Ga naar inhoud


[Televisie] Publieke Omroep in HD bij Ziggo


Bink

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Hoppy
Ik verwacht dat de NPO de Nederlandse HD zenders ook snel via andere kabelmaatschappijen en via satelliet zal gaan leveren.

De reden is simpel.
De NPO werkt met publiek geld, geld wat door ons allemaal opgebracht moet worden. Door alleen aan Ziggo te leveren bereik je slechts een beperkte groep mensen.
Bovendien is Ziggo regio gebonden, als je niet in het Ziggo gebied woont heb je niet eens de mogelijkheid een abo bij Ziggo te nemen ook al zou je dat willen.

Satelliet is voor iedereen te bereiken onafhankelijk in welk gebied je woont. Deze keus ligt dus voor de hand.
De kosten van het doorgeven zullen door zowel NPO als CDS gedragen moeten worden. Dit zonder verhoging van de standaardabonnementsprijs. Bij Ziggo gaat de prijs immers ook niet omhoog.



Het hele punt is dat bandbreedte op de schotel duur is, en op de kabel niet. Die kabel ligt er al.
En aangezien Nederland vrijwel volledig bekabeld is en iedereen hier bereikt mee kan worden is er dus geen noodzaak voor de NPO om te investeren in dure transponderruimte op de satelliet.

En sterker nog; het zijn de kabelaars die de NPO geld hebben toegestoken om de uitrol van HDTV te bespoedigen. Denk dus niet dat de NPO vervolgens CanalDigitaal geld toe gaat steken zodat men een transponder af kan huren. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. CanalDigitaal is een commerciële provider die zelf de broek omhoog zal moet houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: exciter
Origineel bericht van: Elwin
Als ik Canal Digitaal was zou ik toch maar een HD-transponder bijhuren voor bijvoorbeeld Nederland 2 en 3 in HD, maar ook Fashion TV HD, Film1 HD of Sport1 HD zou gaaf zijn.

Blijft natuurlijk een beetje gissen. Maar we zullen het zien.


CS Link / Skylink, waar CDS toch al nauw mee samen werkt, heeft vorige week een extra transponder op 23,5 gehuurd en gisteren in gebruik genomen.
Zij hebben ook Discovery, History, Brava en Eurosport in HD. Als CDS wat meer met hun kan regelen, blijft er ruimte voor de NPO...


History HD en Eurosport HD worden al 'doorgeprikt' door CDS per 1-7-2009. En Brava (HD) hebben ze bij mijn weten niet. Die krijgen hun abonnees juist 'doorgeprikt' vanaf de CDS transponder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy
De reden is simpel.
De NPO werkt met publiek geld, geld wat door ons allemaal opgebracht moet worden. Door alleen aan Ziggo te leveren bereik je slechts een beperkte groep mensen.
Bovendien is Ziggo regio gebonden, als je niet in het Ziggo gebied woont heb je niet eens de mogelijkheid een abo bij Ziggo te nemen ook al zou je dat willen.

Satelliet is voor iedereen te bereiken onafhankelijk in welk gebied je woont. Deze keus ligt dus voor de hand.
De kosten van het doorgeven zullen door zowel NPO als CDS gedragen moeten worden. Dit zonder verhoging van de standaardabonnementsprijs. Bij Ziggo gaat de prijs immers ook niet omhoog.




Leuk bedacht, maar het klopt niet.

Ziggo heeft heeeeeeel veel geld aan de publieke omroep gegeven voor het krijgen van HD-materiaal.
Dus is zij voorlopig de eerste en enige die deze kanalen in HD kan en mag doorgeven.

Bink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar Bink jij hebt toch XMS en geen Ziggo meer eek


Ik heb alles.
Digitenne, schotel, Ziggo, Tele2-tv, en TV-via-glasvezel.
En ja... ook een 100 mb (up/down) verbinding.
Lekker hoor. Kan ik nóg sneller lezen hier op het forum. wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

 

In welk land moet je nu al extra betalen voor de HD versie van de publieke omroep?

 

Volgens mij kost het nergens iets extra's hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Tjah, en een ander probleem voor CDS en TVV is dat de zenders die de meesten onder ons in HD willen zien ook nog eens basispakketzenders zijn... NED1, 2 en 3 en Ketnet/Canvas HD en VTM HD. Dat wordt een dure zaak.


als ze die zenders op 1 transponder zetten dan hebben ze direct 2 vliegen in 1 klap,
de nederlandse en de VRT zenders kunnen ze op beiden doorgeven (kosten gespaard) en enkel VTM HD voor de belgen.
zo zijn beide tevreden.
heb dit al eerder voorgesteld hier.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast thomas999
Origineel bericht van: Littlesat
Het is ook niet eerlijk dat je bij de kabel al minstends 16 euro betaalt voor alleen een analoog basispakket. Ook al wil geen Nederland 1,2,3 in HD(!)

Zo simpel ligt het niet meer. Voor die 16 euro ontvangt iedereen het Z1 pakket, dat bestaat uit ca. 60 digitale en 30 analoge zenders.
Tja, daar zullen ook wel zenders bij zitten die iemand niet wil zien...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: calculator

In welk land moet je nu al extra betalen voor de HD versie van de publieke omroep?

België.

Hoegenaamd niet, zowel één HD als Ketnet / Canvas HD zitten bij alle operatoren in het basispakket.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Duitsland wordt dat zo... Tjechie...


Ik weet niet, wat ze van plan zijn, maar voor alsnog hebben ze geen publieken in HD, die Tsjechen.

Wel hebben ze de commerciele NOVA TV en NOVA sport (vergelijkbaar met RTL 4 en RTL 7), beide in HD, en dat buiten het HD pakket. Alle abbonees hebben deze zenders zonder extra betaling. Zo hoort het!

Ik ga straks dus Tour de Suisse kijken in HD...

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lithion
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: calculator

In welk land moet je nu al extra betalen voor de HD versie van de publieke omroep?

België.

Bij TVV is die gratis voor alle klanten.

Mag je mij vertellen hoe, dat kan echt niet hoor. smile
Origineel bericht van: Heero
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: calculator

In welk land moet je nu al extra betalen voor de HD versie van de publieke omroep?

België.

Hoegenaamd niet, zowel één HD als Ketnet / Canvas HD zitten bij alle operatoren in het basispakket.

Met andere woorden: je moet extra betalen voor de HD-versie van de publieke omroep. De SD zenders kan je gratis via DVB-T kijken, voor de HD-versie moet je ergens een abonnement nemen, dat kost dus extra.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...