Ga naar inhoud


[Televisie] Publieke Omroep in HD bij Ziggo


Bink

Aanbevolen berichten

Citaat:

Dat ze niet allemaal door CDS gedistribueerd worden, tja... dat zeggen ze er toch ook niet bij.

Bij de kabel gaat dat eenmaal niet dat er zenders zijn die niet door de kabel worden doorgegeven... Tja dat het bij de satelliet wel toevallig kan dat is mooi meegenomen voor CDS.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Apple740
Ik doe een voorspelling: CDS geeft enkel NL1-HD door (voorlopig) en zendt de tv-commercial waarin men de meeste HD zenders claimt
niet meer uit, want anders gaat dat geheid gezeik opleveren.

Vergeet niet dat CDS ook FTA HD zal meetellen. Overzicht:

Ziggo:
Eurosport HD
Discovery HD
NGC HD
History HD
Film1 HD
Sport1 HD
NED1 HD
NED2 HD
NED3 HD

Totaal 9 (6 ex. NPO)

UPC:
Eurosport HD
History HD
Voom HD
Discovery HD
NGC HD
MelodyZen HD
Film1 HD
Sport1 HD
NED1 HD
NED2 HD
NED3 HD

Totaal: 11 (8 ex. NPO)

CDS+FTA:
Anixe HD
Astra HD Promo
Arte HD
ARD ZDF HD Test
MTVNHD
Eins Festival HD
Luxe TV
Discovery HD Europe
National Geographic UK
MelodyZen HD
Brava HDTV
één HD
BBC HD (tellen ze ook mee sinds de introductie van de triplesat)

Totaal: 13 ex. NPO

ITV HD tel ik niet mee omdat ik niet weet of die op "goedgekeurde" ontvangers werkt en de NPO tel ik er niet bij omdat andere zenders mogelijk zullen vervallen voor de NPO. Hoe dan ook, het totaal van CDS is zelfs exclusief NPO hoger dan het totaal van de kabelaars inclusief NPO. Dat daar dan ook Duitstalige zenders bijzetten en een promokanaal waar je verder niet zo veel aan hebt maakt voor de reclame niet uit.

De CDS reclame blijft dus.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het CDS-overzicht zitten drie zenders die je natuurlijk niet mee kunt tellen. Promo-zenders van Astra en twee testzenders van de Duitse publieke omroep. En hoeveel heeft CaiWay er?

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

. Promo-zenders van Astra en twee testzenders van de Duitse publieke omroep.

Hoezo niet meetellen. Binnenkort zitten hier ook echte HD programma's op... en die komen zeker niet op de kabel(!)

Als CDS er 1 transponder bij neemt dan zijn ze de kabel zo bij(!) Nederland 1,2 en 3 in HD erop en dan ook nog Film1 HD/Sport 1 HD.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pjotrb
In het CDS-overzicht zitten drie zenders die je natuurlijk niet mee kunt tellen. Promo-zenders van Astra en twee testzenders van de Duitse publieke omroep.

Daar had ik ook een aantekening bijgezet, maar als je CDS voor de rechter zou slepen vanwege hun reclame gaan ze die zenders zonder twijfel aanhalen, en de rechter zal CDS waarschijnlijk dan ook in het gelijk stellen. De meeste HD zenders, of er ook wat leuks of voor ons relevants of zelfs maar verstaanbaars te zien is doet er voor die claim niet toe.
Citaat:
En hoeveel heeft CaiWay er?

Goede vraag.

Caiw:
Film1 HD
Sport1 HD
myZen.tv
Discovery Channel HD
NGC HD
BravaHDTV
HD3
HISTORY HD
Animal Planet HD
MGM HD
VOOM HD
MTVN HD
Fashion TV HD
Rush HD

Totaal: 14 ex. NPO

Maarja, dan is de claim van de reclame nu al gelogen, daar gaat de NPO in HD weinig aan veranderen dan. smile Ik zou zeggen sleep ze voor de rechter. smile

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
De meeste HD zenders, of er ook wat leuks of voor ons relevants of zelfs maar verstaanbaars te zien is doet er voor die claim niet toe.

Komt dit niet een beetje door de kijkers zelf? Als je de discussies over HDTV op de diverse forums een beetje volgt dan doet de inhoud van een kanaal er zo langzamerhand niet meer toe als de verpakking maar HDTV is. Hadden we voorheen de SDTV kanalen spaarders die persé alle door de provider aangeboden kanalen moesten hebben zodat ze op verjaardagen aan iedereen die het maar horen wilde konden vertellen dat ze wel X kanalen hadden hoewel ze het gros niet bekeken. Nu zijn het de HDTV kanalen spaarders geworden die persé ieder kanaal moeten hebben omdat het "HD" in de naam staat en pas daarna tot de conclusie komen dat hetgeen zo'n kanaal te bieden heeft toch wel erg tegen valt en dan ook nog continu herhaald wordt. Lekker belangrijk allemaal wie er de meeste HDTV kanalen heeft, interessante kanalen qua inhoud daar gaat het om.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen geld geven aan CDS.

 

Is op sterven na dood.

Als de schotel voor iedereen is doen ze daar alle moeite voor om dat niet te doen.

 

Lang leve de kabel.

Ik zit al met borrel nootjes klaar: de Tour in HD.

Voor de echte betalers in SD bij CDS.

 

Waarschijnlijk zitter er allemaal andere satters nu op sat4all.

Vroeger wilde men niet betalen aan CDS en haalde allemaal hun key's op.

Nu willen ze ineens alle maal betalen en het liefst zo veel mogelijk voor weinig kanalen.

 

Wel een goede ommekeer trouwens.

 

Voor mij geen CDS meer nooit.

 

Suc6

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou daar verschil ik dan stevig van mening met je over. Wacht maar tot ze bij de kabelaars aan de CI+ zijn en allerlei zaken voor je kunnen verbieden dan wel opleggen.

 

Ik hoop dat het niet zover komt maar met CI+ krijgen ze een hele grote trucendoos tot hun beschikking.

 

Ik hoor bij CDS iig gelukkig nog niets van CI+

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaan we weer.

 

Net wat ik zei nu betalen ze liever meer, voor weinig.

 

Met de moderne communicatie is satelliet ontvangst een achterhaald stukje gewoonte.

Het kan alleen nog handig zijn als je de grens overgaat.

Voor de rest ??????.

De kabel biedt genoeg, digitenne op de camping.

 

Bekijk het verschil in prijs en overtuig uzelf.

 

Suc6

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
als je CDS voor de rechter zou slepen vanwege hun reclame gaan ze die zenders zonder twijfel aanhalen, en de rechter zal CDS waarschijnlijk dan ook in het gelijk stellen.


Ik denk 't niet. De man in de straat (de onwetende klant dus) die
in een tv-commercial lekker wordt gemaakt met "de meeste HD zenders" kan en mag gewoon verwachten dat het aanbod tenminste gelijk is aan dat van zijn kabelende buurman.

Je kunt het simpelweg niet verkopen als Nederlands bedrijf zijnde door "de meeste HD zenders" te claimen in een advertentie maar belangrijke zenders als NL1/2/3-HD niet door te geven. Dat is misleiding. Bovendien is claimen van "de meeste HD zenders" pronken met andermans veren want je hebt CDS niet eens nodig om ze te kunnen ontvangen, sterker nog, die zenders mogen officiëel niet eens bekeken worden in Nederland!
CanalDigitaal adverteert dus ook nog eens met zenders waarvan het bekijken feitelijk illegaal is volgens het strafrecht. Ik geef dus geen stuiver voor de kansen van CDS in een eventuele rechtszaak.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beukenoot.

Lang leve de kabel.
Ik zit al met borrel nootjes klaar: de Tour in HD.
Voor de echte betalers in SD bij CDS.


Heb je ergens een mededeling van CDS gezien waarin ze verklaren dat ze die 3 zenders niet doorgeven? Jij schijnt dit tenminste al te weten. Ik zou dan graag de link willen zien naar dat artikel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja vast. Waarom denk je dat heeeeel veel omroepen en kabelboeren hun uplinks via de sat aangevoerd krijgen. Denk je nu echt dat elke reporter op locatie een glasvezel/breedband verbinding tot hun beschikking hebben.

 

Wat betreft DTH televisie (direct to home) heb je wellicht een klein beetje gelijk en dan ook alleen wat betreft nederland vanwege de dichte bekabeling maar in het buitenland (ik noem bijv. maar Duitsland) kijkt het overgrote deel van de bevolking toch echt via de sat.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Beukenoot.
Daar gaan we weer.

Net wat ik zei nu betalen ze liever meer, voor weinig.

Met de moderne communicatie is satelliet ontvangst een achterhaald stukje gewoonte.
Het kan alleen nog handig zijn als je de grens overgaat.
Voor de rest ??????.
De kabel biedt genoeg, digitenne op de camping.

Bekijk het verschil in prijs en overtuig uzelf.

Suc6




Waar zit BBC HD op de kabel? Waar zit ITV op de kabel? Waar zitten talloze europese FTA zenders de kabel? Geef mij maar satelliet ipv de kabel waar een ander voor jou de keuze maakt wat je mag zien en wat niet.

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...