen van 12a13Mbit + reserve.


Dat zou fantastisch zijn. Echter hoef je niet te verwachten dat CDS het bij 3 zenders laat op één transponder. Dat worden er eerder 5 zoals op de huidige HD transponder het geval is.



Het werkelijk jammer zijn als Canal Digitaal zich niet conformeert aan de kwaliteitseisen van de publieke omroep en maar weer zoals vanouds gaat proppen.

Ik denk dat dat nog meer mensen overlopen naar de kabel, want is het HD de kabel ook weer beduidend beter met beeld.

Ik hoop dat Canal Digitaal oog voor kwaliteit blijft houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: calculator

Het werkelijk jammer zijn als Canal Digitaal zich niet conformeert aan de kwaliteitseisen van de publieke omroep en maar weer zoals vanouds gaat proppen.

Ik denk dat dat nog meer mensen overlopen naar de kabel, want is het HD de kabel ook weer beduidend beter met beeld.

Ik hoop dat Canal Digitaal oog voor kwaliteit blijft houden.


Je vraagt wel érg veel, Calculator. Én topkwaliteit HDTV, én het moet gratis zijn (zonder meerprijs bovenop SD abo). Waar moet CDS volgens jouw visie dan het extra benodigde geld voor de transponderhuur vandaan halen? (voor meer kwaliteit heeft men meer transponders nodig). SES Astra Luxemburg, die de transponders verhuurt aan CDS, kent het woord "gratis" namelijk niet. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...