Dream1975 Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Ik heb vanmiddag een SDHC kaart gehaald voor de Picons in PLI. Nu blijkt dat de DM8000 enkel oude SD kaarten ondersteunt. De SDHC standaard stamt uit 2006 en de DM8000 is een gloednieuw apparaat, iemand enig idee wanneer SDHC ondersteund gaat worden (want binnenkort zijn enkel deze kaartjes nog maar verkrijgbaar in de winkel). In Linux OS-en doet SDHC het wel gewoon dus er zijn Linux drivers voor.
Gast MiLo Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Tot die tijd zou ik zeggen, koop voor 1 euro een CF kaart bij de kruidenier, ze liggen bij de fotorolletjes. Daar kunnen de PIcons ook op.
Gast pieterg Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: Dream1975 Ik heb vanmiddag een SDHC kaart gehaald voor de Picons in PLI. Nu blijkt dat de DM8000 enkel oude SD kaarten ondersteunt. komt omdat de dreamboxen stokoude kernels gebruiken. Ik zal er een patch voor maken.
Obi Wan Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 en waarom update Dream niet gewoon naar de nieuwste kernel. Ik dacht juist dat dit bij linux heel makkelijk ging? Dit heeft toch mega veel voordeel maar ik begrijp er nog steeds geen drol van.... Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Henksat Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: Obi Wan en waarom update Dream niet gewoon naar de nieuwste kernel. Ik dacht juist dat dit bij linux heel makkelijk ging? Dit heeft toch mega veel voordeel maar ik begrijp er nog steeds geen drol van.... Natuurlijk toppie dat pieterg een patch gaat maken, maar laten we eerlijk zijn, de nieuwste SD kaarten hebben een hoger data transfer rate, iets wat voor een Dreambox helemaal niet van belang is. Een CF kaartje, zoals Milo aangeeft, is meer als voldoende, zo heb ik het hier ook draaien. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Gast pieterg Geplaatst: 16 juni 2009 Geplaatst: 16 juni 2009 Origineel bericht van: Obi Wan Ik dacht juist dat dit bij linux heel makkelijk ging? Dit heeft toch mega veel voordeel maar ik begrijp er nog steeds geen drol van.... Inderdaad. Er is maar een reden waarom dingen 'bij linux heel makkelijk gaan', dat is omdat er zo'n gigantische community is, en vele handen zwaar werk licht maken. Echter, bij een kleine gebruikergroep zoals bij de dreambox -waar 99% van de gebruikers ook nog eens slechts gebruiker is en niet bijdraagt- gaat dit niet op. Het is een behoorlijke klus om vele tienduizenden regels sourcecode te mergen en evalueren, dus kiest men er voor om een oude maar werkende stand aan te houden. Hoe jammer ook. Als het ding doet wat in de specs staat is het toch prima?
Dream1975 Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Origineel bericht van: pieterg komt omdat de dreamboxen stokoude kernels gebruiken. Ik zal er een patch voor maken. Perfect, want ik denk dat steeds meer mensen tegen dit probleem aan zullen lopen. Die kopen een kaartje (en hebben meestal geen verstand van SD of SDHC, kaartje ziet er hetzelfde uit) en snappen niet waarom het niet werkt. Dit is ook de reden dat ik PLI gebruik, een heel actief team welke e.e.a. ook nog eens terugzetten in de CVS zodat anderen daar wat aan hebben.
Gast pieterg Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 Sorry jongens, het gaat niet werken. Kwam er net achter dat de 8000 niet de linux mmc driver gebruikt, maar waarschijnlijk een custom broadcom mmc interface met (closed source) driver. Op dat moment had ik de patch voor de linux mmc driver natuurlijk al gemaakt De beperking zit hem dus ofwel in het bcm hardware interface, of in de bcm drivers. In beide gevallen kunnen wij er niets aan veranderen.
Dream1975 Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Is dit niet aan te kaarten met Dream? Dat ze de driver updaten (of dat er zekerheid is dat er geen hardwarematige ondersteuning is). Binnen afzienbare tijd zullen alle kaarten SDHC zijn, lijkt me voor Dream dus ook belangrijk om dit te gaan ondersteunen.
Gast pieterg Geplaatst: 17 juni 2009 Geplaatst: 17 juni 2009 denk dat je dat het beste op het VIP forum kunt vragen. Tenminste, dan is de kans groter dat meerdere gebruikers zich bij je aansluiten, en dat het zo belangrijk genoeg wordt om er naar te gaan kijken.
Dream1975 Geplaatst: 17 juni 2009 Auteur Geplaatst: 17 juni 2009 Ik heb hem aangemeld, nu maar afwachten
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen