Ga naar inhoud


[DST 5816/23] : Software en firmware voor nieuwe kaart


Gast Meelmuis

Aanbevolen berichten

Gast Meelmuis

Hallo allemaal,

 

Dit is mijn eerste post, dus ik probeer zo volledig en duidelijk mogelijk te zijn smile.

We hebben een DST 5816/23 Philips decoder. Deze decoder functieert sinds een kleine 2 weken niet meer. Nu hebben we een nieuwe kaart ontvangen van CanalDigital met een begeleidend schrijven waarin staat dat ze over stappen naar een nieuwe codering. Het is mogelijk dat hierdoor de decoder stopt met functioneren omda deze niet om kan gaan met de nieuwe codering. Bij ons is dit dus ook het geval. Mijn vraag is: Kan ik de decoder van nieuwe software/firmware voorzien zodat dit wel weer gaat werken? Ik heb in het sticky document een nieuwe firmware zien staan die aangeeft om te kunnen gaan met SECA3 kaarten. Is dit toevallig de issue waar ik nu ook mee te maken heb? En raden jullie me dan aan om EN de firmware te upgraden EN de software? Of is alleen de firmware voldoende?

 

Ik hoop dat iemand me van een antwoord kan voorzien.

 

Alvast bedankt!

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Mark,

 

Het klopt: je moet ofwel de originele firmware terugzetten in je decoder (dat is een 6071 type trouwens), of de laatste Rayhtec 9F firmware (let op: nog niet helemaal stabiel op jouw decoder).

 

Wil je echt probleemloos, zij het beperkt, kijken op jouw decoder, zet dan de originele software terug in je Philips.

 

Overigens is "de firmware" voor de Philips "de software". Het is dus niet "beiden" upgraden smile

 

Mocht je meer vragen hebben, dan horen we het wel!

 

mvg,

 

Chris

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meelmuis

Hoi chris,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb gisteren nieuwe software in het apparaat geladen. Maar kom er net achter dat ik niet ver genoeg gekeken heb en dus oude software gebruikt heb. Heb het bestand van Johan45 uit de post van 04/03/2007 gepakt.. niet echt slim schat ik in.. shocked

 

Het inladen van de nieuwe software ging goed. Ik heb vervolgens de opstelling weer aangesloten en ben naar kanalen gaan zoeken. Uiteraard vond hij zat kanalen, echter geen van CanalDigital, ook geen verassing.

De vraag die ik nu heb: Welk bestand moet ik pakken om de decoder compatible te maken met de nieuwe kaarten. Het gaat hier overigens om een volledig legale opstelling met origineel abbonement van CanalDigital. Kan iemand me in de juiste richting sturen?

 

Alvast bedankt.

 

Mark

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mark

 

Misschien lukt het om de firmware geschikt te maken zonder de decoder opnieuw te flashen.

 

Daarvoor is het nodig om het download kanaal van CanalDigitaal te vinden in je kanalenlijst.

Nu je er een kanalenlijst op willekeurige volgorde in hebt staan kan ik je echter geen vaste plaats aangeven.

Maar als het download kanaal nog aanwezig is dan zal je hem ergens tussen plaats 950 tot 999 kunnen vinden.

 

Heb je hem gevonden dan ga je daar opstaan en zet je de decoder in standby met de afstand bediening.

Daarna start je de decoder weer op met dzelfde standby knop van je afstand bediening.

Als alles gaat zoals het hoort te gaan gaat de decoder de nieuwe firmware laden.

Volg de instrukties op die op je scherm verschijnen maar zet de decoder niet uit voordat alles klaar is...

 

 

 

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meelmuis

Hallo Johan,

 

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb echter de firmware uit jou post reeds in het apparaat geladen zonder problemen. Ik zie nu de kanalenlijst staan zoals hij voorheen was.

 

Ik heb de decoder aangesloten op de schotel, maar deze geeft nu aan dat er geen signaal is. Vervolgens dus de schotel opnieuw proberen te richten. Ik vind met een satfinder 2 satelieten. In de richting zoals Canal Digital aangeeft. Heb beide geprobeerd, zonder resultaat. Ik weet even niet meer wat ik verder nog kan doen. Het enige dat me opvalt is dat de decoder zelf geen signaalsterkte aangeeft en de satfinder (pieper) wel.

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Meelmuis

Hoi Johan,

 

Ik geef de decoder morgen mee aan een collega die thuis ook een schotelopstelling heeft. Dan weet ik in ieder geval of de decoder / software goed is.

 

Wat betreft die signaalsterkte; Ik kan me herinneren dat de decoder vroeger gewoon de signaalsterkte aangaf. Dit is toentertijd weg gevallen toen de decoder voorzien werd van nieuwe software. Nu heb ik wederom nieuwe software opgezet en geeft het apparaat nog steeds geen signaalsterkte aan. Is dit iets wat misschien bij meer mensen is voorgekomen? Kan het zijn dat enkel het "hardwarematige deel" van de signaalsterkte defect is in het apparaat? Of heeft dit te maken met het feit dat er nieuwe software geladen is?

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo allemaal,

 

Het updaten van de oude decoder verloopt niet zoals ik gehoopt had. Ik heb daarom maar besloten om een nieuwe aan te schaffen en er dan maar meteen een te nemen waar een HDD in zit. Nu zijn we eigenlijk vrij Philips-minded (woon ook in Eindhoven :D ) maar lees op internet bijvoorbeeld niet zon goede berichten over de dsr7005 en dsr8121.

Kloppen deze berichten? Of zijn ze achterhaald door updates daar ze eind 2008 / januari 2009 dateren.

 

nu de hamvraag: Welke decoder (met HDD) wordt aangeraden aan te schaffen? Belangrijk is dat het apparaat goed functioneert, betrouwbaar is en makkelijk te bedienen is. Natuurlijk willen we dit altijd, echter gaat deze decoder naar ons appartement in Spanje... Dus als er daar dan iets niet werkt...

 

ik hoop dat iemand me een goeie tip kan geven.

 

Alvast bedankt!!!

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Philips 8121 heeft zeer veel init problemen na een software update.

CanalDigitaal weet er zelf geen andere oplossing voor dan ze door een monteur te laten omruilen na een wachttijd van ongeveer twee weken.

 

Ik denk niet dat de monteur je decoder komt omruilen in Spanje ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DSR 7005 heeft elco's onder de harde schijf die wat warm lijken te worden en na plm 2,5 jaar vervangen moeten worden.

 

De software update van CD heeft ervoor gezorgt dat de EPG balk soms blijft hangen. Je moet dan op exit drukken om de balk weer weg te krijgen.

 

Verder werkt het apparaat mooi, je kunt prachtig zenders verplaatsen, blokken verplaatsen etc.

Ik heb er 4 LNB's op, dat levert een pak em beet 1700 kanalen op die beeld hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Allemaal,

 

Via de satellietwinkel ben ik op deze site terrecht gekomen. Ik heb namelijk een Philips DSR 7072 ontvanger en sinds de nieuwe kaart van CanalDigitaal heb ik geen beeld meer. Nu heb ik al begrepen dat er nieuwe software in moet. De satellietwinkel doet dit niet dus moet ik het zelf proberen maar.....ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Heb begrepen dat ik de satelietontvanger aan moet sluiten aan mijn pc maar...hoe en verder???? Kan iemand hierbij helpen of stapgewijs vertellen wat ik moet doen.

 

Groeten Jasper_tb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jasper_tb
Hallo Allemaal,

Via de satellietwinkel ben ik op deze site terrecht gekomen. Ik heb namelijk een Philips DSR 7072 ontvanger en sinds de nieuwe kaart van CanalDigitaal heb ik geen beeld meer. Nu heb ik al begrepen dat er nieuwe software in moet. De satellietwinkel doet dit niet dus moet ik het zelf proberen maar.....ik heb geen flauw idee hoe ik dat moet doen. Heb begrepen dat ik de satelietontvanger aan moet sluiten aan mijn pc maar...hoe en verder???? Kan iemand hierbij helpen of stapgewijs vertellen wat ik moet doen.

Groeten Jasper_tb


Had je het lees dit eerst - philips voor beginners topic al gezien?

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, die heb ik gelezen maar...wat moet ik doen? Dat ik het downloaden moet snap ik nog wel maar dan? Neem niet aan dat ik alleen een kabel (wat voor kabel) aan moet sluiten en dat de rest vanzelf gaan....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jasper_tb
ja, die heb ik gelezen maar...wat moet ik doen? Dat ik het downloaden moet snap ik nog wel maar dan? Neem niet aan dat ik alleen een kabel (wat voor kabel) aan moet sluiten en dat de rest vanzelf gaan....


Hmmm... het staat letterlijk in hetzelfde topic in deze post van Johan45 <klik> smile
Kabel = serieel 1 op 1 ("modemverlengkabel", dus vrouwtje/mannetje DB9)
Aansluiten kabel tussen decoder en computer. Programma starten en heldere instructies van Johan volgen.

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...