Ga naar inhoud


BPM omlaag - WB omhoog - wordt ik nu weer genaaid?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Tot nu heb ik me nog niet echt druk gemaakt om het feit dat het kabinet voornemens is om de BPM op nieuwe auto`s in de komende jaren te verlagen en parallel daaraan de wegenbelasting te verhogen.

Nu dat het voornemen schijnbaar toch wel heel dichtbij komt vraag ik me af of ik en met mij vele anderen niet ontzettend genaaid worden.

Iemand die nu of later een nieuwe auto koopt betaald minder BPM en een wat hogere wegenbelasting waardoor de kosten waarschijnlijk redelijk in evenwicht zouden kunnen liggen.

 

Ik heb echter 18 maanden geleden een auto gekocht waarin iets meer dan € 10.000,= aan BPM is betaald maar ik moet nu al een wat hogere wegenbelasting betalen.

Heb ik het nu erg mis als ik beweer dat we hier dubbel genaaid worden?

Eerst hebben we immers de volle mep aan BPM betaald en betalen nu ook nog een hogere wegenbelasting.

Of zie ik het verkeerd?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

hier ook van mijn mondeo uit 1996 wb omhoog wegens verontreinigde uitstoot.

Wat ik nu niet snap heb nl naar de belasting gebeld er zit een 3 weg geregelde katalisator in en als ik op apk ga moet de co 0 % zijn , en toch die extra belasting betalen kan ik beter em eronder uit halen loopt ie ook nog beter .

 

Is alleen maar om de mensen et geld uit de tas te halen , yep waar gaat dit heen hier .

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie
Origineel bericht van: Jürgen
Heb ik het nu erg mis als ik beweer dat we hier dubbel genaaid worden?


Zoals een oud-Hollands spreekwoord luidt: "Dubbel genaaid houdt beter!"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je hebt helemaal gelijk, je wordt dubbel genaaid. Maar je dacht toch niet serieus dat je minder zou gaan betalen? Ik kan me herinneren dat enkele politici zeiden dat niemand meer zou gaan betalen met de invoering van de kilometerheffing. Kort daarna werd het al 'veelgebruikers gaan waarschijnlijk wat meer betalen' en ik durf de voorspelling wel aan dat iedereen meer gaat betalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: geba
... Maar je dacht toch niet serieus dat je minder zou gaan betalen?

Nee, die illusie had ik inderdaad niet maar ik zou toch wel verwachten dat iemand die al de volle mep aan BPM heeft betaald niet ook nog meer wegenbelasting moet betalen.
Het zou toch redelijk zijn dat diegene die een auto voor 2008 heeft gekocht geen verhoging van de wegenbelasting voor zijn kiezen krijgt.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan doen we het in Spanje beter, ik heb hier een Hyundai Tucson diesel van januari 2008. Auto was hier 6000 euro'tjes goedkoper dan in Nederland, want BPM hebben ze hier nooit van gehoord. Van de wegenbelasting wel, in Nederland zou ik betalen 1635 euro'tjes per jaar, hier ....... 115 voor een heel jaar.

 

Salu2, D.Quijote

 M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in Duitsland doet men het zelfs beter,ik betaal een derde van de wegenbelasting als in Nederland voor mijn rav4 diesel.

 

Diesel tank ik dan weer wel in Nederland,scheelt een duppie op de liter...jaja,ik weet dat ik van 2 walletjes vreet :-)

compu's leuke dingen,had ik er maar meer verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: D.Quijote
hier ....... 115 voor een heel jaar.
Salu2, D.Quijote

Ik had al aan mijn vrouw voorgesteld dat ik na mijn pensionering best naar Spanje wil verhuizen maar daar had ze geen oren na, je weet wel, kleinkinderen, kennissen, etc.
Ik denk dat ik dit gegeven maar onder haar neus moet duwen, misschien helpt het.

Maar inderdaad, dat scheelt nogal een slok op een borrel.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goto
Ook in Duitsland doet men het zelfs beter,ik betaal een derde van de wegenbelasting als in Nederland voor mijn rav4 diesel.

Diesel tank ik dan weer wel in Nederland,scheelt een duppie op de liter...jaja,ik weet dat ik van 2 walletjes vreet :-)


smile:), kijk, dat is maar 10 km van waar ik nu woon......Maar ja als het daar regent , regent het hier ook laughcry

Op naar de 2000 .....duurt nog even :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Jürgen, wil jij nog naar Spanje als je dit leest eek
Sjaak, wat doe je me nu weer aan, was ik net zo enthousiast en zag wat lichtpuntjes om mijn vrouw te overtuigen om naar Spanje te verhuizen, leest ze net jouw bericht en het is gelijk weer einde verhaal cry.
Leuk hoor, maar ja dan gaan we maar weer een paar maanden met de caravan naar Spanje, is wel behelpen maar het is niet anders laugh.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon een nie nr aanvragen(girona) op een spaans woonadres dan wel zorgen dat je ook in et buitenland rijdt.(kunt bewijzen dan )

 

ffe je auto laten keuren in spanje en je hebt een spaans kenteken

en alles werkt

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar eeh, begrijp ik het nu goed dat ik voor mij tien jaar oude VW Bora (destijds meer dan 8500 euro BPM heb betaald, weinig gebruikt omdat ik niet in NL was) ineens meer Wegenbelasting moet betalen, terwijl ik de BPM niet terugkrijg?

 

Dat zou inderdaad dubbel naaien zijn........

Driedubbel als ik de benzine prijzen bekijk (met belasting en accijnzen)

 

(gaat Nederland maar weer snel verlaten als het zo moet)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...